Resultat: Vilken partiledare vill du ta en öl med?
Ebba Busch (KD)
37,14%
13 röster
Jimmie Åkesson (SD)
20,00%
7 röster
Nooshi Dadgostar (V)
14,29%
5 röster
Amanda Lind (MP)
5,71%
2 röster
Simona Mohamsson (L)
5,71%
2 röster
Elisabeth Thand Ringqvist (C)
0%
0 röster
Ulf Kristersson (M)
0%
0 röster
Daniel Helldén (MP)
0%
0 röster
Magdalena Andersson (S)
0%
0 röster
Annan, skriv i tråden
17,14%
6 röster
2026-06-23, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Dessa människor är idioter. I alla fall jämfört med mig.
Det har inget med politisk hemvist att göra.
Vi skulle inte ha något att prata om. Wahlgrens? Vit makt musik? Stockholms gayscen? Skall vi diskutera om vi sett nägra nästas hus vi åtrår?

Det beror på att vi får allt svagare politiska ledare. Man märker ju hur politiker blivit allt sämre på att kommunicera. Har svårt att stå för saker.
Då blir det svårt att prata vettigt också.

Man frågade ju Reinfeldt vad han gillade för musik. Han bara rabblade utslätad musik som spelades i radion just då. Han gillade antagligen inte ens musik.

Kjell-olof feldt, Adelsson hade jag kunnat dricka en öl med. Och sjösted hade kanske varit intressant att diskutera med hur han har blivit kommunist.

Om vi ska gå in på före detta politiker ligger Göran Persson i min topp. Fatta vilka historier den mannen skulle kunna dra efter några kalla!
Citera
2026-06-23, 09:41
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiveMeHead
Att Ebba vinner är väl för att folk hoppas att trosorna åker av efter ett par öl.

Jo, hon vinner ju tack vare sitt utseende, och inte av någon annan anledning.
Citera
2026-06-23, 09:47
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunLightFittsaft
Snyggt, men minuspoäng för att du inte sa något om miljöpartiet på södermalm. Du har varit här sen 2007, kom igen, du ska kunna detta!

MP är så världsfrånvända så dricka gravöl med språkrören gör jag gärna. På deras begravning i så fall.
Citera
2026-06-23, 10:04
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
En öl med Jimmie Åkesson?

Varför inte? Hellre det än "arga Maggan" då!
Citera
2026-06-23, 10:05
Medlem
WhiteBoySummers avatar
Tänk att förstöra en så fin stund som att dricka öl genom att göra det i en politikers sällskap.

Nej tack.
Citera
2026-06-23, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valdagen
På frågan om vem väljarna helst tar en öl eller kaffe med en kväll
så är det KD-ledaren Ebba Busch som toppar listan med 22 procent.

https://www.tv4.se/artikel/1e2oA5QpLtZwez4hbUEJFT/haer-aer-partiledarna-som-flest-vill-ta-en-oel-med-yes

I höstas fick Uffe Kristersson 17 procent i mätningen.
Men nu är det åtta procent som vill ta en kall med statsministern.
Trots raset för moderatledaren ligger han bättre till än Magdalena Andersson.
Magdalena Andersson hamnar i absoluta botten.

Ebba Busch (KD) 22%
Jimmie Åkesson (SD) 19%
Nooshi Dadgostar (V) 19%
Amanda Lind (MP) 12%
Simona Mohamsson (L) 11%
Elisabeth Thand Ringqvist (C) 8%
Ulf Kristersson (M) 8%
Daniel Halldén (MP) 8%
Magdalena Andersson (S) 7%

Vilken politiker vill ni ta en eller två öl med?
(undvik bara namn, dvs, listtråd)

Jag vet inte som jag skulle vara jättesugen på att ta en öl med någon av dem längre. På senare år hade jag nog svarat Jimmie Åkesson. Han framstår absolut som roligare att umgås med än de stela och trista Uffe eller Magdalena A.

