2026-06-19, 00:25
Medlem
Copaibas avatar
Till alla som svarat: tack, så skönt att vädra detta!! Nu får jag dock lust att verkligen börja följa henne bara för att frossa i att störa mig 🥴😆 jag minns henne lite vagt från förr och tror jag då hade bilden att hon var lite djupare än andra bloggare, men det är så oerhört ytligt allt. Vet ni om hon har förändrats/förändrat sin image, inriktning osv, eller har hon alltid varit så här?

Ledsen att jag inte svarade alla enskilt. Varit ute och plockat blommor i en böljande klänning och fått leveranser av ekologiska saker hela dagen så har svårt att hinna!
Citera
2026-06-21, 22:11
Medlem
Lyssnade lite på senaste podden under en promenad. Fy vilket dravel! Stackars Sofias sjuka barn när hon sitter i radio och beklagar sig över att livet rinner henne ur händerna när hon vabar. Elsas artikulerande gör att det låter som en full som försöker låta nykter. När Elsa med förställd röst säger att många som inte är lika djupa som henne kan ta semestern med en klackspark och bara ligga i hängmattan och läsa en bok, var jag tvungen att stänga av. 🤮
Citera
2026-06-22, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Lyssnade lite på senaste podden under en promenad. Fy vilket dravel! Stackars Sofias sjuka barn när hon sitter i radio och beklagar sig över att livet rinner henne ur händerna när hon vabar. Elsas artikulerande gör att det låter som en full som försöker låta nykter. När Elsa med förställd röst säger att många som inte är lika djupa som henne kan ta semestern med en klackspark och bara ligga i hängmattan och läsa en bok, var jag tvungen att stänga av. 🤮

Haha! Vad anser Elsa att djupa människor behöver göra på semestern för att må bra då? Banta och äta låtsas-mat, hetsa runt bland tusen olika loppisar, dricka kaffe på en strand hundra mil hemifrån innan frukost, släpa runt sitt stackars barn vuxenaktiviteter?
Citera
2026-06-22, 07:00
Medlem
Podden alltså, hur kan den få finnas? Det låter som en raljerande överdrift men hela podden går verkligen ut på att de berättar för varandra vad de köpt (för det är väääärldens finaste och ringar perfekt in exakt vad de precis sagt är universellt superinne nu) och skickar länkar till varandra som lyssnarna får sitta och föreställa sig hahaha. Tänkte också på om de möjligtvis kan vara smygsponsrade av Rodebjer? Sofia berättar om en klänning hon köpt och kort därefter går Elsa också och köper en klänning därifrån. Ett sömnigt och väldigt avstannat märke som Rodebjer kan ju verkligen behöva en push. Men det kan lika gärna vara Elsas ständiga behov av att vara precis som Sofia som ligger bakom förstås.
Citera
2026-06-22, 08:01
Medlem
DenUnderbareMannens avatar
Från dagens blogg:

Citat:
Jag lånade Lynns jacka. Passade perfekt.

