Igår, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Ser fram emot när vi ligger på åttonde plats inför Algeriet-Österrike där bägge ligger på tre poäng och går vidare vid oavgjort

due-due

Ja alltså ska ju vara 94 procents chans att vi går vidare, om jag bettade emot Sverige (vilket jag aldrig gör) skulle jag se det som ett bra odds och spelat. Dock är väl lite hoppet att Japan kommer rotera mycket troligen och vila spelare. Hade dock varit större chans att de gjort det om Norge inte släppte in det där sista målet igår och sen sa de kommer vila spelare och inte bry sig så mycket om sista matchen.
Citera
Igår, 13:57
Medlem
Graham Potter kommer alltså inte byta ut Hien och köra Starfelt. Vilken idiot!
Citera
Igår, 14:00
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergelius
Ja alltså ska ju vara 94 procents chans att vi går vidare, om jag bettade emot Sverige (vilket jag aldrig gör) skulle jag se det som ett bra odds och spelat. Dock är väl lite hoppet att Japan kommer rotera mycket troligen och vila spelare. Hade dock varit större chans att de gjort det om Norge inte släppte in det där sista målet igår och sen sa de kommer vila spelare och inte bry sig så mycket om sista matchen.
Japan agerar på ett likartat sätt som lag oavsett vilka spelare som är på planen. Som kollektiv förändras de väldigt lite och håller en jämn prestationsnivå över tid.
Citera
Igår, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burgerbraukeller
Graham Potter kommer alltså inte byta ut Hien och köra Starfelt. Vilken idiot!

Givetvis ingen idiot, nog en av de smartare förbundskaptener vi haft. Men förstår inte detta heller eller att inte ta med Forsberg.
Citera
Igår, 18:27
Medlem
Alkibiadess avatar
Bojan tycker inte att journalisterna skall ställa några kritiska frågor till Potter utan tycker att Potter skall lämnas i fred. Suck.
Citera
Igår, 20:40
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Bojan tycker inte att journalisterna skall ställa några kritiska frågor till Potter utan tycker att Potter skall lämnas i fred. Suck.
Fy fan vad dåligt. Tack för idag, vi ses en annan dag, hej hej!.
Citera
Igår, 21:03
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Hien verkar vara gjuten i landslaget för evigt. En polare man inte ersätter och som ska försvaras til varje pris oavsett hur kass han än är.

Klart det är den man är bäst kompis med som ska spela och inte någon mer kompetent.

vice kapten
Citera
Igår, 21:04
Medlem
.NateHiggers.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Hien verkar vara gjuten i landslaget för evigt. En polare man inte ersätter och som ska försvaras til varje pris oavsett hur kass han än är.

Klart det är den man är bäst kompis med som ska spela och inte någon mer kompetent.

Landslaget under Potter Larsson är Leos lekland inte ett seriöst landslag.
Citera
Igår, 21:22
Medlem
Jag hoppas innerligt att historien upprepar sig från VM 2018 att vi gör en kanonmatch efter en tung förlust. Istället för att backa Durmaz så backar vi Hien denna gång, men förlorar han kostsamma dueller mot japanerna också så är jag fine med att han pensioneras tidigt.

Det här hoppas vi i dem övriga grupperna:
Grupp A: Varken Tjeckien eller Sydafrika vinner sina matcher
Grupp B: Qatar och Bosnien kryssar mot varandra
Grupp C: Brasilien vinner mot Skottland med stor målskillnad
Grupp D: Australien vinner mot Paraguay med 2 målsmarginal eller mer
Grupp E: Varken Ecuador eller Curacao vinner sina matcher
Grupp G: Egypten vinner mot Iran och Nya Zeeland inte vinner mot Belgien
Grupp H: Spanien vinner mot Uruguay och Kap Verde vinner mot Saudiarabien
Grupp I: Senegal och Irak kryssar mot varandra
Grupp J: Österrike vinner mot Algeriet
Grupp K: TBD
Grupp L: TBD

Inga resultat man vill behöva förlita sig på, men det får vi göra om det blir förlust mot Japan
Citera
Idag, 00:12
Medlem
Citat:
Givetvis ingen idiot, nog en av de smartare förbundskaptener vi haft. Men förstår inte detta heller eller att inte ta med Forsberg.

Starfelt har 5 clean sheets. Hien har 2. Carl spelar i en bättre liga. Att sopan Potter har gift sig med Hien när Starfelt var den som levererade i kvalet kan jag inte begripa.

Ska vi spela 3 backar ska Starfelt gå före. Den där Hien har varit helt katastrofal i landslaget länge.

Avgå Potter!
Citera
Idag, 09:02
Medlem
.NateHiggers.s avatar
Citat:

Då får han börja visa det också. Än så länge framstår han bara som dum. Speciellt med försvarandet av Hein.
Citera
Idag, 10:20
Medlem
Enligt kalkylatorn är det fortfarande 93 procents chans att Sverige får vidare, men om man räknar ihop alla grupper så är det rätt stor risk känns det som att det kommer krävas typ 3 p -2 målskillnad kan tom bli typ -1.

Möjligt den inte tar med i analysen att många lag är klara och kommer inte ha något att spela för eller att vissa lag kan gå ihop och spela oavgjort.

Plus hur svajig Sveriges backlinje verkligen är..
Så rätt stor risk vi behöver oavgjort tom även om det sägs vara 91 procent säkert vid -1..

Hoppet lever endel på att Japan kommer vila spelare och att vi lyckas höja oss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in