2026-06-23, 18:58
  #29965
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Hur många betalande medlemmar har egentligen hans kanal? Även om man inte kan se antalet visningar på medlemsvideor så finns det en playlist med tre videor där antalet visningar är 4,140, så det ger 1380 i genomsnitt för hans videor där. Kan vara så att medlemskanalen helt enkelt inte går tillräckligt bra för att rättfärdiga att ge ut större vinstsummor.
Så detta är vad betalande medlemmar får för sina 79-109 kr i månaden: 3 ynkliga videor!

Tittar man på antalet tummar upp på dessa tre videor ser det ut såhär:
- "Spökjakt live från Lundellhuset" - 521 tummar upp (sändes för 2 månader sedan)
- "Söndagslive med Jocke & Jonna" - 336 tummar upp (sändes för 4 veckor sedan)
- "Söndagslive med Jocke & Jonna" - 180 tummar upp (sändes för 8 dagar sedan)

Det har inte varit några tävlingar varje vecka, vilket Jonna lovade i början av mars. Det har heller inte visats något av "Mördarna", som först skulle sändas den 1 april och sedan ändrades detta till efter finalen av "Kurragömma".

Någon användare i tråden har tidigare påstått att Joakim fick över 5 000 nya följare efter den nu borttagna reklamvideon för "Mördarna". Det är dock svårt att tro på när man ser till antalet tummar upp.

Både Joakim och Jonna har lovat tävlingar med vinster. Eftersom deras tävlingar verkar utebli helt räknas det som falsk marknadsföring, något som Konsumentverket borde titta närmare på. Paret Lundell är väl redan under lupp där, så det är nog inte svårt att få myndigheten att uppmärksamma deras upplägg, både gällande tävlingarna och "Mördarna" (som förmodligen aldrig kommer att sändas).
Citera
2026-06-23, 20:51
  #29966
Medlem
Difman22s avatar
Undrar om Jockebo kommer vara i chatten ikväll som sist. Eller förlåt, det kanske var "en annan människa"
Citera
2026-06-23, 21:09
  #29967
Medlem
HudHertiginnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Difman22
Undrar om Jockebo kommer vara i chatten ikväll som sist. Eller förlåt, det kanske var "en annan människa"
Det var säkerligen "en annan människa". Jockiboi hänger väl varesig här elelr andra kommentarsfälty? Han är väl för "fin" för det?
Citera
2026-06-23, 21:51
  #29968
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Difman22
Undrar om Jockebo kommer vara i chatten ikväll som sist. Eller förlåt, det kanske var "en annan människa"


Citat:
Ursprungligen postat av HudHertiginnan
Det var säkerligen "en annan människa". Jockiboi hänger väl varesig här elelr andra kommentarsfälty? Han är väl för "fin" för det?

Vad är det för chatt ni pratar om?
__________________
Senast redigerad av Tausen 2026-06-23 kl. 22:00.
Citera
2026-06-24, 00:05
  #29969
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, han var med Linnéa i Kroatien och åkte hem och gjorde slut med Julia.
Han ljög inte för Julia om det - han gjorde slut.

Det Chrippa ljög om var att han inte berättade att han hade bjudit med Linnéa på "grabbresan" och att planen var att de skulle dela säng i huset de hyrde.

Jag begriper inte varför du vill kriga för att Chrippa inte ljög för Julia. Vi har bevisligen en extremt olika uppfattning om vad en lögn är.

Jag vet att han gjorde slut och erkände allt när han kom hem. Men Chrippa har aldrig påstått att Julia visste om upplägget eller att det var deras överenskommelse, utan han har stått för vad han gjorde. Han erkände publikt inför kameror och i brev att det var ett lömskt beteende han ångrade djupt, de där första dagarna när han släpptes från häktet för misstänkt misshandel och gick tillbaka till Julia. Även om han valde Julia och sedan Linnéa igen så tycker jag att han var karl för sin hatt som stod för att det var riktigt lågt att bedra Julia och få henne att tro att det bara var en vanlig grabbresa bland så många tidigare.

