Citat:
Ursprungligen postat av
Vilostolen
Verkar som SAS systematiskt blåser sina kunder på återbetalning vid inställda flyg. Enligt EU-reglerna skall flygbolag återbetala biljettpriset, oavsett orsak. Men det gör inte SAS och man hamnar i oändliga nonsensdiskussioner med SAS Customer ”Care”. Upplever även även att de konsekvent avslår första försöket till ersättningsbegäran för att senare vika ner sig när man hotar med att ta ärendet vidare. Det kan väl inte vara så att de anställda i SAS Customer ”Care” får betalt i form av bonus på hur mycket de lyckas lura kunderna?
Sedan covid, har SAS blivit extremt dåliga.
Vid de två senaste tillfällena vi skulle ha flygit med SAS, får jag helt plötsligt mail om att det är högt tryck på vårt flyg, och frågar oss om vi vill byta till ett annat klockslag och/eller dag (fem val som de har plockat ut, men som vi själv väljer) mot en voucher.
Tänk att detta är ett flyg som vi beställde ca. 7 månader före avgång.
Vi hade 24 timmar på oss att svara. Vi svarade inte.
Efter de 24 timmarna, får vi mail om att de likväl har ändrat vår flygavgång.
Två dagar efter detta mail, får vi igen samma typ av mail. Vi svarar heller inte på detta.
Efter 24 timmar, får vi ett nytt mail om att de igen har ändrat vår flygavgång.
Ett par dagar efter detta, får vi en tredje gång samma mail.
Eftersom vi behövde vara framme en specifik dag, svarade vi denna gången. Och så fick vi en voucher på 750 kr. var.
Detta hände igen med SAS. Men då svarade vi andra gången.