2026-06-21, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ukjent
Det kunne dem selvfølgelig gjort. Men regner med at dem kanskje ikke visste at han dro til treningssenteret? Eneste muligheten jeg kan se for meg. Hvis dem fikk bekreftet at han var på treningssenteret kort tid etter så ville han nok blitt sjekket ut. Så nå får vi se videre hva politiet har å si. Om han i verste fall lyver om treningssenter, vil mistanken om han styrkes enda mer. Tror ikke SE faller i den fella med tanke på hvor åpen han vært med dagbladet. Hva tenker du?
Jeg trodde politiet kunne spore hvor mobilen slo inn hele den aktuelle tidsperioden, hvis han ikke har skrudd den av da han ankom Lørenskog. Men jeg har ikke peiling på mobilsporing.

Tror ikke jeg hadde stolt på noen på treningssenteret.

Fra tek.no:
Politiet kan kreve utlevert historiske data fra mobiloperatøren din. Dette viser hvilke basestasjoner telefonen din har vært koblet til, og gir et nøyaktig kart over bevegelsene dine over tid.
Senast redigerad av Lorentsen 2026-06-21 kl. 21:29.
Citera
2026-06-21, 21:28
Medlem
Ny artikkel

https://www.utenfilter.no/2026/06/21/det-du-ikke-far-lese-om-i-dagbladet/
Citera
2026-06-21, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sukhoi34
Ny artikkel

Ikke noe nyhetsverdig der
Citera
2026-06-21, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sukhoi34
Ny artikkel

Uten Filter lokker med overskriften "Det du ikke får lese om i Dagbladet", men i artikkelen bare gjenforteller de og kopierer sitater fra Dagbladet, uten å komme med noe som helst nytt. I går skrev Uten Filter at de ville komme med "flere avsløringer". Det gjenstår å se.
Citera
2026-06-21, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Uten Filter lokker med overskriften "Det du ikke får lese om i Dagbladet", men i artikkelen bare gjenforteller de og kopierer sitater fra Dagbladet, uten å komme med noe som helst nytt. I går skrev Uten Filter at de ville komme med "flere avsløringer". Det gjenstår å se.

Ja jeg skjønner ikke hva de venter på.
Citera
2026-06-21, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Tror ikke jeg hadde stolt på noen på treningssenteret.

Hvorfor ikke? Ikke at jeg tror det er så mye å hente der nå snart 8 år senere av uavhengige vitner eller annet.
Citera
2026-06-21, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Hvorfor ikke? Ikke at jeg tror det er så mye å hente der nå snart 8 år senere av uavhengige vitner eller annet.
Jeg antar "treningsvennene" hans vil bekrefte at han var der uavhengig av hva som er sannheten.
Citera
2026-06-21, 21:58
Medlem
Citat:
Jeg antar "treningsvennene" hans vil bekrefte at han var der uavhengig av hva som er sannheten.

Kanskje det var flere andre som trente der den dagen av den observante typen. Kanskje de hadde resepsjon/skranke, kanskje noen personlige trenere på jobb osv. Kun treningsvenner av han kan man selvfølgelig ikke legge sin lit til.

Men SE benyttet sin egen mobil denne dagen. Han kjørte gjennom bomringer, hevder han trente på Strømmen, snakket med familiemedlemmer på telefon. Sannsynligheten for at han er involvert i denne saken er meget liten selv om vi bare legger til grunn at han bar egen mobil.
Senast redigerad av Kokadu 2026-06-21 kl. 22:19. Anledning: Rettet
Citera
2026-06-21, 21:58
Medlem
Citat:

Uansett om dem lyver eller snakket sant så vil politiet kunne bekrefte eller avkrefte det. Det som er jævlig merkelig er som flere av dere har lagt merke til, at hvis SE var på treningssenteret, så ville jo politiet i løpet av 8 år ha kunnet bekreftet dette og sjekket han ut, hvis det virkelig var formålet hans med være på lørenskog den dagen. Syntes det er så forvirrende.
Citera
2026-06-21, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Kanskje det var flere andre som trente der den dagen av den observante typen. Kanskje de hadde resepsjon/skranke, kanskje noen personlige trenere på jobb osv. Kun treningsvenner av han kan man selvfølgelig legge sin lit til.

Men SE benyttet sin egen mobil denne dagen. Han kjørte gjennom bomringer, hevder han trente på Strømmen, snakket med familiemedlemmer på telefon. Sannsynligheten for at han er involvert i denne saken er meget liten selv om vi bare legger til grunn at han bar egen mobil.
Da ville vel politiet se ut i fra historiske data fra mobiloperatøren at han var på Strømmen den dagen?
Citera
2026-06-21, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ukjent
Uansett om dem lyver eller snakket sant så vil politiet kunne bekrefte eller avkrefte det. Det som er jævlig merkelig er som flere av dere har lagt merke til, at hvis SE var på treningssenteret, så ville jo politiet i løpet av 8 år ha kunnet bekreftet dette og sjekket han ut, hvis det virkelig var formålet hans med være på lørenskog den dagen. Syntes det er så forvirrende.

Enda merkeligere blir det når vi får opplyst at politiet avlyttet telefonen hans i 2018. Og fyren oppgir at han trente jevnlig på Strømmen i denne perioden.

Men når man så får vite at de først i 2024, 6 år senere ba om et avhør av en yrkeskriminell som befant seg i nærheten av SV4 ved flere anledninger samme dag som de trodde det hadde foregått en kidnapping i samme området så fortelles det en mildt sagt skremmende historie med tanke på at hun virkelig kunne vært kidnappet stakkaren.

Og noen lurer på hvorfor avhøret med SE ikke er gjort av politiet? Det virker ikke akkurat som om viktige ting prioriteres eller utføres i raskt tempo hos dem. Men det er lite trolig at SE er den som er sinka i dette.
Senast redigerad av Kokadu 2026-06-21 kl. 22:11. Anledning: Rettet
Citera
2026-06-21, 22:10
Medlem
Citat:
Da ville vel politiet se ut i fra historiske data fra mobiloperatøren at han var på Strømmen den dagen?

De var nok mest opptatt av pingene på mobilmaster i nærheten av SV4, amatørene.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in