2026-06-18, 19:38
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
En annan bra förlängning som inte nämnts i tråden är Sellgren till 2031. Den gillar man!
Sellgren är definitivt en bra förlängning.
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Håller med, Lassinatti är en legend men det har varit ganska tydligt flera säsonger nu att bäst före-datumet har passerat. Dags att släppa iväg honom och ställa en junior bakom Ward nu.
Är fortfarande inte helt övertygad om att han inte kan ta sig ur svackan, han är trots allt bara 33.

Skulle helt ärligt vara OK med att starta med Lassinantti + lovande junior denna säsong, för att sedan vara redo att köpa in en målvakt. Målvakter behöver inte spelas in på samma sett i spelidén heller.
Citera
2026-06-19, 02:02
Medlem
Bellemare avslutar karriären.

Var det inte ens herrans massa saik:are som hävda att han skulle spela i Skellefteåtröjan ett sista år..?
Citera
2026-06-19, 07:00
Medlem
Dygdepladdrares avatar
God midsommaraftonsmorgon!

Glöm inte att plocka sju sorters blommor och lägga dem under kudden ikväll så kanske era allra mest kinky drömmar om nyförvärv slår in. Var dock nyktra när ni plockar så ni inte gör som våran stadsminister och vaknar med en prästkrage i sängen. Eller som alla gnagare när de sömndrucket såg sig i spegeln på midsommardagen och insåg att de kommit hem med harmynta. I år kanske deras kinky drömmar om Robin Kovacs blir verklighet. Det hoppas bland de svagbegåvad.

Nu ska det hoppas runt stången!

Små gnagarna, små gnagarna, är smutsiga per se.
Små gnagarna, små gnagarna, är smutsiga per se.
I röven, i röven under svansen köras de.
I röven, i röven under svansen köras de.
Aaaaav: Kovacs-ack-ack, Kovacs-ack-ack,
Kovacs-ack-ack-ack-a.
Kovacs-ack-ack, Kovacs-ack-ack,
Kovacs-ack-ack-ack-a.

Det ryktas om att Sportklubbens sista forward in blir Tarun Fizer. Jag är förväntansfull och skall gå till sängs med luktärt och väderspänning så får vi se om det släpps något under natten.

Trevlig midsommar!
Senast redigerad av Dygdepladdrare 2026-06-19 kl. 07:15.
Citera
2026-06-19, 13:08
Medlem
Undrar vad som händer med MrMadhawks podd nu när hans radarpartner har värvats till en annan ”klubb”.
Citera
2026-06-19, 13:39
Medlem
jarhoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wabbit
Undrar vad som händer med MrMadhawks podd nu när hans radarpartner har värvats till en annan ”klubb”.
Rullar på som vanligt. Mattias Persson ersätter och Johan verkar hoppfull
Citera
2026-06-19, 21:35
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Bellemare avslutar karriären.

Var det inte ens herrans massa saik:are som hävda att han skulle spela i Skellefteåtröjan ett sista år..?
Det var för två säsonger sen. Han valde att tjäna mer pengar och spela kval i fransktalande Schweiz istället för att vinna fler SM-guld med oss. Han skulle behövts 24-25, då kanske vi hade slagit ut Brynäs i semi-finalen och vi hade garanterat vunnit mot Luleå i den finalen. Tre guld i rad hade smakat bra. Men kollar man på hans statistik den här senaste säsongen så blev det bra som det blev.
Citera
2026-06-20, 14:41
Medlem
Dygdepladdrares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dygdepladdrare
God midsommaraftonsmorgon!

Det ryktas om att Sportklubbens sista forward in blir Tarun Fizer. Jag är förväntansfull och skall gå till sängs med luktärt och väderspänning så får vi se om det släpps något under natten.
Presentationen av Tarun Fizer kom snabbare än vad jag kunnat drömma om, bara två timmar efter att inlägget skrevs, och firandet började därmed tidigt igår. Det var till och med så att vi hann byta ut ”Björnen sover” mot ”Tarun Fizer” i dansen runt bygdegårdens midsommarstång. Eller det var mest jag som till egen förtjusning gjorde det bytet ska sägas. Eftersom alla mina önskningar redan gått i uppfyllelse så valde jag efter dansen att skippa blommor under kudden och satsa på en mer omedelbar lycka istället. Jag knackade på rutan till en parkerad Chevrolet Impala-59 och erbjöd min bältros och några praktfulla dröppelblommor som väckte minnen från fjolårets midsommar (ett minne jag delar med 106 andra svenskar) men intresse att dela Impalan med tredje part saknade bilens ägare av allt att döma. Jag vaknade med huvudet under kudden och två blåklockor.

Min nyktra analys av Tarun Fizer är att han är en snabb kontringspelare och att han har ett direktskott att nyttja i PP. Han hade en ledande roll i mästarlaget Florida Everblade vilket såklart är en kvalitetsstämpel men ECHL-transatlanter innebär alltid ett mått av chansning, med fjolåret där alla tre som skulle vara ledande i offensiven skickades med vändande post i färskt minne.

Det är många transatlantiska forwards även i år, utöver Fizer tre stycken, men de övriga tre är alla beprövade i klubben sedan tidigare. I år saknas verkligen inte offensiv spets som ifjol, det är snarare i andra delar man kan ana brister i lagbygget. Ett lagbygge som nu är klart om inget inträffar liknande förra året när Skellefteå tog Grahn trots gällande kontrakt (gränsen för den fitt-shl-regeln är 27 juni), möjligen med undantag också för att det kan tillkomma något junior-lån från fitt-shl som bonus eller någon från fonus, typ Videll eller Ashton som söker vård.
Citera
2026-06-21, 13:16
Medlem
Zackrisson tillbaks i Leksand, helvete vilken trött värvning av Ollas

Trodde han skulle lägga av efter föregående säsong.

Frågan är varför man tar tillbaks honom?

Knappast för poängproduktionen.

En lagmorfar?
Citera
2026-06-22, 13:37
Medlem
IceEyess avatar
Sebastian Hartmann lämnar tydligen Timrå och skriver på för Djurgården istället.

Ingen hysterisk förlust, men det finns åtminstone 5-6 andra som hellre hade fått lämna.
Citera
2026-06-22, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NWOBHM74
Zackrisson tillbaks i Leksand, helvete vilken trött värvning av Ollas

Trodde han skulle lägga av efter föregående säsong.

Frågan är varför man tar tillbaks honom?

Knappast för poängproduktionen.

En lagmorfar?

Trodde det var slut på "vara snäll" och kompisvärvningar, men tydligen inte.

På sin höjd någon tjänst inom föreningen som Ritolan fick, om ens det.
Citera
2026-06-22, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Sebastian Hartmann lämnar tydligen Timrå och skriver på för Djurgården istället.

Ingen hysterisk förlust, men det finns åtminstone 5-6 andra som hellre hade fått lämna.
Nån ska ju vilja ha dem också

Värvningen känns precis som Gunler som gjordes tidigare idag ganska trött, tycker inte Djurgården ersatt luckorna som Frondell och Eklund lämnar efter sig.
Citera
2026-06-22, 15:55
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Nån ska ju vilja ha dem också

Värvningen känns precis som Gunler som gjordes tidigare idag ganska trött, tycker inte Djurgården ersatt luckorna som Frondell och Eklund lämnar efter sig.

Den lilla detaljen

Hartmann är väl egentligen fullt duglig på SHL-nivå, småelak och god för cirkus 20 poäng, men som sagt knappast en värdig ersättare till Frondell och Eklund. Dessutom så lär det kosta Djurgården en slant att köpa loss honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in