Jag upplever att jag nått en ny nivå av förståelse för mig själv och helt ärligt skäms jag över att prata med en psykolog om alla mina livsproblem. Jag upplever att jag fysiskt återupplever mina trauma och jag kan aldrig förändra eller ens sudda mina minnen. Jag är så självupptagen att allt som genomsyrar mig är alla mina dumma livsbeslut. Men nu vill jag göra allt för att förskonas med mig själv och aldrig prata om mitt liv. Jag vill må bättre men jag har ochså svårt att må bättre när allt jag berättar till min psykolog enbart visar på att jag vill visa mig vara en människa som försökt. Men istället möts jag av diagnoser som jag till en viss del lider av men som jag inte vill bli förknippad med. Jag skäms extremt mycket och jag upplever att all vårdkontakt bara får mig att bli yr. Jag mår inte bättre av att dela mig av mitt liv och ibland känns det som att jag enbart återberättar i syfte att få lite sympati från min psykolog. Jag vill inte heller komma allt för nära mig psykolog ifall att den slutar och jag aldrig kommer hitta någon som den. Jag lider av övergivenhet trauma utöver mina andra diagnoser och jag vill vara den som lämnar först innan jag blir lämnad. Jag har ochså långbehandlingsplan och jag är rädd att jag inte kan bli botad för mina besvär. Hur bör jag tänka. Att jag går till psykolog är för att avlasta min mentala hälsa men nu känns det som om jag enbart går dit för att övertyga andra om mitt mående och varför jag hamnat där jag hamnat. Blir det lättare om jag bara slutar berätta och kanske bara glömmer och försöker minimera att prata eller tänka på mig själv hela tiden.