Jag tycker att det är riktigt svinigt beteende att lämna barnet hos sin sambo som är helt ovetandes om att grabbhelgen i själva verket är helgen han har planerat att även ta reda på om han kommer välja att bli ihop med någon annan. Och en solklar lögn. Du får tycka vad du vill, du behöver inte hålla med mig. Jag tycker att det är vidrigt att utnyttja att du fått förtroendet att alltid åka iväg med grabbarna på rave och då gå bakom ryggen på din sambo.

Jag tycker också att det är sinnessjukt osolidariskt mot konceptet "vara monogam sambo med barn" att Jocke, Anjo och deras fruar utan någon som helst tvekan alls drar med Chrippa och Linnéa på vlogg-semester när de var ett sprillans nytt par. Är Linnéa helt enkelt så mycket roligare och snyggare än Julia så det var bra för Jockes visningar och då kan man låtsas att det regnar när några få tittare tyckte att Julia blivit så smal och snygg att "kände nästan inte igen henne"?

För att sedan vända på en femöring. Galna stolliga tokan Linnéa är det värsta som hänt. Helt plötsligt hade de alla lääänge anat oråd, hon bråkade, tjurade och slogs på alla resor men inget kom med i vloggarna, vi ska bara lita på deras ord. Inte en sekunds bortklippt material kunde de visa upp fast alla filmade allt som tre vloggare som har med ett kamerateam gör. Har vi fått se dem be om ursäkt för att de förde sina tittare bakom ljuset och mörkade en påstådd pågående fysisk och mental misshandel? Nej.

Har Jocke & Jonna eller Anjo & Lisen försäkrat sina tittare om att NÄSTA gång de vloggar med ett par där den ena är en total vettvilling som gör allt de anklagar Linnéa för (fysiskt misshandla sin partner, skita i sin partners barn, ställa till med scener och göra slut eller hota med att göra slut osv osv) så kommer de INTE släppa en mysig familjevlogg? Nej.

Vi får vänta och se vad som händer om nya smala Anjo skaffar en yngre tjej han har planerat dejt med på Snap, när han följer med Jockiboi on Tour till Stadsfestkampen i Viksundshamn och Lisen är hemma med barnen. Tre veckor senare är Anjo och Snap-Elin med på parsemester till Barcelona? Får vi se Elin kasta ut Anjos kläder från balkongen? Eller får vi veta att Lisen aldrig respektat Anjo och att han funderat i flera år att lämna henne så tittare ska inte döma för har ingen aning om vad som hänt off-cam? Men om vi tittar noga och tittar igen så ser vi såklart alla tecken, klart att vi ser när Anjo är olycklig eller ljuger. Ja, alla såg det, klart det var uppenbart att Jocke ljög för deras skull och att Anjo var olycklig. Det, eller att Anjo mådde dåligt när han var med Elin. Alla lojala smarta tittare såg det.

Det här är ett gäng riktigt äckliga människor som är villiga att ljuga om allt för pengar och fame. Ingen tillstymmelse till moral. Chrippa, Linnéa och Julia undantaget som känner ångest, avund, svartsjuka, passion, sorg, kärlek, desperation och andra riktiga känslor. Tycka vad man vill om dem, de agerar mänskligt.
Citera
2026-06-24, 00:24
  #29970
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Det Chrippa ljög om var att han inte berättade att han hade bjudit med Linnéa på "grabbresan" och att planen var att de skulle dela säng i huset de hyrde.
Varifrån kommer den uppgiften. Enligt Linnéa så var de inte ens tillsammans första kvällen.
Oavsett så ljög han inte om otroheten - han åkte hem och berättade och gjorde slut.



Citat:
Jag begriper inte varför du vill kriga för att Chrippa inte ljög för Julia. Vi har bevisligen en extremt olika uppfattning om vad en lögn är.
Vi har helt olika versioner om vad som hände och också om var gränsen för lögn går.



