2026-06-20, 21:05
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R1D2
Det är en hel del som har åkt ned och krigat för IDF. Flera tusen, inklusive ett hundratal från Sverige trots att de endast utgör någon ynka procent jämfört med alla vänsternissar och palestinaaktivister...

https://aoav.org.uk/2026/thousands-of-foreign-passport-holders-serve-in-israeli-forces-newly-released-data-shows/

Åh fan. Det har jag missat
Citera
2026-06-20, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Ja, de hade bra logistik för det med transporter mellan länder, kontaktpersoner och till och med pengar till de som anslöt.

Ja logistiken saknas och det är inte ett krig på samma sätt som de andra i trådstarten. En liten enklav med en urban gerilla och ett enormt övertag från den andra parten, Israel.
Citera
2026-06-20, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R1D2
Det är en hel del som har åkt ned och krigat för IDF. Flera tusen, inklusive ett hundratal från Sverige trots att de endast utgör någon ynka procent jämfört med alla vänsternissar och palestinaaktivister...

https://aoav.org.uk/2026/thousands-of-foreign-passport-holders-serve-in-israeli-forces-newly-released-data-shows/

Israel kan inte förlora eftersom alla israeler vet hur man hanterar ett vapen och dessutom har en genomsnittligt överlägsen intelligens samt är beredda att använda vapen och intelligens för att försvara sitt folk och sitt land. 10 000 amerikanska israeler stack över med första bästa flygplan direkt vid 7 oktober. Israels fiender består av folk som flyr när det hettar till. Israelerna åker till Israel för att försvara det. Det räcker att kasta en blick på valfri Babelstinademonstration i Stockholm, Göteborg eller Malmö så ser man att mina döttrar på egen hand hade slagit ut hela gänget om de ställts mot varandra i strid. Så ja, nog fan är det ett klokt val av islamisterna och judehatarna att stanna hemma i sina soclägenheter.
Citera
2026-06-20, 22:09
Avslutad
Finns väl inga riktiga nazister i Sverige idag helt enkelt.
Annars hade nog många joinat Hamas vars syfte är att utrota alla judar
Citera
2026-06-20, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Förmodligen för att gränsövergångarna till Gaza är ytterst begränsade. Nästan omöjligt att smuggla in och smuggla ut folk därifrån.

Idag är det så. Men innan Hamas startade kriget genom att döda hundratals israeliska ungdomar var det lättare. Så 500-600 svenskar som rest till Gaza blev fast där, och kunde inte ta sig ut.
Citera
2026-06-21, 04:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Har du åkt till Ukraina än?
Nej men drygt 100 svenskar har åkt dit. Har du åkt till Palestina än?

Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Det ger ju resultat. Stödet för Israel har som sagt störtdykt och Netanyahu är internationellt efterlyst. Förhoppningsvis kommer vi få se en folkmordsrättegång framöver.

Din idé är däremot helkass.
Så berätta nu, vilka folkmord har stoppats genom att stödet för folkmordet har störtdykt och att ledaren är internationellt efterlyst utan militära interventioner?
Citera
2026-06-21, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik

Så berätta nu, vilka folkmord har stoppats genom att stödet för folkmordet har störtdykt och att ledaren är internationellt efterlyst utan militära interventioner?

Det verkar som vi tycker lika här. Det behövs förmodligen en rejäl intervention från FN för att förmå Israel att lägga av med sitt folkmord, sina krigsbrott och ständiga övergrepp mot grannländernas civilbefolkning.
Citera
2026-06-21, 10:53
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Åk till Ukraina själv eller varför inte till Iran istället för att be alla andra göra det.

Man åker inte till Palestina om man inte har en dödsönskan, även journalister och hjälparbetare mördas av Israel där. Det rör sig dessutom om ett folkmord och inget krig. Åk dit själv annars om du tror Israel är ett så snällt land.
Citera
2026-06-21, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Det verkar som vi tycker lika här. Det behövs förmodligen en rejäl intervention från FN för att förmå Israel att lägga av med sitt folkmord, sina krigsbrott och ständiga övergrepp mot grannländernas civilbefolkning.
Ditt resonemang har tidigare byggt på att alla Palestinademonstrationer ändå uppnått målet, så varför ska då FN in om problemet redan är löst?

Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Åk till Ukraina själv eller varför inte till Iran istället för att be alla andra göra det.

Man åker inte till Palestina om man inte har en dödsönskan, även journalister och hjälparbetare mördas av Israel där. Det rör sig dessutom om ett folkmord och inget krig. Åk dit själv annars om du tror Israel är ett så snällt land.
Tre saker:
1. Jag har aldrig förespråkat att man ska åka, jag har däremot frågat varför ingen svensk på 80 år åkt vilket är en relevant fråga eftersom det i andra rörelser förekommit. Hitta ett citat där jag aktivt uppmanat folk att åka!
2. Jag har aldrig yttrat vad jag tycker om Israel så varifrån har du fått att jag tycker Israel är ett snällt land?
3. Du uppmanar mig att åka till Ukraina och Iran, så då blir det relevant att fråga varför du inte själv föregått med gott exempel och åkt till Israel?
Citera
2026-06-21, 13:43
Medlem
Citat:
Ditt resonemang har tidigare byggt på att alla Palestinademonstrationer ändå uppnått målet, så varför ska då FN in om problemet redan är löst?

Har det? Kan du citera nåt ställe där jag sagt att det är så?
Citera
2026-06-21, 14:05
Medlem
Det är mestadels vänster människor som är fega
Citera
2026-06-21, 14:39
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Tre saker:
1. Jag har aldrig förespråkat att man ska åka, jag har däremot frågat varför ingen svensk på 80 år åkt vilket är en relevant fråga eftersom det i andra rörelser förekommit. Hitta ett citat där jag aktivt uppmanat folk att åka!
2. Jag har aldrig yttrat vad jag tycker om Israel så varifrån har du fått att jag tycker Israel är ett snällt land?
3. Du uppmanar mig att åka till Ukraina och Iran, så då blir det relevant att fråga varför du inte själv föregått med gott exempel och åkt till Israel?
Vad snackar du om? Har ingen åkt till Palestina på 80 år eller har inga 80-åringar åkt dit?
Är du medveten om vad Israel gör förstår du väl varför folk helst inte åker till Palestina?
Varför skulle jag åka till Israel? Föregå med gott exempel själv, vad gör du i tråden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in