Citat:
Ursprungligen postat av
Varmboga-10.2
Det verkar som vi tycker lika här. Det behövs förmodligen en rejäl intervention från FN för att förmå Israel att lägga av med sitt folkmord, sina krigsbrott och ständiga övergrepp mot grannländernas civilbefolkning.
Ditt resonemang har tidigare byggt på att alla Palestinademonstrationer ändå uppnått målet, så varför ska då FN in om problemet redan är löst?
Citat:
Ursprungligen postat av
scrafty
Åk till Ukraina själv eller varför inte till Iran istället för att be alla andra göra det.
Man åker inte till Palestina om man inte har en dödsönskan, även journalister och hjälparbetare mördas av Israel där. Det rör sig dessutom om ett folkmord och inget krig. Åk dit själv annars om du tror Israel är ett så snällt land.
Tre saker:
1. Jag har aldrig förespråkat att man ska åka, jag har däremot frågat varför ingen svensk på 80 år åkt vilket är en relevant fråga eftersom det i andra rörelser förekommit. Hitta ett citat där jag aktivt uppmanat folk att åka!
2. Jag har aldrig yttrat vad jag tycker om Israel så varifrån har du fått att jag tycker Israel är ett snällt land?
3. Du uppmanar mig att åka till Ukraina och Iran, så då blir det relevant att fråga varför du inte själv föregått med gott exempel och åkt till Israel?