Citat:
Jag vet att han gjorde slut och erkände allt när han kom hem. Men Chrippa har aldrig påstått att Julia visste om upplägget eller att det var deras överenskommelse, utan han har stått för vad han gjorde. Han erkände publikt inför kameror och i brev att det var ett lömskt beteende han ångrade djupt, de där första dagarna när han släpptes från häktet för misstänkt misshandel och gick tillbaka till Julia. Även om han valde Julia och sedan Linnéa igen så tycker jag att han var karl för sin hatt som stod för att det var riktigt lågt att bedra Julia och få henne att tro att det bara var en vanlig grabbresa bland så många tidigare.
Vad han sa de där första dagarna är inte mycket att sätta tilltro till eftersom det var styrt av de uppgifter och krav han matades med från Jockiboi, Julia och övriga.
Han valde inte Julia när han kom ut från häktet - han hade inget val.



Citat:
Jag tycker att det är riktigt svinigt beteende att lämna barnet hos sin sambo som är helt ovetandes om att grabbhelgen i själva verket är helgen han har planerat att även ta reda på om han kommer välja att bli ihop med någon annan. Och en solklar lögn. Du får tycka vad du vill, du behöver inte hålla med mig. Jag tycker att det är vidrigt att utnyttja att du fått förtroendet att alltid åka iväg med grabbarna på rave och då gå bakom ryggen på din sambo.
Varför då. Hon har ju enligt sig själv varit den som varit otrogen i förhållandet. Varför skulle hon vara värd hänsyn som han själv inte fått?
Det hade varit mer reko av honom att ta steget att göra slut innan han visste om Linnéa var tillgänglig, det håller jag med om.
Jag håller inte med om att ha ljugit om otrohet eller att Julia egentligen är värd någon hänsyn.



Citat:
Jag tycker också att det är sinnessjukt osolidariskt mot konceptet "vara monogam sambo med barn" att Jocke, Anjo och deras fruar utan någon som helst tvekan alls drar med Chrippa och Linnéa på vlogg-semester när de var ett sprillans nytt par. Är Linnéa helt enkelt så mycket roligare och snyggare än Julia så det var bra för Jockes visningar och då kan man låtsas att det regnar när några få tittare tyckte att Julia blivit så smal och snygg att "kände nästan inte igen henne"?
Jockiboi trodde ju att det kom en ny ung kvinna som vill se på honom med stjärglans i ögonen. Det förvånar mig inte ett dugg att han tyckte det var en bra idé .. När Linnéa tyckte han var jobbig och inte ens ville åka med på resor så blev hon paria - måste bort, för då var Julia bättre för Jockibois ego.



Citat:
För att sedan vända på en femöring. Galna stolliga tokan Linnéa är det värsta som hänt. Helt plötsligt hade de alla lääänge anat oråd, hon bråkade, tjurade och slogs på alla resor men inget kom med i vloggarna, vi ska bara lita på deras ord. Inte en sekunds bortklippt material kunde de visa upp fast alla filmade allt som tre vloggare som har med ett kamerateam gör. Har vi fått se dem be om ursäkt för att de förde sina tittare bakom ljuset och mörkade en påstådd pågående fysisk och mental misshandel? Nej.
Du kan summera det med att hon gillade inte Jockiboi, hon var kär i Chrippa och därför ville Jockiboi bli av med henne.
Nej, de kommer fortsätta ljuga så länge de kan.



Citat:
Har Jocke & Jonna eller Anjo & Lisen försäkrat sina tittare om att NÄSTA gång de vloggar med ett par där den ena är en total vettvilling som gör allt de anklagar Linnéa för (fysiskt misshandla sin partner, skita i sin partners barn, ställa till med scener och göra slut eller hota med att göra slut osv osv) så kommer de INTE släppa en mysig familjevlogg? Nej.
Nej, det har de inte



Citat:
Vi får vänta och se vad som händer om nya smala Anjo skaffar en yngre tjej han har planerat dejt med på Snap, när han följer med Jockiboi on Tour till Stadsfestkampen i Viksundshamn och Lisen är hemma med barnen. Tre veckor senare är Anjo och Snap-Elin med på parsemester till Barcelona? Får vi se Elin kasta ut Anjos kläder från balkongen? Eller får vi veta att Lisen aldrig respektat Anjo och att han funderat i flera år att lämna henne så tittare ska inte döma för har ingen aning om vad som hänt off-cam? Men om vi tittar noga och tittar igen så ser vi såklart alla tecken, klart att vi ser när Anjo är olycklig eller ljuger. Ja, alla såg det, klart det var uppenbart att Jocke ljög för deras skull och att Anjo var olycklig. Det, eller att Anjo mådde dåligt när han var med Elin. Alla lojala smarta tittare såg det.
De kommer kasta Lisen under bussen - givetvis.



