2026-06-22, 15:34
Medlem
Skrev fel, missuppfattade Rubbergirl delvis
Senast redigerad av annanasanna 2026-06-22 kl. 16:08.
Citera
2026-06-22, 15:35
Medlem
Rättelse : Rubbergirls teorier är helt fel, inte ett rätt, så spinn inte vidare på det
Citera
2026-06-22, 15:49
Medlem
Blir rörigt nu och kommer inte skriva så mkt mer.

Min kamrat har haft med Robin att göra.

Min kamrat vet att Robin hade då mordet begicks en arbetskamrat som bakåt i tiden hade tränat ihop med My.

Denna arbetskamraten ( Mys träningskompis bakåt i tid - oklart hur länge ) försvarade Robins önskningar till rätt till tillgång till damernas rum.

Samt mer detaljer men dom kan jag inte skriva här, men jag har berättat för polisen.

Nu skall jag inte skriva mer här, för risk att det blir fel👵

Hoppas ni förstår och tolkar mina texter rätt
Citera
2026-06-22, 17:48
Medlem
rubbergirls avatar
Det är ingen som vill hänga ut ngn oskyldig / arbetsplats. Det är inte intressant.
Huvudsaken är att det klargjordes att Robin & My ej tränat tillsammans.

Robin har bara varit ”kvinna” på en arbetsplats som jag förstår. Där anställdes han sensommaren 2023 & jobbade även vid tiden för mordet.

Vi har en användare i tråden som jobbade med Robin på detta företag & tyckte han var obehaglig. Många kollegor tyckte Robin var creepy & sjuk i huvudet men när de sade ifrån blev de kallade till HR.
Med tanke på företagets recensioner på Indeed låter detta sannolikt.

Vad jag däremot finner intressant är att det ger en bra bild över hur Robin klarade av att behålla jobbet under så lång tid - till skillnad mot tidigare.

Det är lite ”kejsarens nya kläder” över det hela & han måste ha älskat det så det passade honom perfekt.
Citera
2026-06-22, 18:13
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Det jag reagerade mest på var att hen redan då (28/12) sa att GM var bekant med BO, vilket enligt Annanasanna verkar stämmer då de tränat på samma gym och haft gemensamma bekanta (ev. innan flytten till Malmö/Lund).

De flesta i tråden har sagt att My var ett helt slumpmässigt utvalt offer, men så kanske inte var fallet ändå...

Då måste R V ha vetat att hon kom just där och då ?
Citera
2026-06-22, 18:15
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Då måste R V ha vetat att hon kom just där och då ?

Eller så har han väntat i timmar. Han kunde veta att hon var ute på fest inne i stan genom sociala medier i alla fall.
Citera
2026-06-22, 18:18
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Det är ingen som vill hänga ut ngn oskyldig / arbetsplats. Det är inte intressant.
Huvudsaken är att det klargjordes att Robin & My ej tränat tillsammans.

Jag är inte sämre än att jag kan erkänna att jag läste slarvigt och missförstod. Robin och My har INTE tränat på samma gym.

Men om det som Annanasanna skrev...
Citat:
RobinWilma har en arbetskamrat som var träningskamrat med My.
... stämmer så finns det en koppling mellan dem iallafall, varför My kanske inte var HELT okänd för RobinVilma.
Citera
2026-06-22, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annanasanna
(….)

Min kamrat vet att Robin hade då mordet begicks en arbetskamrat som bakåt i tiden hade tränat ihop med My.

Denna arbetskamraten ( Mys träningskompis bakåt i tid - oklart hur länge ) försvarade Robins önskningar till rätt till tillgång till damernas rum.
(……)

Frågan är om Robin Säbb ville in i flickornas/damernas rum för att sätta upp kameror?

Och hur länge Robin Säbb kan ha följt My på sociala medier genom att arbetskamraten var länkad till My via träningen.

Kan Robin Säbb flyttat till Tärnstigen 2 med planer på att kidnappa My redan då?

Och om han tänkt kidnappa henne vid tidigare tillfälle men avbrutit det?

Och frågan är när gick My ut med att hon skulle hem till Rönninge över jul?

Hur länge visste i så fall Robin Säbb det?

Reste hon hem varje jul? Kan han ha sett tidigare års flöde där hon visar att hon är hemma i Rönninge över jul?

