Citat:
Ursprungligen postat av
Betapred
Jag har funderat på en sak som jag inte riktigt hittar ord för.
Jag kan bli väldigt kåt av män, specifikt män som är trygga i sig själva/smarta. jag är själv en kvinna för att poängtera. När män bara lever sina vanliga liv. Det kan handla om att de gör absolut ingenting, handlar mat eller när de bara står och letar efter ngt i ngn hylla, fixar något hemma eller bara verkar existera i sin vardag, eller att de tar på sig själva någonstans i kroppen (inget sexuellt). Blir även väldigt kåt av de små ljud som kommer när de andas helt normalt.
Eller tom när de pratar om ngt de verkligen har en passion för. Jag har en manlig kollega på sjukhuset där jag jobbar som har väldigt udda passion för saker och ting, när jag kommer hem rör jag mig själv och visualiserar honom hålla på med sin passion. Är detta normalt?!?!? Jag har 0 intresse för honom, han är dubbelt så gammal som jag om inte mer.
Finns det något psykologiskt begrepp för fenomenet? Jag är mest nyfiken på vad psykologin bakom det kan vara. Vad beror detta på? Jag har aldrig varit med ngn innan, har det ngt med min nyfikenhet att göra? Jag kan ligga och titta på när män dokumenterar sin vardag online och bli extremt tänd av det.
Jag vill även poängtera att jag inte känner mig ensam på ngt vis. Jag trivs med att vara singel och har inga problem med det överhuvudtaget, så det handlar inte om ngn ”saknad”.
Låt mig gissa, du blir inte tänd på mesiga män som tvekande gör det som du beskriver.
Du tänder på män som är trygga i sig själv och gör allt med en självklarhet, en man med en SUBTIL pondus, en inre säkerhet, en man som tar ett mjölkpaket utan tvekan och går vidare.
En man som lägger in backväxeln, backar och ställer bilen på det sätt han vill ha den, på första försöket utan att tveka.