2026-06-21, 16:39
Medlem
Mercedes avatar
Läser Emmas förhör nu o jag kokar inombords. Hon är så sjukt egocentrisk.
Jag jag jag..
ALLT ska försvaras med hur dåligt HON mår..

s 1464.
Citat:
"FL 2: Har du tänkt på hur det kan påverka henne att bli lämnad så länge ensam?

MT: Jag minns inte. Jag mådde så dåligt själv. Jag har försökt få hjälp i 28 år. Men varken staten eller vården har velat vara där till hands. Jag har skickat in två remisser. Jag har varit på hundratals läkarbesök. Ingen gav mig den vården jag behövde. Hennes pappa hjälpte miginte. Han fortsatte bara kalla mig dum i huvudet och hora och det ena och det femte. Det.. ochjag bad om hjälp väldigt mycket. Men det var ingen som ville lyssna. Och till slut så går man under. Problemet är med som allting. Du märker ju liksom inte det själv. Om inte nån som drar upp dig."

Frågan handlar om Daya, hur DAYA mår/påverkas av att vara ensam!!

Förhörsledarna är bra dock, respekt till dom.
Det är bra att de sätter henne på plats!

S 1465.
Citat:
"FL 2: Hur kommer det sig att du minns allt detta så väl? Hur, vad du har behövt gått
igenom? Vad du har gjort för att få hjälp när du inte ens minns hur Daya var när du kom
hem efter att ha varit borta?

MT: För att jag kommer inte ihåg specifika händelser. Jag kan inte..

FL 2: Men det är inte det vi har frågat om. Vi har frågat om..

MT: Nej men det. Mycket av tiden med Daya kommer jag inte ihåg. Det gör jag inte. Jag
kommer inte ihåg hur mycket *ohörbart* med någon överhuvudtaget. Jag har gått på
överlevnad hela mitt liv.

FL 2: Men du minns vad du själv har gått igenom? Vad du har gjort för att få hjälp.

MT: Inte allt."

Mycket av tiden med Daya kommer hon inte ihåg..

Det skulle iofs förklara varför hon ville suga kuk bara dagar efter sin dotters död..
Citera
2026-06-21, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starfive
Hon måste ju själv helt ha saknat kärlek å trygghet innan hon adopterades till Sverige å av den anledningen blivit rejält skakad i psyket, det är såklart dock absolut ingen ursäkt men jag funderar på om hon själv jämför sin uppväxt med sin dotterns å på så vis anser att hon har de bra som har ett hem, leksaker osv. Eller försöker hon plåga dottern för att hon själv haft de så hemskt...Jag fattar inte hur fan detta ens kan ske...Jag har själv haft en hemsk uppväxt å av den anledningen velat ge mina egna barn raka motsatsen med all trygghet å närhet som det bara går!!
Vissa saker under tidig barndom kan ge sådana skador hos en människor att de inte utvecklar saker som empati och förmågor som man ska ha , de bara spelar teater när det gäller vissa områden så att de verkar som alla andra .
Finns hur många exempel som helst där personer med dålig uppväxt inte klarat av att ta hand om sina egna barn samtidigt som det finns maskrosbarn som trots sin barndom är fantastiska föräldrar som verkligen ser sina barn
Citera
2026-06-21, 17:30
Medlem
Själv skulle jag nog inte ens vara talför om någon av mina barn miste livet, antagligen helt väck av svår ångest.
Citera
2026-06-21, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vegoboll
Undra hur många såna här "bra mammor" det finns i Sverige.

Ja, tyvärr så finns det en del föräldrar där ute som brister i sitt föräldraskap, men detta fall är ju något i hästväg. Att från två års ålder lämna ett barn helt själv så ofta och så länge, det vågar jag påstå är extremt ovanligt.

Citat:
Hade inte barnet råkat tutta eld på lägenheten hade hon växt upp och glömt detta, alla hade berömt Emma för att ha lyckats uppfostra en dotter själv, bara hon själv hade vetat.

