2026-06-23, 11:31
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Mjo, men stannar det vid "fyra-fem öl"? Jag tror inte det. Klart o-bra när man ska ta hand om ett sexårigt barn.

De flesta människor blir inte fulla på fyra-fem öl.
Citera
2026-06-23, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det är fyra-fem öl. En helt normal berusning en varm vårdag i Rålis skulle jag säga.

Enligt Bolaget: "1,0 promille: Du har svårt att kontrollera dina muskler, vilket gör att du sluddrar och har svårt att gå stadigt. Det börjar också bli svårt att kontrollera dina känslor." Normal berusning kanske, men inte normal berusning när man flyger drönare med sin sexåriga dotter.
Citera
2026-06-23, 11:33
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Har polisen dykt upp i en park och bett honom blåsa, så har han garanterat druckit merän två och garanterat så har den drönaren flugit både hit och dit, där folk och fä har behövt ducka.
Tror absolut att det kan stämma!
Folk kan få för sig att göra de mest korkade grejorna på fyllan.

Han hade 0,9 promille så fyra-fem öl. Men även om han stört andra kanske det hade räckt att bara snacka lite med honom och gett honom en varning?

Nu riskerar han dryga böter, körkort, jobb och allt möjligt bara för att han lekt med en leksak.
Citera
2026-06-23, 11:34
Medlem
Kokkashugis avatar
Sunt förnuft saknas inom svenskt rättskipande. Löjligt.
Citera
2026-06-23, 11:35
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Mjo, men stannar det vid "fyra-fem öl"? Jag tror inte det. Klart o-bra när man ska ta hand om ett sexårigt barn.

Barnets nyktra morsa kanske var med?

Även om det är olämpligt att dricka fyra-fem bärs när man hänger med sitt barn så är det inte vad tråden handlar om.
Citera
2026-06-23, 11:37
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Enligt Bolaget: "1,0 promille: Du har svårt att kontrollera dina muskler, vilket gör att du sluddrar och har svårt att gå stadigt. Det börjar också bli svårt att kontrollera dina känslor." Normal berusning kanske, men inte normal berusning när man flyger drönare med sin sexåriga dotter.

Nu handlar inte tråden om olämpligheten i att vara onykter med sitt barn.
Citera
2026-06-23, 11:41
Medlem
Om jag kör radiostyrd bil när jag är full - blir det då vanlig rattfylleri eller?! ;D
Citera
2026-06-23, 11:42
Medlem
Belters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det är flera tidningar som skriver om det.
Alla får det från samma påhittiga källa. Inte första tidningsankan man läst i så fall.
Citera
2026-06-23, 11:42
Medlem
Imnshos avatar
Var säkert onyktrare än SAS-piloten som nyligen blev haffad med kokain i blodet.
Citera
2026-06-23, 11:45
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HayabusaMannen
Om jag kör radiostyrd bil när jag är full - blir det då vanlig rattfylleri eller?! ;D

Hur är det med frisbee, golf, brännboll osv? Det är minst lika farligt för allmänheten om nån utövar dessa aktiviteter på fyllan som att flyga med en mini-drönare.
Citera
2026-06-23, 11:46
Medlem
Erik Östs avatar
Oj vilka prioriteringar! 🤣🤣🤣
Hur ska Sverige överleva som rike i framtiden när man öht bryr sig om att någon är ute och leker med sitt barn efter några öl när det finns betydligt allvarligare problem för rättstaten att ta itu med istället? 😖🤮
Senast redigerad av Erik Öst 2026-06-23 kl. 11:49.
Citera
2026-06-23, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Det var en drönare under 250 gram, dom behöver man ingen licens för.
Om den har kamera eller någon annan form av "informations insamlare" så skall dock föraren vara registrerad operatör i transportstyrelsens drönarregister och drönaren vara märkt med operatörens registreringsnummer.

250 gram... inte så tungt, men vissa modeller går fort som sjutton och inget jag vill hamna i vägen för. Riktigt störiga saker om de flygs runt skallen på folk. Inte speciellt förvånande om folk lessnat och ringt polisen om det är så det gått till. Och böterna.. Det är väl dagsböter antar jag. Och har han fått så höga dagsböter så är det väl för att han har ekonomi så det behövs så högt belopp för att det ska svida något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in