Igår, 12:51
Medlem
SAS är rent skräp!! Har haft många problem med dom tidigare
Citera
Igår, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
"verkar som"? Du verkar ju ha fått dina pengar. Har du så många inställda flyg hos SAS, så att det "konsekvent" blir återbetalningsproblem?

Hade jag fått mina pengar hade jag naturligtvis inte startat en tråd!
Citera
Igår, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmilenL
Nja, om de erbjudit dig ombokning till ett annat flyg och du accepterat detta har du inte rätt till återbetalning av biljettpriset. Däremot kan du, om vissa förutsättningar är uppfyllda, få standardiserad kompensation i enlighet med artikel 7 i EU-förordning 261/2004.

Om du däremot inte har valt att omboka flyget ska du givetvis, oavsett orsak, erbjudas återbetalning av biljettpriset (och eventuellt kompensation i enlighet med artikel 7 ovan).

Självklart har jag inte valt att omboka flygen, då hade jag inte startat en tråd hur SAS blåser oss på biljettpengar!
Citera
Igår, 13:01
Medlem
Har de givit någon orsak varför de fördröjer återbetalningen?
Citera
Igår, 13:59
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JdeKoof
Vi väntar fortfarande på återbetalning från SAS för ett flyg våren 2020, som ställdes in av bekanta skäl.
Från Air France hade vi varenda krona återbetalt inom 7 dagar...

Ändå använder vi oftast SAS till Tyskland/Frankrike/Italien, bara för att det är så sjukt smidigt från Kastrup jämfört med allt annat.

Ja den våren var ett elände. Norwegian betalade tillbaka på 14 dagar. Los Angeles-London.

Thai airways tog tre år ( 2023 ) innan man fick pengarna tillbaka.
Citera
Igår, 14:08
Medlem
george.sthlms avatar
På SAS kan man ju köpa sittplats i förväg vid bokningen om du vill sitta på speciell plats.

Händer hela tiden att dom vid bokning tar betalt sen 1-2 dagar innan resa skickar email
" vi blev tyvär tvingade att ändra din sittplats " och så får man sitta längst bak.

Sist det hände frågade jag det unga paret som satt på min betalda plats om dom valt det eller
om dom bara blev placerade där.

Jo dom hade valt och betalat för just dom stolarna.

SAS säljer alltså samma stol två gånger.

Återbetalning ? Glöm det man fyller i ett formulär och får ett case nummer men ingen återkoppling.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in