Citat:
Ursprungligen postat av
Dygdepladdrare
God midsommaraftonsmorgon!
Det ryktas om att Sportklubbens sista forward in blir Tarun Fizer. Jag är förväntansfull och skall gå till sängs med luktärt och väderspänning så får vi se om det släpps något under natten.
Presentationen av Tarun Fizer kom snabbare än vad jag kunnat drömma om, bara två timmar efter att inlägget skrevs, och firandet började därmed tidigt igår. Det var till och med så att vi hann byta ut ”Björnen sover” mot ”Tarun Fizer” i dansen runt bygdegårdens midsommarstång. Eller det var mest jag som till egen förtjusning gjorde det bytet ska sägas. Eftersom alla mina önskningar redan gått i uppfyllelse så valde jag efter dansen att skippa blommor under kudden och satsa på en mer omedelbar lycka istället. Jag knackade på rutan till en parkerad Chevrolet Impala-59 och erbjöd min bältros och några praktfulla dröppelblommor som väckte minnen från fjolårets midsommar (ett minne jag delar med 106 andra svenskar) men intresse att dela Impalan med tredje part saknade bilens ägare av allt att döma. Jag vaknade med huvudet under kudden och två blåklockor.
Min nyktra analys av Tarun Fizer är att han är en snabb kontringspelare och att han har ett direktskott att nyttja i PP. Han hade en ledande roll i mästarlaget Florida Everblade vilket såklart är en kvalitetsstämpel men ECHL-transatlanter innebär alltid ett mått av chansning, med fjolåret där alla tre som skulle vara ledande i offensiven skickades med vändande post i färskt minne.
Det är många transatlantiska forwards även i år, utöver Fizer tre stycken, men de övriga tre är alla beprövade i klubben sedan tidigare. I år saknas verkligen inte offensiv spets som ifjol, det är snarare i andra delar man kan ana brister i lagbygget. Ett lagbygge som nu är klart om inget inträffar liknande förra året när Skellefteå tog Grahn trots gällande kontrakt (gränsen för den fitt-shl-regeln är 27 juni), möjligen med undantag också för att det kan tillkomma något junior-lån från fitt-shl som bonus eller någon från fonus, typ Videll eller Ashton som söker vård.