Citat:
Ursprungligen postat av
Ed-Dearborn
Tack. ny info för mig jag har mest bott på Sofitel och Landmark respektive Hilton och Holiday in, alltid varit riktigt kallt vatten.. Även under vistelser på enklare hotel all over SEA, inte minst i Vietnam, har vattentemp aldrig varit en issue, aldrig tänkt på det faktiskt?
Kalla duschar och isbad.. Så dyrt har väl inte "entertainment" blivit att iskalla duschar är det enda om kan ge stress relief, kanske en Indisk thing🙂?
Du kanske inte heller har letat efter 4-gradigt vatten under dina resor, så förmodligen därför du inte tänkt på det.
Oavsett var vattentankarna är, rent generellt kommer vattnets temperatur hålla sig relativt nära årsmedeltemperatur, vilket är temperaturen vattnet kommer att anta under transport i de underjordiska vattenledningarna, sen kan såklart vattnet bli både kallare och varmare där det mellanlagras i byggnaden, vanligtvis på taket eftersom vatten brukar rinna neråt, och ju högre man har sina vattentankar, desto bättre tryck i duscharna.
Med dagens soyapojkar så vet man aldrig, kanske dom uppskattar mer att doppa pungen i ett isbad än i en jacuzzi med någon tjej...