Igår, 13:59
  #1
Medlem
Vandelslagen & Angiverilagen

Läser man in sig något i dessa båda lagarna förstår man att 100.000 tals människor kommer utvisas ur Sverige.
Någon som tycker att Sverige som eget land - ska få raseras?

Bakgrund:

Citat:
Skärpta och tydligare krav på vandel för uppehållstillstånd

Lagändringarna innebär att en utlännings vandel (levnadssätt) i ökad utsträckning ska kunna beaktas vid prövningen av beviljande och återkallelse av uppehållstillstånd. Lagändringarna innebär utöver detta också bl.a. att det ska gå att återkalla uppehållstillstånd i fler fall än i dag. Den nya regleringen som utskottet tillstyrker syftar dels till att skapa större möjligheter att kunna avlägsna utlänningar ur landet på grund av bristande vandel, dels till att på ett övergripande plan åstadkomma skärpta regler för uppehållstillstånd.

Lagändringarna föreslås i huvudsak träda i kraft den 13 juli 2026.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/betankande/skarpta-och-tydligare-krav-pa-vandel-for_hd01sfu36/html/

Citat:
I syfte att effektivisera återvändandearbetet föreslår regeringen att Polismyndigheten och Migrationsverket ska få bättre verktyg att verkställa av- och utvisningsbeslut. Regeringen föreslår en ny skyldighet för Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Kriminalvården, Kronofogdemyndigheten, Pensionsmyndigheten och Skatteverket att på eget initiativ lämna uppgifter om en utlänning till Polismyndigheten, när det finns anledning att anta att han eller hon inte har rätt att vistas i Sverige.

https://www.riksdagen.se/sv/aktuellt/aktuelltnotiser/2026/juni/11/utskott-staller-sig-bakom-forslag-for-ett-okat_cmsbab4221c-b385-4bfa-9c4c-4777f72ee543sv/

/ mod
__________________
Senast redigerad av Diagoras Igår kl. 18:20.
Citera
Igår, 14:04
  #2
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halvtrasch
Vandelslagen & Angiverilagen

Läser man in sig något i dessa båda lagarna förstår man att 100.000 tals människor kommer utvisas ur Sverige.
Någon som tycker att Sverige som eget land - ska få raseras?

Obegriplig diskussions start. Tror du vi kommer sitta och läsa lagar?

Förklara istället vad du menar.
Citera
Igår, 14:10
  #3
Medlem
Det är lagar som vi svenska folket har längtat efter i åratal.
Citera
Igår, 14:13
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halvtrasch
Vandelslagen & Angiverilagen

Läser man in sig något i dessa båda lagarna förstår man att 100.000 tals människor kommer utvisas ur Sverige.
Någon som tycker att Sverige som eget land - ska få raseras?


Raseras?
Har du nån aning om hur rikt och framgångsrikt Sverige var innan de eviga gästerna anlände?
Citera
Igår, 14:16
  #5
Medlem
Varenda punkt dom skulle tillföra Sverige nåt har ju fallerat totalt

Äldrevården ett exempel
funkade mycket mycket mycket bra innan dom kom hit för att knulla gamlingar
Citera
Igår, 14:20
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OGfog
Varenda punkt dom skulle tillföra Sverige nåt har ju fallerat totalt

Äldrevården ett exempel
funkade mycket mycket mycket bra innan dom kom hit för att knulla gamlingar
Ja ja , visst lugn ... de nya lagarna sätter stopp på alla kriminella från annat land ..
Vi får tillbaka Sverige som det var ... från början.
Citera
Igår, 14:24
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halvtrasch
Ja ja , visst lugn ... de nya lagarna sätter stopp på alla kriminella från annat land ..
Vi får tillbaka Sverige som det var ... från början.


Nej, men att påstå att landet "raseras" när dom åker, när den raserades när dom kom
Citera
Igår, 14:30
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halvtrasch
-


Dom har inte tillfört nåt vi inte hade kunnat göra själva.
All utveckling som skett här, hade skett ändå.
Sportifys grundare var en vanlig snubbe från göteborg, vi har till och med en egen astronaut som varit i rymden.
så all modernisering hade skett utan zomalier o araber som lever kvar i medeltiden mentalt
Citera
Igår, 14:31
  #9
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halvtrasch
Vandelslagen & Angiverilagen

Läser man in sig något i dessa båda lagarna förstår man att 100.000 tals människor kommer utvisas ur Sverige.
Någon som tycker att Sverige som eget land - ska få raseras?
Tycker det är rätt bra lagar om de fungerar i praktiken. Skulle införts för 20 år sedan eller ännu tidigare.

Utlänningar som missköter sig skall inte vara här, utlänningar utan giltig anledning att vara här skall inte vara här.

Som svar på: Men misskötsamma svenskar då?
-Svar: De tar vi hand om, men vi behöver inte bli hela världens soptipp för det.
Citera
Igår, 14:36
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halvtrasch
Vandelslagen & Angiverilagen

Läser man in sig något i dessa båda lagarna förstår man att 100.000 tals människor kommer utvisas ur Sverige.
Någon som tycker att Sverige som eget land - ska få raseras?

Att vistas i sverige utan laglig grund är ett brott.

Det är inte angiveri att statliga aktörer tvingas dela eller lämna uppgifter om dessa människor
vid myndighetsutövning.

Dom får söka arbets och uppehållstillstånd som alla andra
Citera
Igår, 14:36
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Men misskötsamma svenskar då?
-Svar: De tar vi hand om, men vi behöver inte bli hela världens soptipp för det.

Det var mest vänster-svennar som körde den frågan.
Men även dom har börjat tystna, ser den inte lika ofta

För givetvis tar vi hand om vårt eget skräp bättre, om inte alla lastar av sitt skräp här hos oss.
"They are not sending their best" som Donald Trump brukade säga, lol
Dom som tar sig hela vägen hit har ofta en agenda, eller brännt sina chanser i hemlandet, flytt från mord mm
Att få börja med nytt namn och ny ålder i ett helt nytt land när man redan mördat är en chans många har tagit.
Att 85% av alla våldsbrott är från utomeuropeiska män (Brå) bevisar ju att vi hade haft 85% mindre våldsbrott om dom inte var här.
Pure fakta.
Citera
Igår, 14:41
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Tycker det är rätt bra lagar om de fungerar i praktiken. Skulle införts för 20 år sedan eller ännu tidigare.

Utlänningar som missköter sig skall inte vara här, utlänningar utan giltig anledning att vara här skall inte vara här.

Som svar på: Men misskötsamma svenskar då?
-Svar: De tar vi hand om, men vi behöver inte bli hela världens soptipp för det.
Polisen kommer få hjälp av 6 andra statliga myndigheter att lokalisera icke godartade invandrare , som kommer avhysas från svensk mark. Detta är vad Sverige har väntat på i evighet - svenska medborgarskap kommer ännu lättare än förut att bli återkallade , lika lätt som att en äldre individ får sitt körkort återkallat , av transportstyrelsen pga sjukdom -det nya blir till oliktänkande i trafiken som exempel , ja ungefär.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in