2026-06-21, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Har det? Kan du citera nåt ställe där jag sagt att det är så?
(FB) Noll svenskar har åkt och krigat för Palestina trots massivt stöd. Varför?

Nu har du två alternativ:
1. Hävda att du inte menade att målen var uppnådda men då också medge att Palestinarörelsens metoder inte fungerar
2. Hävda att detta var målet med allt och då förklara varför FN skulle behövas om målet var uppnått

Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Vad snackar du om? Har ingen åkt till Palestina på 80 år eller har inga 80-åringar åkt dit?
Är du medveten om vad Israel gör förstår du väl varför folk helst inte åker till Palestina?
Varför skulle jag åka till Israel? Föregå med gott exempel själv, vad gör du i tråden?
Nej, ingen svensk har åkt till Palestina för att kriga mot Israel och med vapen i hand skydda civilbefolkningen.

Eftersom du förespråkar att jag ska ner och inte jag så är det du som ska föregå med gott exempel och åka ner
Citera
2026-06-21, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
(FB) Noll svenskar har åkt och krigat för Palestina trots massivt stöd. Varför?

Nu har du två alternativ:
1. Hävda att du inte menade att målen var uppnådda men då också medge att Palestinarörelsens metoder inte fungerar
2. Hävda att detta var målet med allt och då förklara varför FN skulle behövas om målet var uppnått

Nej, ingen svensk har åkt till Palestina för att kriga mot Israel och med vapen i hand skydda civilbefolkningen.

Eftersom du förespråkar att jag ska ner och inte jag så är det du som ska föregå med gott exempel och åka ner

Det jag hävdade där var att det lett till mer än vad ett salongsgevär i Gaza skulle ha gjort. Vilket stämmer.

Jo, jag har medgett att mycket mer krävs för att förmå Israel att inte folkmörda men ska vi få till en intervention från FN så behövs opinion för det.

Din idé om att åka ner med bössan är efterbliven.
Citera
2026-06-21, 21:10
Medlem
Citat:
Det jag hävdade där var att det lett till mer än vad ett salongsgevär i Gaza skulle ha gjort. Vilket stämmer.

Jo, jag har medgett att mycket mer krävs för att förmå Israel att inte folkmörda men ska vi få till en intervention från FN så behövs opinion för det.

Din idé om att åka ner med bössan är efterbliven.
Hur vet du att alla palestinaaktivister anser att det är efterblivet?
Citera
2026-06-21, 22:55
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Vilka vapen och hur skulle de skydda mot folkmordet?

Citat:
Jag har ingen lust att bli mördad av Israel och har ingen anledning att åka till Palestina. Vad gör du i tråden och varför citerade du mig från början?
Citera
2026-06-22, 08:57
Medlem
Citat:
Vilka vapen och hur skulle de skydda mot folkmordet?

Jag har ingen lust att bli mördad av Israel och har ingen anledning att åka till Palestina. Vad gör du i tråden och varför citerade du mig från början?
Tror du det inte finns några vapen i Palestina?

Jag startade tråden, du svarade, jag svarade dig. Om du är så känslig ska du inte diskutera på Flashback.
Citera
2026-06-22, 10:56
Medlem
Citat:

Jag startade tråden, du svarade, jag svarade dig. Om du är så känslig ska du inte diskutera på Flashback.

Det går säkert få tag på en pickadoll där nere men till vilken nytta?
Citera
2026-06-22, 14:21
Medlem
scraftys avatar
Citat:

Det finns säkert men vilken är din plan för att få tag i dessa vapen och vem i Palestinarörelsen känner du till som har goda kunskaper om krigsföring och vapenanvändning?

Ok, konstigt av dig. Hur kan du inte förstå att folk inte har lust att åka på resa för att mördas?
Citera
2026-06-22, 15:39
Medlem
Citat:
Det går säkert få tag på en pickadoll där nere men till vilken nytta?
Fast till vilken nytta är inte något vi diskuterar, utan vad vi diskuterar är det faktum att ingen svensk åkt ner till Palestina för att slåss när det skett i andra liknande konflikter.

Ditt svar är för att du tycker att det är efterblivet, men det räcker inte som förklaring för det är lika efterblivet att åka till Syrien och slåss för IS.

Citat:
Ok, konstigt av dig. Hur kan du inte förstå att folk inte har lust att åka på resa för att mördas?
Jag skrev i min TS att jag förstår det. Läser du inte trådarna du svarar? Däremot, varför åker folk till andra krig som ibland är långt farligare men inte till Palestina?
Citera
2026-06-22, 15:56
Medlem
Citat:
Fast till vilken nytta är inte något vi diskuterar, utan vad vi diskuterar är det faktum att ingen svensk åkt ner till Palestina för att slåss när det skett i andra liknande konflikter.

Ditt svar är för att du tycker att det är efterblivet, men det räcker inte som förklaring för det är lika efterblivet att åka till Syrien och slåss för IS.

Jag skrev i min TS att jag förstår det. Läser du inte trådarna du svarar? Däremot, varför åker folk till andra krig som ibland är långt farligare men inte till Palestina?

Att du inte kan svara på frågan "till vilken nytta" är svaret på varför folk inte åker dit och slåss. Det vore efterblivet och till ingen nytta.
Senast redigerad av Varmboga-10.2 2026-06-22 kl. 16:00.
Citera
2026-06-22, 16:18
Medlem
Citat:
Att du inte kan svara på frågan "till vilken nytta" är svaret på varför folk inte åker dit och slåss. Det vore efterblivet och till ingen nytta.
Var det mindre efterblivet att åka till Syrien och slåss för IS?
Citera
2026-06-22, 16:27
Medlem
Citat:

Bortsett från mina personliga åsikter om IS så ja, definitivt. IS hade vind i seglet, en framtidsvision och efterfrågade folk. Om man tyckte det verkade toppen att leva i ett vidrigt kalifat så vore det ju rena julafton.

Gaza är ett öppet fängelse med ett pågående folkmord och de allra flesta som är emot Israels monstruösa slaktade av barn, handikappade, journalister, hjälparbetare halta och lytta är inga fan av Hamas, dvs de man isf skulle slåss med. Man vill inte ha en massiv militär seger för Hamas. Man vill bara att Israel ska avsluta sitt folkmord och sluta förtrycka och lustmörda alla de kommer åt.

Stor skillnad.
Citera
2026-06-22, 16:35
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Det var efterblivet av muslimer att åka och kriga för Israel mot Assad.

Det var inte efterblivet av sionister att propagera för det och lura dem att åka dit.

Utan propagandan skulle ingen ha åkt ner till IS. Med propagandan åkte ett antal korkade sunniislamister.

I fallet med Palestina så skulle det både vara efterblivet för Palestinas sympatisörer att åka dit och efterblivet av sionister att manipulera dem till det. Du verkar försöka med det senare på eget bevåg, men du kommer inte få gehör från judiska institutioner där det ändå finns viss hjärnkapacitet att tillgå. Om de propagerade för det på samma sätt som med IS så skulle några dårar åka, men det sker inte nu när du är den enda sionist som försöker med det.

Detta har du fått förklarat för dig tidigare i tråden. Precis som du redan har fått svar det andra fåtal frågor som du bara upprepar, i stället för att delta i den diskussion du initierat.
Senast redigerad av Nix-registret 2026-06-22 kl. 16:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in