Nja, det scenariot är kanske mindre troligt. Om man brister så här katastrofalt i sitt föräldraskap så kommer det ju märkas. Omgivningen anade oråd. E fick flera orosanmälningar på sig, men tyvärr så klarade ju inte soc av att följa upp det ordentligt…
Citera
2026-06-21, 23:08
Medlem
Citat:
Undra hur många såna här "bra mammor" det finns i Sverige.
Hade inte barnet råkat tutta eld på lägenheten hade hon växt upp och glömt detta, alla hade berömt Emma för att ha lyckats uppfostra en dotter själv, bara hon själv hade vetat.

Tror jag inte något hade hänt förr el senare i fup finns bilder på stora köksknivar som barnet passerat, balkongdörren som är på glänt osv

Hade det inte varit brand hade det varit något annat för hon brast mycket stort
Citera
2026-06-22, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Tror jag inte något hade hänt förr el senare i fup finns bilder på stora köksknivar som barnet passerat, balkongdörren som är på glänt osv

Hade det inte varit brand hade det varit något annat för hon brast mycket stort

Vilken hagga.
Vet en förälder som har haft värsta ångesten över att ha lämna ungen en enda gång för att springa ner till närbutiken i 10 min när ungen sov. Aldrig mer gjort om det.
Men hon gjorde detta minst 42 gånger, samt var borta hela natten.
Bara för att smörja sin sexlust och sitt ego. Riktig ragata.
Citera
2026-06-22, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DarlingtonCounty
Nja, det scenariot är kanske mindre troligt. Om man brister så här katastrofalt i sitt föräldraskap så kommer det ju märkas. Omgivningen anade oråd. E fick flera orosanmälningar på sig, men tyvärr så klarade ju inte soc av att följa upp det ordentligt…

Jasså du,, jag vet gräsliga föräldrar som ändå hyllas som "duktiga mamman" på facebook.
Alla tycker det är sån bedrift att "bli" mamma, när man eg bara legat på rygg och fått i sig kuk, sen fött ut ungen för den fick inte plats i magen längre när den blev för stor.
Ungefär som när man käkar mkt, förr eller senare kommer det ut andra vägen.
Senast redigerad av Vegoboll 2026-06-22 kl. 08:06.
Citera
2026-06-22, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Finns säkert mängder av den sorts olämpliga föräldrar likt E där det aldrig uppdagas att barnen haft en riktigt dålig barndom men där det inte varit uppenbart för att det inte synts utåt och barnen inte ens förstått att det inte varit normalt hemma,
Var ju inte länge sedan en mamma brukade lämna sitt lilla barn ensam hemma när hon jobbade natt där blev det känt först när mamman hittades gravt berusad i Stockholmstrakten och barnet var ensamt i spjälsäng i bostaden utanför Uppsala.
Mängder av människor skaffar barn för att bli hela själva , för att det hör till och har en fantasi om det gulliga barnet som kan visa vuxenliv man kan ju sedan bli familje- influenser likt paret i Kungsör ...

Kvinnan har lockat med fittan sen Jezebel
Emma verkar ändå haft en bra uppfostran med svenska rika föräldrar, svenskar som adopterar är i regel rätt täta och verkligen måna om sitt köpebarn, så man börjar ju undra om detta sitter i generna. Att vara kåt och missnöjd förälder när man är ensamstående verkar inte ovanligt i ryssland, minns verklighetsbaserade dokumentären Lilja Forever, där hade Liljas morsa lämnat henne vind för våg när hon hittat en rik snubbe i Usa.
Pengar och vifta med fittan verkar vara ett kalla-kriget kall. Den dagen män inte bedåras av deras billiga parfym eller cheesy stayups anses livet meningslöst.

