2026-06-21, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Det var en side av saken. Personlig tror jeg det ligger mer bak siktelsen, en at han har kjørt til / fra trening. Virker jo troverdig i DB sin artikkel, men må ikke glemme historikken og nettverket til denne mannen. Og han er definitivt ingen dumskalle.
Enig. Merkelig hvis det er alt politiet har, men man vet aldri.

En annen versjon av denne mannen blir beskrevet her:

https://www.skup.no/sites/default/files/metoderapport/2003-48%2520Lucia-stiftelsen.pdf
Citera
2026-06-21, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sukhoi34
Tror det er bare å krysse ut SE
Enig. Her burde politiet offisielt sjekke han ut slik saken står
Citera
2026-06-21, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olivieroccean
Enig. Her burde politiet offisielt sjekke han ut slik saken står

Enig. Han er ærlig om historien han forteller dagbladet tenker jeg. Politiet kan også sjekke om han var meldt på treningssenteret han referer til, og spore og sjekke hans bevegelser rundt treningssenteret. Så tror neppe han lyver om dette.
Citera
2026-06-21, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ukjent
Om politiet faktisk hadde hatt noe på SE, så hadde avhøret allerede vært gjennomført.

Du vet at en siktet ikke har plikt til å forklare seg, eller?
Citera
2026-06-21, 21:06
Medlem
Citat:
Enig. Han er ærlig om historien han forteller dagbladet tenker jeg. Politiet kan også sjekke om han var meldt på treningssenteret han referer til, og spore og sjekke hans bevegelser rundt treningssenteret. Så tror neppe han lyver om dette.
Er ikke dette noe politiet kunne funnet ut etter kort tid?
Citera
2026-06-21, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Du vet at en siktet ikke har plikt til å forklare seg, eller?
Men han får innblikk i sakens dokumenter. Jeg tror på advokat Holmen når hun sier siktelsen er diffus og lite konkret
Citera
2026-06-21, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Er ikke dette noe politiet kunne funnet ut etter kort tid?

Det kunne dem selvfølgelig gjort. Men regner med at dem kanskje ikke visste at han dro til treningssenteret? Eneste muligheten jeg kan se for meg. Hvis dem fikk bekreftet at han var på treningssenteret kort tid etter så ville han nok blitt sjekket ut. Så nå får vi se videre hva politiet har å si. Om han i verste fall lyver om treningssenter, vil mistanken om han styrkes enda mer. Tror ikke SE faller i den fella med tanke på hvor åpen han vært med dagbladet. Hva tenker du?
Senast redigerad av ukjent 2026-06-21 kl. 21:13.
Citera
2026-06-21, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sukhoi34
SE kom jo med en grei forklaring på hvorfor.

Politiet bør jo prioritere å få avhørt SE snarest mulig når han uttaler at han vil forklare seg i saken. Når Dagbladet greier å få til et møte, burde det ikke være vanskelig for politiet å prioritere dette. Det er jo ingen grunn til å trekke dette ut i tid etter så mange år.
Citera
2026-06-21, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Politiet bør jo prioritere å få avhørt SE snarest mulig når han uttaler at han vil forklare seg i saken. Når Dagbladet greier å få til et møte, burde det ikke være vanskelig for politiet å prioritere dette. Det er jo ingen grunn til å trekke dette ut i tid etter så mange år.

Jeg tror politiet har driti seg ut skikkelig med siktelsen mot SE, og har derfor ikke prioritert et avhør med han.
Citera
2026-06-21, 21:15
Medlem
Citat:
Om politiet faktisk hadde hatt noe på SE, så hadde avhøret allerede vært gjennomført. Så politiet har nok gått på en skikkelig smell igjen, og siktet en stakkars kriminell som har fått norges mest avanserte sak over hodet sitt. Han hevdet han skulle på trening, noe jeg tror ikke er en løgn. For her kan politiet sjekke ut om han var meldt på treningssenteret han referer til, dem kan spørre folk som trener der osv osv.

Hvis det bare er snakk om en treningstur er det jo rart at etterforskningen ikke har greid å finne ut av noe så enkelt etter snart 8 år.
Citera
2026-06-21, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce

Tror de vet at han ikke har noe med saken å gjøre og derfor prioriterer viktigere ting først.
Citera
2026-06-21, 21:18
Medlem
Vanskelig å si om han snakker sant eller ikke. Men med SE sin heftige historikk friskt i minnet, vil jeg si det er mange naive brukere som har kommentert her den siste timen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in