Har Robin Säbb jagat andra den senaste tiden, senaste åren, lyckats med någon? Avbrutit jakter? Jagat mer målinriktat ända sedan den mycket uppmärksammade av både media och polis återkomna Salemdemonstrationen den 6 december, men inte lyckats och såg sin möjlighet när han såg på nätet att My skulle hem till Rönninge?
Citera
2026-06-22, 18:51
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Jag är inte sämre än att jag kan erkänna att jag läste slarvigt och missförstod. Robin och My har INTE tränat på samma gym.

Men om det som Annanasanna skrev...

... stämmer så finns det en koppling mellan dem iallafall, varför My kanske inte var HELT okänd för RobinVilma.
Nej, jag fattade ingenting först så jag tolkade det som att alla 3 tränat på gym ihop.
Lite virrigt men nu tror jag det är utrett.

Möjligt BO inte var helt okänd men å andra sidan hade han en lapp där det stod beskrivet hur hans tilltänkta offer skulle se ut & att det skulle ske ”långt bort”.
Citera
2026-06-22, 19:04
Medlem
Noetlovskij.

Dina tankar och reflektioner går som mina tankar ( minus jag var luddig i min beskrivning men bra du förstått nu ) 👵
Citera
2026-06-22, 19:20
Medlem
Och återigen, vikten av ordet " var " gällande träningskompis.

Det låg bakåt i tiden.

Det jag återigen tänker är att RobinVilma på arbetet, på rasterna kanske sett tjejsupportkompisen säga något i stil med när hon scrollade på telen något om att fd träningskompisen är back in town medans dom kanske satt bredvid varandra då jag vet att tjejsupportarbetskamraten varit stöd gällande damrummen för RobinVilma.

Samt ytterligare en sak som jag somsagt inte kommer avslöja här men som är av vikt och har betydelse ( enligt mej ) som gör längre kopplingar bakåt i tid gällande namn, utseende.

Nu får jag försöka sluta svara mer, är rädd att jag skall skriva mer än vad som jag bör men vill ändå ge så mkt jag kan till er kloka.

Men skriv raka frågor om något är oklart så ger vad jag kan kanske om det går.
Allr för att få utredningerna framåt under lupp och vända på ev ovända stenar - utan att jag röjer min källa, för det vill jag inte göra här på fb
Citera
2026-06-22, 19:37
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StartGenealogy
Jag har inte påstått att mordet är ideologisk, att du tolkar det så gör nog att du inte förstår det jag skriver ordentligt.

Jag har hela tiden utgått från att han sannolikt är en lustmördare, men det som gjorde att han valde att lustmörda i just december, i just Rönninge är pga upprörda känslor av hans motståndares lyckade närvaro i Salemdemonstrationen och deras uppmärksamhet från media och polis.

Han har nog tänkt på att mörda i flera år, kanske redan gjort det en eller fler gånger och gjorde det nu i December rimligen just pga att han blev så provocerad av att det politiska parti som hängt ut honom och vill ha dödsstraff för honom kom till hans närområde.

Då är katalysatorn att han är så känslomässigt påverkad av Salemdemonstrationen till den grad att han driver sig att mörda fast det är vinter, platsen han valde är inte skyddad från insyn och minus och svårare att gräva när marken är frusen och även blod och skoavtryck syns tydligare i snö.

Mordet begicks inte av ideologi, utan av upprörda känslor.

Det är bevisat att han har en faktiskt koppling till arrangörerna för Salemdemonstrationen genom att de hängt ut honom!

Det är ett faktum att Salemdemonstrationen och mordet på My var i december med utgångspunkt från Rönninge Station.

Det är evidens och som jag bygger förklaringen kring varför mordet på My blev i december och i anslutning till Rönninge Station.

Och det är högst sannolikt att han blev så provocerad att han valde att mörda just i december, just i Rönninge pga att arrangörerna som hängt ut honom och varnat för honom kom dit med Salemdemonstrationen.
Jag är bara lite nyfiken hur du tänker med den kommande FUPen.

Låt säga att det finns ingenting i hans digitala enheter som visar på sökningar om NMR Salemdemonstrationen osv, kommer du då kunna inse att dina spekulationer var helt fel?

Eller kommer du ändå fortsätta med dina teorier och tex påstå att de motiven endast finns i hans huvud ?

Jag tänker som så att om hatet mot NMR var så stort så att han väljer att mörda och stycka en vit kvinna pga demonstrationerna så borde ju hans digitala enheter vara överfulla med sånt material?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in