2026-06-23, 08:27
Medlem
Alkibiadess avatar
Nu finns startlistor med alla lag till till lag-SM. Några toppnamn som saknas: Mondo (förväntat), Axelina Johansson, Julia Henriksson, Katharina Gråman, Elias Ekman, Malin Garbell, Henrik Larsson och Khaddi Sagnia m fl.

Att Nora Lindahl är med känns bara fel på alla sätt, att man är med på en SM-tävling när man snart kommer tävla mot Sverige drar ju bara löjets skimmer över friidrottsförbundet.

Några intressanta comebacker och alla som bara ställa upp för sin klubb men egentligen avslutat sin elitkarriär: Emil Blomberg, Simon Pettersson, Fredrick Ekholm, Isak Andersson, Fredrik Samuelsson och Ragnar Carlsson

Dessutom, är det Emma Dunmires första tävling i Sverige? Lowa Branth gör en tillfällig paus från sin time-out? Intressant med årets genombrottstjej Tilde Bjerager. Damernas slägga med bästa toppbredden av alla grenar.
Citera
2026-06-23, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Nu finns startlistor med alla lag till till lag-SM. Några toppnamn som saknas: Mondo (förväntat), Axelina Johansson, Julia Henriksson, Katharina Gråman, Elias Ekman, Malin Garbell, Henrik Larsson och Khaddi Sagnia m fl.

Att Nora Lindahl är med känns bara fel på alla sätt, att man är med på en SM-tävling när man snart kommer tävla mot Sverige drar ju bara löjets skimmer över friidrottsförbundet.

Några intressanta comebacker och alla som bara ställa upp för sin klubb men egentligen avslutat sin elitkarriär: Emil Blomberg, Simon Pettersson, Fredrick Ekholm, Isak Andersson, Fredrik Samuelsson och Ragnar Carlsson

Dessutom, är det Emma Dunmires första tävling i Sverige? Lowa Branth gör en tillfällig paus från sin time-out? Intressant med årets genombrottstjej Tilde Bjerager. Damernas slägga med bästa toppbredden av alla grenar.
Ingen Ekman. Ny sprinter skadad?
Citera
2026-06-23, 09:34
Medlem
Citat:
När det gäller att Evelina Olsson är anmäld till Världsungdomsspelen så var hon anmäld redan innan nordiska mästerskapen som hon avbröt så jag vet inte hur stark indikation detta är på att hon skulle vara skadefri nu.

Hon borde rimligen ha strukit sig om hon är skadad. Är du medveten om att det går att stryka sig i friidrottstävlingar?
Citera
2026-06-23, 10:26
Medlem
10km landsväg imorgon under SM-veckan. Får se hur Lörstad står sig efter en knackig vår och försommar. Sprang i 5km i England nyligen på 13.45, så inga supertider för tillfället.
Möter bland andra Leo Magnusson, Ebba Tulu Chala, Oliver Löfqvist med flera.
Citera
2026-06-23, 11:29
Medlem
Citat:

Nora Lindahl har i alla år hon tävlade för Sverige sprungit Kalevaspelen. Det är klubbadressen som avgör, precis som i många andra idrotter
Citera
2026-06-23, 11:38
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kretinsky7
Hon borde rimligen ha strukit sig om hon är skadad. Är du medveten om att det går att stryka sig i friidrottstävlingar?

Vad är det för dum fråga. Varför skulle jag inte veta det? Jag har många gånger ondgjort mig över aktiva som inte stryker sig utan att de blir DNS istället.
Senast redigerad av Alkibiades 2026-06-23 kl. 11:41.
Citera
2026-06-23, 11:40
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Nora Lindahl har i alla år hon tävlade för Sverige sprungit Kalevaspelen. Det är klubbadressen som avgör, precis som i många andra idrotter
Jo, jag har full koll på det. Men jag behöver inte gilla det bara för att det är möjligt. Och sedan tycker jag det blir ett specialfall med Lindahl, SM och Finnkampen.
Citera
2026-06-23, 11:43
Medlem
Citat:
Vad är det för dum fråga. Varför skulle jag inte veta det? Jag har många gånger ondgjort mig över aktiva som inte stryker sig utan att de blir DNS istället.

Ja, vi får avvakta och se helt enkelt. Om det är så att hon är skadad men väljer att inte stryka sig ändå så är det slarvigt av henne.
Citera
2026-06-23, 12:24
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kretinsky7
Ja, vi får avvakta och se helt enkelt. Om det är så att hon är skadad men väljer att inte stryka sig ändå så är det slarvigt av henne.

Jag tycker det är ett generellt ofog inom svensk friidrott att man inte avanmäler eller stryker sig i god tid om man inte har för avsikt att tävla utan att det framgår först vid avprickningen. Visst finns det tillfällen där det exempelvis händer något på uppvärmningen vilket gör att man inte kommer till start men det är ju bara enstaka fall något sådant inträffar.
Citera
2026-06-23, 12:28
Medlem
Niskalaukauss avatar
Saga Vanninen lägger ner hela säsongen.
Problem med axel och fotled som måste få läka i stället för att försöka träna vidare o troligen förvärra det hela.

Copenhagen Athletics Games:
Miehet, En Engelsk Mile: 1) Valentin Soca Uruguay 3.55,52, 2) Santtu Heikkinen Suomi 3.55,70 (kkk), 3) Isaac Kimeli Belgia 3.56.24.
Santu var väldigt nära att slå Ari Paunonens finska rekord 3.55,65 från 26.6.1977.

Essen, Tyskland:
Herrar Längd: 1) Gerson Baldé Tyskland 815 (+0,2), 2) Luvo Manyonga Syd Afrika 804 (+0,5), 3) Simon Plitzko Tyskland 792 (+0,1),…6) Kristian Pulli Suomi 782 (0,0), 7) Kasperi Vehmaa Suomi 780 (+0,2).
Senast redigerad av Niskalaukaus 2026-06-23 kl. 12:40.
Citera
2026-06-23, 12:56
Medlem
Citat:

Har Fredrik Samuelsson, Emil Blomberg och Ragnar Carlsson verkligen avslutat sina elitkarriärer?
Citera
2026-06-23, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smoben
Har Fredrik Samuelsson, Emil Blomberg och Ragnar Carlsson verkligen avslutat sina elitkarriärer?
De tillhör väl kategorin som gör comeback. Det var så jag tolkade det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in