1) Kortterminaler för köp ska vara säkra. Mitt Mastercard hackades på ett 4☆ Hotel, ofta reg man kortuppgifter vid incheckning. ATM..de kan haka upp sig och kortet kan fastna och är det då en random automat långt från bank blir det problem.. ATM finns ofta i anslutningen till banker. Betala med qr-code gör många.
2) Avgiften har höjts..Jag brukar ta med mig 100 euro sedlar från Sve och växla, undvika ATM helt och hållet.
3) Beror på Hotelkvalitet. Någon skrev att vattentankarna är på taket..det måste gälla jävligt enkla hotel🙂. Vattentemp har aldrig varit en issue för mig.. varför bryr sig "din vän.." om kallvatten temp? Du dricker inte vattnet, och borstar rimligen tänderna i flaskvatten. Har du behov att duscha iskallt?.
4) Som många skrivit, vädret varierar väldigt dessa månader men "ska" inte vara massiva regn som i sept-okt. Jag gillar värmen och luften i ex Bangkok är bättre så här här års än under "high-aqi" vintern. Om "din vän" aldrig varit i Thailand, december kan ha kyliga kvällar, om du lägger till dålig luftkvalitet så tycker åtminstone jag att dec är en mindre bra månad för Bangkok.
Citat:
Ursprungligen postat av
swedenistani
Hej!
Varför jag frågar dessa frågor är för att jag frågor åt en vän.
1. Jag undrar hur säkra är ATM-uttagsautomat och kortterminal i butikerna i Bangkok, utifrån eran erfarenhet?
2. Och om jag tar ut bath från dessa två, måste jag betala någon form av extra avgift om så är fallet hur många SEK då?
3. Satt tänkte på hur pass kall är kall-vattnet från kranen i hotellerna i Bangkok, utifrån eran erfarenhet.
Kommer ihåg att varje gång jag dra till Sevilla (oavsett årstid och 3 stjärning hotell alltid) så är deras kall-vatten aldrig kallt utan mera ljummet.
4. Skulle ni kalla juni och juli för het,fuktigt, duggregn och mulet hela dagen när det gäller bangkok?