2026-06-21, 22:38
Medlem
Sannheten er nok at avhøret kommer til å ende med et smil for SE, mens politiet får veggen midt i trynet. Det er vanlig i slike straffesaker at tidligere straffedømte automatisk blir etterforsket og eventuelt siktet i slike saker. Men at det nå har gått 8 år og politiet ikke har gitt slipp på SE, veldig rart. Regner med at politiet vil renvaske han etter avhøret, slik dem har gjort med de andre siktede i saken som dem også etterforsket i en lang periode.

Politiet sier dem registrerte SE «like i nærheten av sloraveien 4 på forsvinningsdagen» men det er 13 minutter med kjøring fra SV4 til strømsveien.
Senast redigerad av ukjent 2026-06-21 kl. 22:47.
Citera
2026-06-21, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Kanskje det var flere andre som trente der den dagen av den observante typen. Kanskje de hadde resepsjon/skranke, kanskje noen personlige trenere på jobb osv. Kun treningsvenner av han kan man selvfølgelig ikke legge sin lit til.

Tror ikke man kan feste lit til vitneobservasjoner angående en totalt ubetydelig hendelse på en eksakt dato for åtte år siden. Jeg kan f.eks si om en person jeg husker var kunde i min jobb innenfor en tidsperiode for åtte år siden, men på en konkret dag, innenfor et smalt tidsvindu, ikke sjans i havet.

Det kan jo være en eller annen form for adgangssystem der som loggfører hvem som er der, men adgangskontrollen på treningssentre er jo ikke akkurat idiotsikker de stedene jeg har trent.
Citera
2026-06-21, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JebanaSmata
Tror ikke man kan feste lit til vitneobservasjoner angående en totalt ubetydelig hendelse på en eksakt dato for åtte år siden. Jeg kan f.eks si om en person jeg husker var kunde i min jobb innenfor en tidsperiode for åtte år siden, men på en konkret dag, innenfor et smalt tidsvindu, ikke sjans i havet.

Det kan jo være en eller annen form for adgangssystem der som loggfører hvem som er der, men adgangskontrollen på treningssentre er jo ikke akkurat idiotsikker de stedene jeg har trent.

Nei toget har nok gått igjen for å si det på den måten. Dessverre for SE da. Denne gangen.

Kanskje en av kompisene fleksa musklene i speilet og filma det akkurat denne dagen og at SE kan skimtes i bakgrunnen. Humrer.
Senast redigerad av Kokadu 2026-06-22 kl. 00:02. Anledning: Tillegg
Citera
2026-06-22, 00:21
Medlem
Fremdeles ingen opplysninger om tidspunktene SE's mobil slår inn på basestasjon ved Sloraveien 4.

Det er nevnt 76 minutter. Antar det menes 76 min fra han passerer S4 på vei nordover til Strømmen og til han passerer S4 på returen.

Det er ikke noe problem å kjøre til treningssenteret, legge fra seg mobilen og bytte til annen bil, kjøre tilbake til Lørenskog og gjøre det han skal gjøre der, tilbake til Strømmen og hente mobilen og bilen, kjøre sørover til Oslo igjen.

Det skal gi han bortimot én time til å få gjort det han skulle gjøre i Lørenskog.
Citera
2026-06-22, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Hvis det bare er snakk om en treningstur er det jo rart at etterforskningen ikke har greid å finne ut av noe så enkelt etter snart 8 år.

Også veldig svakt av Dagbladet og ikke få et svar fra han om han faktisk kom seg på trening den dagen eller om han bare "var på vei til" denne økten.
Citera
2026-06-22, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Fremdeles ingen opplysninger om tidspunktene SE's mobil slår inn på basestasjon ved Sloraveien 4.

Det er nevnt 76 minutter. Antar det menes 76 min fra han passerer S4 på vei nordover til Strømmen og til han passerer S4 på returen.

