2026-06-20, 20:25
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Att du hävdar att det är presidentparet Macrons ensak huruvida fru Macron är transsexuell eller inte = du vill inte att folket i en konstitutionell demokrati ska ha rätt att veta vem de röstar på = du är anti-demokrat = du är fascist.

Nej. Att ha en åsikt om vilken information väljare bör få tillgång till gör inte någon per automatik till fascist.

Begreppet fascism brukar syfta på en politisk ideologi som kännetecknas av sådant som:

* auktoritär maktkoncentration,
* förakt för demokratiska institutioner,
* begränsning av opposition och yttrandefrihet,
* ofta nationalism och en stark ledarkult.

Frågan om allmänheten har rätt att känna till en presidents eller ett presidentpars sexualitet är en separat fråga som handlar om avvägningen mellan:

1. Rätten till privatliv, och
2. Väljarnas intresse av information om sina ledare.
/ChatGPT

Citat:
Det är ytterst få som har tillåtits träffa individen i fråga, ja.
Då ger du en källa på att personer ska ha nekats att ”träffa individen”. Ditt substanslösa pladder är inte värt någonting idag heller.
(Kom ihåg att du skrivit att du alltid ger källa för dina påståenden och att du aldrig ljuger enligt dina tidigare inlägg)…

Citat:
Till er andra. Att tystnaden är så i det
närmaste total runt paret Macron och deras respektive bio är självklart ett i sig mycket starkt bevis för att paret har någonting att dölja.
Det här måste vara ett av de grövsta tankefel jag någonsin stött på - du har uppenbarligen inte ens en rudimentär uppfattning om vad bevisning innebär.

Citat:
så här långt så har du inte lyckats med att presentera ett enda bevisat sakfel. I en bok som kryllar med fotnoter.

Inte ett enda sakfel.
Jag har presenterat flera sakfel som du inte lyckats bemöta - att du inte besvarar invändningar eller skyller på att du inte har tid gör inte att invändningarna slutar existera.
Citera
2026-06-20, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken

Nej. Att ha en åsikt om vilken information väljare bör få tillgång till gör inte någon per automatik till fascist.

Begreppet fascism brukar syfta på en politisk ideologi som kännetecknas av sådant som:

* auktoritär maktkoncentration,
* förakt för demokratiska institutioner,
* begränsning av opposition och yttrandefrihet,
* ofta nationalism och en stark ledarkult.

Frågan om allmänheten har rätt att känna till en presidents eller ett presidentpars sexualitet är en separat fråga som handlar om avvägningen mellan:

1. Rätten till privatliv, och
2. Väljarnas intresse av information om sina ledare.
/ChatGPT

Till er andra.

Fascism kan som bekant ta sig många uttryck, men en sak de har gemensamt är anti-demokrati. Att frånta ett folks rätt att själva välja vem som ska representera det i ett lands styre.

Igen, OM nu Brigitte i hemlighet är en transsexuell så har hon och maken fråntagit det franska folket deras konstitutionella rätt att själva avgöra i vilken mån detta faktum påverkar dem i sitt val av sitt lands främsta representanter och ledare.

Citat:
Då ger du en källa på att personer ska ha nekats att ”träffa individen”. Ditt substanslösa pladder är inte värt någonting idag heller.
(Kom ihåg att du skrivit att du alltid ger källa för dina påståenden och att du aldrig ljuger enligt dina tidigare inlägg)…

Till er andra.

Enklare vore då att redovisa vem som i så fall har fått träffa honom med relevans för Brigitte-affären. Jag vet ingen som bevisligen har fått det.

Trots att frågan om BMs biologiska kön nu har har dryftats publik i Frankrike och övriga världen i ett decennium.

Citat:
Det här måste vara ett av de grövsta tankefel jag någonsin stött på - du har uppenbarligen inte ens en rudimentär uppfattning om vad bevisning innebär.

Till er andra.

Att makan till en av världens mäktigaste män, Brigitte Macron, har ett i princip svart hål i sin bio mellan ca 0-40 år och utan att lyfta ett finger för att skingra dimmorna det senaste decenniets kontroverser = något att dölja.

Självklart är detta i sig något som ingår i den samlade bevisningen.

Självklart.

Citat:
Jag har presenterat flera sakfel som du inte lyckats bemöta - att du inte besvarar invändningar eller skyller på att du inte har tid gör inte att invändningarna slutar existera.

Till er andra.