Citat:
Det här är ett gäng riktigt äckliga människor som är villiga att ljuga om allt för pengar och fame. Ingen tillstymmelse till moral. Chrippa, Linnéa och Julia undantaget som känner ångest, avund, svartsjuka, passion, sorg, kärlek, desperation och andra riktiga känslor. Tycka vad man vill om dem, de agerar mänskligt.
Ja de är ett gäng riktigt äckliga människor (män) för fruarna deras kommer inte ha en suck om männen vänder sig emot någon av dem.
Citera
2026-06-24, 01:02
  #29971
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Varifrån kommer den uppgiften. Enligt Linnéa så var de inte ens tillsammans första kvällen.
Oavsett så ljög han inte om otroheten - han åkte hem och berättade och gjorde slut.





Vi har helt olika versioner om vad som hände och också om var gränsen för lögn går.




Vad han sa de där första dagarna är inte mycket att sätta tilltro till eftersom det var styrt av de uppgifter och krav han matades med från Jockiboi, Julia och övriga.
Han valde inte Julia när han kom ut från häktet - han hade inget val.




Varför då. Hon har ju enligt sig själv varit den som varit otrogen i förhållandet. Varför skulle hon vara värd hänsyn som han själv inte fått?
Det hade varit mer reko av honom att ta steget att göra slut innan han visste om Linnéa var tillgänglig, det håller jag med om.
Jag håller inte med om att ha ljugit om otrohet eller att Julia egentligen är värd någon hänsyn.




Jockiboi trodde ju att det kom en ny ung kvinna som vill se på honom med stjärglans i ögonen. Det förvånar mig inte ett dugg att han tyckte det var en bra idé .. När Linnéa tyckte han var jobbig och inte ens ville åka med på resor så blev hon paria - måste bort, för då var Julia bättre för Jockibois ego.




Du kan summera det med att hon gillade inte Jockiboi, hon var kär i Chrippa och därför ville Jockiboi bli av med henne.
Nej, de kommer fortsätta ljuga så länge de kan.




Nej, det har de inte




De kommer kasta Lisen under bussen - givetvis.




Ja de är ett gäng riktigt äckliga människor (män) för fruarna deras kommer inte ha en suck om männen vänder sig emot någon av dem.

Varför sade Chrippa till Luddze i Kroatien att han skulle göra slut med Julia när han kom hem? Och att han skulle ha Linnéa? Du vet att att Julia inte visste om det.

Ja, bevisligen har vi totalt olika uppfattningar om vad en lögn innebär. Då har vi avklarat det.

Du har din uppfattning, jag har min.

Du tycker det är okej att göra slut efter att man varit otrogen, jag tycker det är värre OCH EN LÖGN att planera in en hemlig otrohet innan man åker iväg på den semester där man planerat det.

Då behöver vi inte tjafsa mer om saken utan vet varför vi tycker så olika.
Citera
2026-06-24, 01:10
  #29972
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Varför sade Chrippa till Luddze i Kroatien att han skulle göra slut med Julia när han kom hem? Och att han skulle ha Linnéa? Du vet att att Julia inte visste om det.
Han sa troligen det EFTER att de varit.

Citat:
Ja, bevisligen har vi totalt olika uppfattningar om vad en lögn innebär. Då har vi avklarat det.

Du har din uppfattning, jag har min.
Ja



Citat:
Du tycker det är okej att göra slut efter att man varit otrogen, jag tycker det är värre OCH EN LÖGN att planera in en hemlig otrohet innan man åker iväg på den semester där man planerat det.
Ja, jag tycker att människor kan gör saker som de sen direkt tar ansvar för.
Jag har inte hört någon version från Linnea eller Chrippa där det handlade om en i förväg planerad otrohet.
Att vara otrogen och åka hem och ta ansvar för det anser jag inte är att ljuga.