Springer runt med sina billiga stayups i köket (s874) arab i lägenheten samma dag (s856)
ur https://nippydrop.com/v/uLDdV4et

Raggar upp Vikt*r genom att skicka bild på fittan
(s800) (s806)
Senast redigerad av Vegoboll 2026-06-22 kl. 09:04. Anledning: + länkar
Citera
2026-06-22, 09:45
Medlem
Citat:
... Springer runt med sina billiga stayups i köket (s874) arab i lägenheten samma dag (s856)

(s800) (s806)

Så jävla vidrig brud.

Jag tillhör skaran som tror att hon har gjort detta halvt medvetet. Lämnat knivar framme och uppenbarligen tändare.

Hon trycker i förhören på hur mkt hon barnsäkrat hemmet.
Jag får nästan känslan av att hon tror/ tycker att om man bara barnsäkrat tillräckligt så är det lugnt att lämna barnet själv. Ibland så länge som fre - sön.
Helt jävla obegripligt. Det går emot all mänsklig instinkt.

Jag är övertygad om att hon innerst inne ville bli av med dottern och för det fick dottern lida. Pappan ville ta hand om barnet, men eftersom E hatade pappan så vägrade hon "ge" honom flickan. Vilket skapade en undermedveten förhoppning om att barnet skulle dö/ försvinna. Så tror jag.

Hon borde ha åtalats för mord.
Citera
2026-06-22, 09:52
Medlem
Citat:
Kvinnan har lockat med fittan sen Jezebel
Emma verkar ändå haft en bra uppfostran med svenska rika föräldrar, svenskar som adopterar är i regel rätt täta och verkligen måna om sitt köpebarn, så man börjar ju undra om detta sitter i generna. Att vara kåt och missnöjd förälder när man är ensamstående verkar inte ovanligt i ryssland, minns verklighetsbaserade dokumentären Lilja Forever, där hade Liljas morsa lämnat henne vind för våg när hon hittat en rik snubbe i Usa.
Pengar och vifta med fittan verkar vara ett kalla-kriget kall. Den dagen män inte bedåras av deras billiga parfym eller cheesy stayups anses livet meningslöst.

Springer runt med sina billiga stayups i köket (s874) arab i lägenheten samma dag (s856)

(s800) (s806)
I personutredningen stod det att de biologiska föräldrarna fick E när de var tonåringar och inte kunde ta hand om henne så då hamnade hon på barnhem , Ingen uppgift om hon levt på barnhem sedan hon var bebis eller om det var myndigheter som omhändertog efter vanvård under de första åren , att det står att biologiska föräldrar inte kunde ta hand om E kan ju betyda allt från att de själva lämnade bort snart efter födseln till att det varit väldigt illa och myndigheter ingripit
Citera
2026-06-22, 10:10
Medlem
Citat:
I personutredningen stod det att de biologiska föräldrarna fick E när de var tonåringar och inte kunde ta hand om henne så då hamnade hon på barnhem , Ingen uppgift om hon levt på barnhem sedan hon var bebis eller om det var myndigheter som omhändertog efter vanvård under de första åren , att det står att biologiska föräldrar inte kunde ta hand om E kan ju betyda allt från att de själva lämnade bort snart efter födseln till att det varit väldigt illa och myndigheter ingripit

Det står också nånstans i FUP (orkar inte leta upp var) att hon faktiskt inte minns något av de fyra åren. Fram till dess har hon tryckt massor på att hon haft det så traumatiskt, så jag hajade till när hon själv sen sa att hon faktiskt inte har några minnen från före adoptionen.
Citera
2026-06-22, 10:10
Medlem
Citat:

Hon blev adopterad till Sverige och fick riktiga curling-föräldrar.
Svenskar som adopterar har i regel kämpat rätt länge att få egna, så de brukar skämma bort dem.

Sms som tyder på att släkten curlade

"världens bästa mamma"
(s866)

"-Har du så du klarar dig?"
"-Skulle behöva 3000"
(nån sida, hittar ej nu)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem