Citat:
Ursprungligen postat av
Xer0
Hon har skickat tillbaka allt påstår hon. Men de säger att det inte har registrerat någon retur.
Hon borde ha skickat ett mail direkt och sagt att hon ville häva detta genom distansköpslagen.
Min mamma är lite förvirrad tyvärr, hon är 77 år och har svårt att komma ihåg vad hon gjort.
Förmodligen har det aldrig skickats nån provprodukt, utan företaget har bara väntat ut ångertiden och sen gått direkt på prenumerationen, som de då hävdar är giltig pga utebliven retur.
Detta hände en bekant till mig. Minns inte namnet på företaget, men det var några norska skojare som sålde ”skönhetspiller”. Typ omöjligt att hitta en returadress också, men efter lite grävande fick jag fram en besöksadress och postade skiten rekommenderat. Mejlade sen spårningsnumret till kundtjänst med tillägget att verksamheten kommer att polisanmälas om fler utskick mottas.
Om det är rätt väg att gå vet jag inte, men vi hörde aldrig av dem igen.