Citat:
Då behöver vi inte tjafsa mer om saken utan vet varför vi tycker så olika.
Nej, vi behöver inte tjafsa om det.
Citera
2026-06-24, 01:25
  #29973
Medlem
Spritnotas avatar
Ursprungligen postat av Spritnota:

Varför sade Chrippa till Luddze i Kroatien att han skulle göra slut med Julia när han kom hem? Och att han skulle ha Linnéa? Du vet att att Julia inte visste om det.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han sa troligen det EFTER att de varit.

Nej. Han sade det till Luddze i Kroatien.

Märkligt att du som i övrigt finkammar Internet har missat den förmodligen mest trovärdiga och neutrala videon som gjordes i hela dramat. Den video ingen sida velat kännas vid. Den utan totalt skandalösa påståenden. Notera datumet så du i efterhand ändå fattar när den kom, det är också relevant för den kom inte när Anjo och Chrippa kammade hem halva Youtube på visningar. Inte heller så långt senare att den passar bara ett narrativ.

Och exakt som Luddze lovade, den enda video han postat i saken. Han som faktiskt var där. Se den.

https://youtu.be/LCAUOxalr7g
Citera
2026-06-24, 02:00
  #29974
Medlem
Jocke ”jag styr ingen” Lundell berättade för Linnea i sms att han förbjudit Chrippa att göra en video om Linnea.

https://ibb.co/t8dPP

Vad säger det om Anjo?

Jocke har alltid gått bakom ryggen på Anjo, som bara gör allt i världen för att bli älskad tillbaka av Jocke och tacken han får är att bli en lolcow baserat på att han bedyrar saker om Jocke dyrt och heligt när Jocke vet att det Anjo säger kan *motbevisas*.
Citera
2026-06-24, 02:31
  #29975
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Jocke ”jag styr ingen” Lundell berättade för Linnea i sms att han förbjudit Chrippa att göra en video om Linnea.

https://ibb.co/t8dPP

Vad säger det om Anjo?

Jocke har alltid gått bakom ryggen på Anjo, som bara gör allt i världen för att bli älskad tillbaka av Jocke och tacken han får är att bli en lolcow baserat på att han bedyrar saker om Jocke dyrt och heligt när Jocke vet att det Anjo säger kan *motbevisas*.

Page not found. Kan du ladda upp igen?
Citera
2026-06-24, 08:07
  #29976
Medlem
Joels-bitars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Så detta är vad betalande medlemmar får för sina 79-109 kr i månaden: 3 ynkliga videor!

Tittar man på antalet tummar upp på dessa tre videor ser det ut såhär:
- "Spökjakt live från Lundellhuset" - 521 tummar upp (sändes för 2 månader sedan)
- "Söndagslive med Jocke & Jonna" - 336 tummar upp (sändes för 4 veckor sedan)
- "Söndagslive med Jocke & Jonna" - 180 tummar upp (sändes för 8 dagar sedan)

Det har inte varit några tävlingar varje vecka, vilket Jonna lovade i början av mars. Det har heller inte visats något av "Mördarna", som först skulle sändas den 1 april och sedan ändrades detta till efter finalen av "Kurragömma".

Någon användare i tråden har tidigare påstått att Joakim fick över 5 000 nya följare efter den nu borttagna reklamvideon för "Mördarna". Det är dock svårt att tro på när man ser till antalet tummar upp.

Både Joakim och Jonna har lovat tävlingar med vinster. Eftersom deras tävlingar verkar utebli helt räknas det som falsk marknadsföring, något som Konsumentverket borde titta närmare på. Paret Lundell är väl redan under lupp där, så det är nog inte svårt att få myndigheten att uppmärksamma deras upplägg, både gällande tävlingarna och "Mördarna" (som förmodligen aldrig kommer att sändas).

Antal tummar är lite fundersamt om man har 1.3 miljoner följare bör det vara 100 000 tusen tummar upp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in