Men han har sjunkit lite på senare år. Kanske tar man skada av att vara topp-politiker på den nivån så länge. Tycker han allt oftare framstår som rätt trist han med.

Så jag hade nog valt Nooshi. Hon verkar sympatisk och är säkert trevlig att umgås med. Kanske vi hade kunnat ha ett intressant samtal om Rockhills bok och vänsterns historia. Eller skippat politiken helt.
Citera
2026-06-23, 10:10
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Skulle gärna svänga ett par öl med Jimmie då jag tror vi har en del gemensamt inom både det ena och det andra..
Att någon ens vill dricka med Maggan eller nötterna från MP är för mig en gåta. Maggan skulle säkerligen supa ner vem som helst för hon har tränat länge och nötterna vill väl inte dricka, de ska väl röka gräs.
Citera
2026-06-23, 10:35
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Jo, hon vinner ju tack vare sitt utseende, och inte av någon annan anledning.

Ebba är väl mest snygg i håret? Utan håret ser hon ut som Minecraft-Steve. Typ en perfekt kub.
Citera
2026-06-23, 10:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Den här undersökningen ska man ta med en stooor nypa salt. Marcus Oscarsson var väldigt tydlig med att den enda orsaken till att Busch kom högst var att deltagarna associerar hennes efternamn med en av världens största öltillverkare som blivit känd för svenskarna via Hollywood. Han nämnde även att Ebba tillhör ägarsläkten, så lite av ett reklamjippo över det hela.

Av exakt samma anledning kom Åkesson tvåa, som ju har sitt eget vinföretag. Men eftersom frågan gällde öl, som inte Åkesson saluför så kom han bara tvåa.

Till slut ställde journalisten Oscarsson mot väggen med motfrågan: "Men Andersson då, hon har ju också sitt eget kändisöl, varför kom hon sist?" Oscarsson svarade att frågan plågat honom natt och dag i en vecka, men det enda logiska förklaringen han kunde komma på var "Ölet smakar kanske skit?"

Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Jag vet inte som jag skulle vara jättesugen på att ta en öl med någon av dem längre. På senare år hade jag nog svarat Jimmie Åkesson. Han framstår absolut som roligare att umgås med än de stela och trista Uffe eller Magdalena A.

Men han har sjunkit lite på senare år. Kanske tar man skada av att vara topp-politiker på den nivån så länge. Tycker han allt oftare framstår som rätt trist han med.

Så jag hade nog valt Nooshi. Hon verkar sympatisk och är säkert trevlig att umgås med. Kanske vi hade kunnat ha ett intressant samtal om Rockhills bok och vänsterns historia. Eller skippat politiken helt.

Tidigare mätning, december 2025
https://www.tv4.se/artikel/4DWqdBBGZFlg6IsJmy0xKR/populaera-att-dricka-oel-med-men-ska-inte-leda-landet
Ebba Busch (KD) 21%
Jimmie Åkesson (SD) 21%
Ulf Kristersson (M) 17%
Nooshi Dadgostar (V) 18%
Amanda Lind (MP) 12%
Magdalena Andersson (S) 11%
Simona Mohamsson (L) 10%
Daniel Halldén (MP) 9%
Elisabeth Thand Ringqvist (C) 7%

Dessa mätningar, folket vänder kappen efter vinden, delad plats då Ebba o Jimmie.
Citera
2026-06-23, 10:57
Medlem
Varför ställdes inte frågan på det sedvanliga sättet - fuck, marry, kill?
Citera
2026-06-23, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiveMeHead
Att Ebba vinner är väl för att folk hoppas att trosorna åker av efter ett par öl.

Eller av med BH:n i Nooshis fall. Knappast förvånad att de två damerna är i topp över vilken politiker man vill supa ner. Många som tänkt med kuken när de svarat.
Citera
2026-06-23, 11:12
Medlem
Vitiss avatar
Magdalena ser ut som en Gul Blend-kärring; ett fyllo.
Såna brukar inte vara kul att dricka öl med.
Daniel Helldén kanske.
Eller Åkesson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in