Peak ätstört att bära sin sons kläder
Citera
2026-06-22, 09:34
Medlem
Hamsterbolls avatar
Jag följer henne på Pinterest och är så förvånad över hennes inredning. Bilderna hon sparar och verkar gilla är på riktiga konstnärshus med mycket böcker, konst, skrivbord med penslar och prylar överallt. Väldigt eklektiskt och bohemiskt. Eller kanske snarare akademiskt? Liksom fullt med grejer och färg. Hennes bostäder i verkligheten är raka motsatsen. Det ser helt tomt och obebott ut. Allt är nyköpt och ja, det känns så dött och tomt bara…
Citera
2026-06-22, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Jag följer henne på Pinterest och är så förvånad över hennes inredning. Bilderna hon sparar och verkar gilla är på riktiga konstnärshus med mycket böcker, konst, skrivbord med penslar och prylar överallt. Väldigt eklektiskt och bohemiskt. Eller kanske snarare akademiskt? Liksom fullt med grejer och färg. Hennes bostäder i verkligheten är raka motsatsen. Det ser helt tomt och obebott ut. Allt är nyköpt och ja, det känns så dött och tomt bara…
Såg på E Dixdotters Insta igår att glaslyktan Elsa har i trappan på Gotland såklart är inspirerad därifrån. Och matbordet och...och... Bara en tidsfråga innan vi ser Elsa i en vaniljgul bikini på Gotlands stränder! Kom ihåg var ni läste det först
https://www.instagram.com/p/DZ2eLZnCFD9/?img_index=2&igsh=MWlscmFicjZmczYz
Citera
2026-06-22, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Haha! Vad anser Elsa att djupa människor behöver göra på semestern för att må bra då? Banta och äta låtsas-mat, hetsa runt bland tusen olika loppisar, dricka kaffe på en strand hundra mil hemifrån innan frukost, släpa runt sitt stackars barn vuxenaktiviteter?
Tänkte just det @Låtsasmat” och när man var 10 landet cyklade man iväg till kompisar, byggde kojor, badade & skapade äventyr, knappt hemma. Sommaren var frihet m kompisar inte vuxenhäng hela tiden!!
Citera
2026-06-22, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenUnderbareMannen
Från dagens blogg:

Peak ätstört att bära sin sons kläder

Verkligen. Och ser helt crazy nöjd ut:

https://www.flickr.com/photos/elsabillgren/55342959799/in/photostream/
Citera
2026-06-22, 16:02
Medlem
Alltså klänningen som hängde på klädskåpet...som liknar en duk med påsytt volang-örngott med hål för huvudet,såg den i Flickr och kan bara konstatera att den inte såg bättre ut på henne.Hon älskar uppenbart volanger,men men....!
Citera
2026-06-23, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heksa
Verkligen. Och ser helt crazy nöjd ut:

https://www.flickr.com/photos/elsabillgren/55342959799/in/photostream/
Äh tror hon bara har en liten ålderskris och dessutom försöker få de blå ögonen att riktigt poppa. Tycker inte hon beter sig ätstört direkt. Mer som att hon går på semaglutider och vem tusan kan klandra henne? Hon har ju varit överviktig samt haft cancer. Bra att hon tog tag i vikten.
Citera
2026-06-23, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solinvictus86
Äh tror hon bara har en liten ålderskris och dessutom försöker få de blå ögonen att riktigt poppa. Tycker inte hon beter sig ätstört direkt. Mer som att hon går på semaglutider och vem tusan kan klandra henne? Hon har ju varit överviktig samt haft cancer. Bra att hon tog tag i vikten.

Precis. Jag har stört mig länge på att hon låtsas som att hon inte bantar, men jag kom till insikten att hon inte har någon redovisningsskyldighet för mig. Låt mig förklara: vi läser bloggar och följer människor på sociala medier och avkräver dem ansvar för att vara 100% ärliga och sanna mot sina följare hela tiden. Men det klarar vi ju inte ens av i våra egna liv? Att någon är offentlig och därmed en ”förebild” är inte heller en rimlig anledning för att ”granska” sönder någon. Oavsett om det är Elsa eller någon annan. Rimlig granskning vad gäller reklam osv är en sak, men ingen människa - offentlig eller ej - MÅSTE berätta om alla sina innersta tankar, motivationer, etc. Det vore nog enklare för en själv om man läste bloggar och tittade på inlägg på sociala medier som en roman, novell, reklam, konst, seriefigur. Det som visas är sällan helt på riktigt eller hela historien. Men sluta bli så upprörda över allas ”dubbelmoral” eller för att de ändrar sig och säger emot sig själva… It’s a game. Och du spelar med om du följer dem. Bara tagga ner. Argumentet ”men de tjänar pengar på sina följare!!!!” gäller inte heller. Sluta följ dem och gör något annat. Fokusera på något som gör dig glad.
Senast redigerad av b1nky 2026-06-23 kl. 13:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in