Citat:
Ursprungligen postat av
Maximalist
Att dagens 76-åringar var i 40-årsåldern under PC-boomen är ingen anekdot utan matematik. De har alltså levt drygt tre decennier i ett Sverige där datorer och internet är en del av så gott som alla svenskars vardag i hem och arbetsplatser.
”Tant Agda” hette 76-åringarna när jag var liten pojk på 80-talet. Det var kvinnor födda under 1900-talets början. Dessa lever naturligtvis ej idag. Idag är 76-åringarna boomers som heter Eva, Monica och Karin och absolut ej vill kallas tant.
Det är du som påstår de ej känner till karat. Du får läsa igenom dina egna inlägg.
Du själv refererade till dina föräldrar, inte jag. Det var därför jag kallade det anekdotiskt. Läser du om vad du skrivit ser du det nog säkert. Märkligt att ta upp sina föräldrar om man inte vill göra en anekdotisk jämförelse, men du kanske bara ville skryta lite om mammsens skicklighet bakom skärmen helt utan relevans till ämnet? Inte mig emot.
Jag säger att de generellt sett inte känner till karathalter, vad de betyder eller vilken karat deras smycken faktiskt är. Hade de vetat det hade saker som gratisvärderingar på varje pantbank, värderingsintyg på auktionskammare och vissa av kommentarerna i denna tråd inte funnits. Det är generellt sett inte deras fel, det är överflödigt för de flesta