Citat:
Ursprungligen postat av
Spritnota
Det Chrippa ljög om var att han inte berättade att han hade bjudit med Linnéa på "grabbresan" och att planen var att de skulle dela säng i huset de hyrde.
Varifrån kommer den uppgiften. Enligt Linnéa så var de inte ens tillsammans första kvällen.
Oavsett så ljög han inte om otroheten - han åkte hem och berättade och gjorde slut.
Citat:
Jag begriper inte varför du vill kriga för att Chrippa inte ljög för Julia. Vi har bevisligen en extremt olika uppfattning om vad en lögn är.
Vi har helt olika versioner om vad som hände och också om var gränsen för lögn går.
Citat:
Jag vet att han gjorde slut och erkände allt när han kom hem. Men Chrippa har aldrig påstått att Julia visste om upplägget eller att det var deras överenskommelse, utan han har stått för vad han gjorde. Han erkände publikt inför kameror och i brev att det var ett lömskt beteende han ångrade djupt, de där första dagarna när han släpptes från häktet för misstänkt misshandel och gick tillbaka till Julia. Även om han valde Julia och sedan Linnéa igen så tycker jag att han var karl för sin hatt som stod för att det var riktigt lågt att bedra Julia och få henne att tro att det bara var en vanlig grabbresa bland så många tidigare.
Vad han sa de där första dagarna är inte mycket att sätta tilltro till eftersom det var styrt av de uppgifter och krav han matades med från Jockiboi, Julia och övriga.
Han valde inte Julia när han kom ut från häktet - han hade inget val.
Citat:
Jag tycker att det är riktigt svinigt beteende att lämna barnet hos sin sambo som är helt ovetandes om att grabbhelgen i själva verket är helgen han har planerat att även ta reda på om han kommer välja att bli ihop med någon annan. Och en solklar lögn. Du får tycka vad du vill, du behöver inte hålla med mig. Jag tycker att det är vidrigt att utnyttja att du fått förtroendet att alltid åka iväg med grabbarna på rave och då gå bakom ryggen på din sambo.
Varför då. Hon har ju enligt sig själv varit den som varit otrogen i förhållandet. Varför skulle hon vara värd hänsyn som han själv inte fått?
Det hade varit mer reko av honom att ta steget att göra slut innan han visste om Linnéa var tillgänglig, det håller jag med om.
Jag håller inte med om att ha ljugit om otrohet eller att Julia egentligen är värd någon hänsyn.
Citat:
Jag tycker också att det är sinnessjukt osolidariskt mot konceptet "vara monogam sambo med barn" att Jocke, Anjo och deras fruar utan någon som helst tvekan alls drar med Chrippa och Linnéa på vlogg-semester när de var ett sprillans nytt par. Är Linnéa helt enkelt så mycket roligare och snyggare än Julia så det var bra för Jockes visningar och då kan man låtsas att det regnar när några få tittare tyckte att Julia blivit så smal och snygg att "kände nästan inte igen henne"?
Jockiboi trodde ju att det kom en ny ung kvinna som vill se på honom med stjärglans i ögonen. Det förvånar mig inte ett dugg att han tyckte det var en bra idé .. När Linnéa tyckte han var jobbig och inte ens ville åka med på resor så blev hon paria - måste bort, för då var Julia bättre för Jockibois ego.
Citat:
För att sedan vända på en femöring. Galna stolliga tokan Linnéa är det värsta som hänt. Helt plötsligt hade de alla lääänge anat oråd, hon bråkade, tjurade och slogs på alla resor men inget kom med i vloggarna, vi ska bara lita på deras ord. Inte en sekunds bortklippt material kunde de visa upp fast alla filmade allt som tre vloggare som har med ett kamerateam gör. Har vi fått se dem be om ursäkt för att de förde sina tittare bakom ljuset och mörkade en påstådd pågående fysisk och mental misshandel? Nej.
Du kan summera det med att hon gillade inte Jockiboi, hon var kär i Chrippa och därför ville Jockiboi bli av med henne.
Nej, de kommer fortsätta ljuga så länge de kan.
Citat:
Har Jocke & Jonna eller Anjo & Lisen försäkrat sina tittare om att NÄSTA gång de vloggar med ett par där den ena är en total vettvilling som gör allt de anklagar Linnéa för (fysiskt misshandla sin partner, skita i sin partners barn, ställa till med scener och göra slut eller hota med att göra slut osv osv) så kommer de INTE släppa en mysig familjevlogg? Nej.
Nej, det har de inte
Citat:
Vi får vänta och se vad som händer om nya smala Anjo skaffar en yngre tjej han har planerat dejt med på Snap, när han följer med Jockiboi on Tour till Stadsfestkampen i Viksundshamn och Lisen är hemma med barnen. Tre veckor senare är Anjo och Snap-Elin med på parsemester till Barcelona? Får vi se Elin kasta ut Anjos kläder från balkongen? Eller får vi veta att Lisen aldrig respektat Anjo och att han funderat i flera år att lämna henne så tittare ska inte döma för har ingen aning om vad som hänt off-cam? Men om vi tittar noga och tittar igen så ser vi såklart alla tecken, klart att vi ser när Anjo är olycklig eller ljuger. Ja, alla såg det, klart det var uppenbart att Jocke ljög för deras skull och att Anjo var olycklig. Det, eller att Anjo mådde dåligt när han var med Elin. Alla lojala smarta tittare såg det.
De kommer kasta Lisen under bussen - givetvis.
Citat:
Det här är ett gäng riktigt äckliga människor som är villiga att ljuga om allt för pengar och fame. Ingen tillstymmelse till moral. Chrippa, Linnéa och Julia undantaget som känner ångest, avund, svartsjuka, passion, sorg, kärlek, desperation och andra riktiga känslor. Tycka vad man vill om dem, de agerar mänskligt.
Ja de är ett gäng riktigt äckliga människor (män) för fruarna deras kommer inte ha en suck om männen vänder sig emot någon av dem.