Kanskje mobilen var avslått i 76 minutter?
Citera
2026-06-22, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Det har blitt slik at man kan kline sitt DNA på strømpebuksa til ei ung jente du dreper og etterlater i ei steinur. Du blir frikjent, kan feire med bløtkake og søke erstatning i millionklassen. Hva skal politiet i denne saken komme med som får TH og andre involverte i drapet på henne dømt?
I tillegg jobber man i motvind mot en nyansatt statsadvokat som vil være flink i den nye jobben. Hun bukker under for presset fra Holden et. Deretter gikk saken videre til ett 0 av en Riksadv0kat som gjorde akkurat det samme. Men i tillegg klarte han på mirakuløst vis å finne beviser som talte med styrke mot THs involvering. Og det i samme materialet som fikk politiet til å henstille på henleggelse på bevisets stilling. Lykke til liksom.

De kommer aldri til å få noen dømt i denne saken for de sitter ikke på noe som helst av fellende bevis mot noen av de som står bak dette drapet. De leter, men for det meste i blinde.

Statatsadvokaten har måske betalt för att inte ge ”go” signaler till polisen i bland?

Det är lite som ringar på vattnet och man vet aldrig vem eller vad som berörs i etablissemanget i slutändan.

Då är det kanske lugnare att ha sämre uppklarningsgrader i statistiken?
Citera
2026-06-22, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Det er ikke noe problem å kjøre til treningssenteret, legge fra seg mobilen og bytte til annen bil, kjøre tilbake til Lørenskog og gjøre det han skal gjøre der, tilbake til Strømmen og hente mobilen og bilen, kjøre sørover til Oslo igjen.

Det skal gi han bortimot én time til å få gjort det han skulle gjøre i Lørenskog.

Akkurat. For en gangs skyld eni med deg😛 Kan fort være for å gi alibi denne trenings historien. Han er ingen domskalle. Ser ut som mange syns synd på han her inne. De bør se litt nærmere på hvem han er.
Senast redigerad av Ronsangel 2026-06-22 kl. 08:59.
Citera
2026-06-22, 09:00
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Også veldig svakt av Dagbladet og ikke få et svar fra han om han faktisk kom seg på trening den dagen eller om han bare "var på vei til" denne økten.

Jeg ville jo spurt hvorfor han kjører fra Oslo helt til Strømmen bare for å trene.
Men det er kanskje helst politiet som bør stille ham det spørsmålet.

Smått utrolig at flere i tråden later til å ta en slik forklaring for god fisk sånn uten videre.
SE er ingen "hvermannsen" i kriminell forstand.
Citera
2026-06-22, 09:20
Medlem
Ikke første gang en kriminell står frem og forteller at han er uskyldig. Faktisk svært sjeldent at det motsatte skjer.

Sånn sett er uttalelsene til SE helt verdiløse mtp. å få frem fakta i saken

Dagbladet synes de gjorde et scoop, men endte opp som et mikrofonstativ for en yrkeskriminell, hvis halve jobb er å lyve.

At enkelte i tråden her er naive får så være
Citera
2026-06-22, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman

Ja, det er utvilsomt flere kritiske spørsmål Dagbladet kunne ha stilt SE. For eksempel hans befatning med krypto.

Hvis det bare er snakk om en treningstur og "helt ufarlig" som han selv sier det, kunne han jo bare fortalt det med en gang. Spesielt siden han synes det er "forferdelig ubehagelig" å bli koblet til saken, hvorfor ikke bare "få det ut av verden" med en gang hvis forklaringen er så enkel.

Men dette er jo bare et avisintervju med den ene part. Vi har ikke det hele bildet.
Citera
2026-06-22, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Smått utrolig at flere i tråden later til å ta en slik forklaring for god fisk sånn uten videre.
SE er ingen "hvermannsen" i kriminell forstand.

Helt eni. Sier litt om hvilket nivå enkelte er på. SE har på mirakuløst vis blitt til ett offer😂😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in