2026-06-23, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b1nky
Precis. Jag har stört mig länge på att hon låtsas som att hon inte bantar, men jag kom till insikten att hon inte har någon redovisningsskyldighet för mig. Låt mig förklara: vi läser bloggar och följer människor på sociala medier och avkräver dem ansvar för att vara 100% ärliga och sanna mot sina följare hela tiden. Men det klarar vi ju inte ens av i våra egna liv? Att någon är offentlig och därmed en ”förebild” är inte heller en rimlig anledning för att ”granska” sönder någon. Oavsett om det är Elsa eller någon annan. Rimlig granskning vad gäller reklam osv är en sak, men ingen människa - offentlig eller ej - MÅSTE berätta om alla sina innersta tankar, motivationer, etc. Det vore nog enklare för en själv om man läste bloggar och tittade på inlägg på sociala medier som en roman, novell, reklam, konst, seriefigur. Det som visas är sällan helt på riktigt eller hela historien. Men sluta bli så upprörda över allas ”dubbelmoral” eller för att de ändrar sig och säger emot sig själva… It’s a game. Och du spelar med om du följer dem. Bara tagga ner. Argumentet ”men de tjänar pengar på sina följare!!!!” gäller inte heller. Sluta följ dem och gör något annat. Fokusera på något som gör dig glad.
Nu är det ju så att Elsa ofta säger att hon är äkta jämfört med andra!!!!Sedan så är ju detta ett forum där folk med sin yttrandefrihet granskar och retar/ogillar personer som tex Elsa. Du & andra som gillar henne är ju på bloggen & ropar åhhh, jaaaa, hääärligt!!! Hatar falska & dubbelmoraliska personer. Elsa blir miljonär på konsumtion & korkade texter. Att bli rik på att kränga smink som nästa dag är ngt annat & låtsas vara vintage mm! Då reagerar folk!
Citera
2026-06-23, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dressingdress
Nu är det ju så att Elsa ofta säger att hon är äkta jämfört med andra!!!!Sedan så är ju detta ett forum där folk med sin yttrandefrihet granskar och retar/ogillar personer som tex Elsa. Du & andra som gillar henne är ju på bloggen & ropar åhhh, jaaaa, hääärligt!!! Hatar falska & dubbelmoraliska personer. Elsa blir miljonär på konsumtion & korkade texter. Att bli rik på att kränga smink som nästa dag är ngt annat & låtsas vara vintage mm! Då reagerar folk!
Jag håller med. Och livnär man sig på samt tjänar sjukt mycket pengar på, tex bloggandet så bör och ska man granskas. Det är inte synd om Elsa. Hon måste tåla att ifrågasättas. Dessutom tror jag inte hon bryr sig ett skit om vad som skrivs här, när hon skrattar hela vägen till banken.
Citera
2026-06-23, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petroliumxx
Alltså klänningen som hängde på klädskåpet...som liknar en duk med påsytt volang-örngott med hål för huvudet,såg den i Flickr och kan bara konstatera att den inte såg bättre ut på henne.Hon älskar uppenbart volanger,men men....!
Örngottsklänningen (trodde det va vintage först) kommer från Rodebjer och kostar 3800 kr. Det är därför hon har den, inte för att den är snygg! Märklig skapelse.
Citera
2026-06-23, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Örngottsklänningen (trodde det va vintage först) kommer från Rodebjer och kostar 3800 kr. Det är därför hon har den, inte för att den är snygg! Märklig skapelse.
Det är detta jag menar, så jävla feg. Loppiskläder då läggs prislapparna minsann tydligt framme så alla ser.
Citera
2026-06-23, 17:18
Medlem
Citat:
Det är detta jag menar, så jävla feg. Loppiskläder då läggs prislapparna minsann tydligt framme så alla ser.
Hon droppar kanske märket snart, kanske är spons/ samarbete. Hon låter den skymta några ggr först för att vi ska bli nyfikna.
Citera
2026-06-23, 17:40
Medlem
Citat:
Hon droppar kanske märket snart, kanske är spons/ samarbete. Hon låter den skymta några ggr först för att vi ska bli nyfikna.

Hon hade ju ett helt inlägg om klänningen och skrev att den var från Rodebjer
Citera
2026-06-23, 19:49
Medlem
Lyssnade på podden igår. Hon är så ängslig och stressad så jag får ångest när jag lyssnar på henne. Haha. Slappna av lite på semestern vet jag 😆
Citera
2026-06-23, 19:54
Medlem
Citat:
Ja en märklig dyr skapelse verkligen!
Citera
2026-06-23, 21:15
Medlem
Citat:
Jaha och?
Citera
2026-06-23, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skitarg99
Jaha och?
Hon berättar gärna om billiga vintagefynd,men är klänningen ny o kostar 3800 då är priset ointressant? Lite hyckleri kanske?
Citera
2026-06-23, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Misirlouie
Hon hade ju ett helt inlägg om klänningen och skrev att den var från Rodebjer
Sorry helt missat. Tydligen slarvat med att läsa bloggen. Ett annat plagg från samma kollektion dök upp i mitt flöde, därav jag såg att det va Rodebjer.
Citera
2026-06-24, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petroliumxx
Alltså klänningen som hängde på klädskåpet...som liknar en duk med påsytt volang-örngott med hål för huvudet,såg den i Flickr och kan bara konstatera att den inte såg bättre ut på henne.Hon älskar uppenbart volanger,men men....!
Örngottklänningen är verkligen kort, som många av hennes andra klänningar. Den hade varit jättefin, på en 7-åring.
https://www.flickr.com/photos/elsabillgren/55350188001/in/photostream/

Tvivlar inte på att de åt en fantastisk midsommarmiddag. Men lite intressant ändå att Pontus bästa midsommar nånsin innebar middag med familjen på ett till synes ganska ödsligt ställe, som aktivitet: fota maten och sin poserande fru. Helt klart lite otraditionellt sätt att fira midsommar.
Senast redigerad av Fridafogel99 2026-06-24 kl. 08:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in