2026-06-21, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Om alla lag har afrikanska spelare kommer lagen spela mer afrikanskt. Inte konstigare än så.

det är skitkonstigt och felaktigt resonerande.

spelmodellen, taktik, strategier osv baseras inte på antal afrikanska spelare.
och dom afrikanska spelare du snackar om är inte ens afrikaner utan är uppvuxna i t ex frankrike.

så du har inte bara lite fel, du har fel om precis allting.
Citera
2026-06-21, 21:05
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
det är skitkonstigt och felaktigt resonerande.

spelmodellen, taktik, strategier osv baseras inte på antal afrikanska spelare.
och dom afrikanska spelare du snackar om är inte ens afrikaner utan är uppvuxna i t ex frankrike.

så du har inte bara lite fel, du har fel om precis allting.
Om jag växer upp i Japan leder det inte till att jag blir japan. Jag är fortfarande etnisk svensk.
Citera
2026-06-21, 21:09
Medlem
Citat:
Om jag växer upp i Japan leder det inte till att jag blir japan. Jag är fortfarande etnisk svensk.

eh dig går det tyvärr inte att resonera med du är för korkad
hejdå
Citera
2026-06-21, 21:24
Medlem
Galejans avatar
Landslagsidrott är inte så intressant. Att just detta VM blir intressantare beror på de internationella spänningarna som finns överallt i världen nu. Folk hatar verkligen varandra lite härs och tvärs nu och det ger glöd. Föreställ er att exempelvis både Iran och USA går vidare och lottas mot varandra i en sextondel. Det är ju teoretiskt möjligt eftersom grupp D och G ligger på samma sida i slutspelsträdet. Tänk då om Iran vinner. Föreställ er Trumps ilska. Den amerikanska ilskan. Först får man stryk av Iran i kriget och sedan i fotbolls-VM. Föreställ er Trumps utbrott på X. Man måste vara totalt humorbefriad för att inte känna hur kittlande detta är.
Citera
2026-06-21, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Du verkar ha svårt acceptera verkligheten afrikaner kan aldrig bli svenskar,japaner ,kineser 🤣

eftersom afrikaner tycks bo konstant i ditt huvud så får man väl betrakta dom som svenskar.
Citera
2026-06-21, 21:35
Medlem
Citat:
eftersom afrikaner tycks bo konstant i ditt huvud så får man väl betrakta dom som svenskar.
Kan jag fråga dig ? Varför springer svarta män efter alla andra kvinnor än de egna ,kan ni inte hålla er till den egna gruppen 🤭
Citera
2026-06-21, 21:48
Medlem
Wyrdkins avatar
Jag är väl nationalistisk och tycker svenska laget är betydligt tråkigare med en bunt araber och negrer som inte känner sig som svenskar.
Citera
2026-06-21, 22:59
Medlem
Det är inte olika raser eller etniciteter som spelar mot varandra utan nationer.
Citera
2026-06-21, 23:09
Avslutad
Citat:
Om alla lag har afrikanska spelare kommer lagen spela mer afrikanskt. Inte konstigare än så.

Allt börjar se ut som allt annat pga globalismen. Städerna, stadierna, taktiken, etc.

Jag tänker mig också att spelet på elitnivå börjar bli smått löst. Att man listat ut lite vad som är rätt taktik vid vilka tidpunkter. Självklart anpassat till spelarnas förmåga som fortfarande skiljer sig något.
Citera
2026-06-22, 04:20
Moderator
MrFishboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Det är inte olika raser eller etniciteter som spelar mot varandra utan nationer.

Vänta lite nu, så i din värld är det ok att en nation som t.ex. Sydafrika styrs av vita, med en svart befolkning? Det handlar inte om olika raser och etniciteter utan om nationer?

Alternativet är att nationer består av olika raser eller etniciteter och det speglar deras olika idrottslag.

För övrigt så blir fotbollen och annan idrott meningslös om det inte speglar olika folkslag. Finnkampen är ett bra sådant exempel.
Citera
2026-06-22, 11:07
Medlem
Fattar inte jag heller.
Hade varit en annan sak om dom faktiskt var bra.
Tusentals samlas i stan för att se Sverige gå stryk med 5-1 hahahhahaha.

På vissa låter det som Sverige ska spela final eller nåt och ta hem guldet
Citera
2026-06-22, 11:37
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
AI-översikt En afrikan är en person som är medborgare, bosatt i, eller härstammar från världsdelen Afrika.

du kanske kan googla själv i fortsättningen så slipper jag dina korkade inlägg? bra.

vi säger så. hejdå

Så om jag som etniskt svensk flyttar till Japan så blir jag japan? Blir jag även somalier om jag flyttar till Somalia?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in