Poussard skrev i ett X-inlägg att det var 11 individer som hade åtalats och dömts för "cyber bullying" mot Brigitte Macron, trots att det ska ha varit 10 individer.

Jag vet inte hur Poussard tänkte där, men nöjer mig med att det i så fall helt saknar betydelse för något som helst av vikt för sakfrågan.

Något annat (påstått) sakfel känner jag inte till.

Någon annan som vet?
Citera
2026-06-20, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Eftersom både brodern och Biggan var gifta på varsitt håll redan innan hon gifte sig med Macron, är det väl inte troligt att Macron har gift sig med brodern. Brigitte var ju dessutom bröllopsvittne när brodern gifte sig.
Det är vad som påstås, ja, men här väntar världen fortfarande på bevis.

Citat:
Dessutom är brodern äldre än Brigitte och har väl heller aldrig kunnat föda barn, om jag fattar det där med blommor och bin rätt.
Frågan är som sagt den om den lille satta mannen från Amiens verkligen är Brigittes äldre biologiska broder.

Citat:
Brodern syns även på bild med Macron, litet bakom honom tillsammans med andra. Han ser definitivt ut som en man och är även klädd så. Skulle det annars vara möjligt att brodern springer och ändrar kläder, drar på sig peruk, sminkar sig och ändrar röstläge mellan varven? Now you see him/now you don't?
Jag vet inte vilka bilder du tänker på här. Det viktiga är att Brigitte aldrig har presenterat mannen i fråga som sin biologiska broder där båda intervjuas och förklarar vad som gäller.

Trots ett decennium av publika spekulationer...

Citat:
Litet märkligt också att ett par frilansande 'journalister' skulle lägga ner åratal på en sådan här lånsökt historia.
Det är ingalunda en långsökt historia.

Här är Poussards bok, Becoming Brigitte (2025), späckad med fotnoter.

Här är Candace Owens podcast-serie med samma titel och som i allt väsentligt bygger på Poussards efterforskningar.

Återkom gärna om du hittar något tveksamt
Citera
2026-06-20, 21:50
Medlem
Graavargs avatar
Citat:

Någon annan som vet?

Jag vet att det har sagts hur många gånger som helst, också i den här tråden, men man är skvatt galen om man inbillar sig att logiken, världen eller nånting över huvudtaget funkar så att man kan häva ur sig vad som helst och påstå att det stämmer om ingen bevisar att det fel.

Jag har t.ex. en blå-röd-randig liten allvetande flygande elefant som bor bakom mitt kylskåp och som kommer flygande vid morgonmålet för att viska kosmiska sanningar i mitt högra öra. I förrgår morse berättade den att Candace Owens är mentalt sjuk och har hittat på allting. Och allt det stämmer förstås om du inte kan bevisa att det är fel...

Tre poänger:

- det finns inget att motbevisa eftersom hela grejen är baserad på lösa påståenden och ihopfabulerade konspirationsteorier (vilket förstås är hela grejen)

- kommer man sådana påståenden som Poussard & Owens så ska man lägga fram hållbara bevis, annars är man, per definition, en totalt utflippad konspirationsteoretiker (eller slug nog att lura pengar av en massa idioter)

- om man påstår att helt påhittade grejer stämmer om de inte "motbevisas", tja, då är man inte bara tappad bakom en vagn, man har släpats efter den mellan Stockholm och Göteborg några gånger (och hör hemma i svensk psykvård, inte i ett anonymt online-forum)

Jag inser förstås att det är lönlöst att påpeka det här, lika lönlöst som det kommer att vara när Owens förlorar rättegången och måste punga ut med allt hon har (det som hon inte hunnit gömma med hjälp av sin man). Det är ju redan på förhand klart att om Owens förlorar så är det ju (hör och häpna) för att "makten försöker tysta henne". Det är så vansinnigt det kan bli, hon har nu chansen att bevisa att det hon påstått stämmer, i en amerikansk rättegång på amerikansk mark, men om hon INTE klarar av det så är DET ett bevis på att hon har rätt. Det är på riktigt sinnesjukt, och sinnesjukt på riktigt.
Citera
2026-06-20, 22:17
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Till er andra.

Fascism kan som bekant ta sig många uttryck, men en sak de har gemensamt är anti-demokrati. Att frånta ett folks rätt att själva välja vem som ska representera det i ett lands styre.
Ingen har fråntagit någons rätt att själv välja vem som ska representera dem - inte ens om Macrons är pansexuella könsopererade rymdödlor. Väljarna röstar på en kandidat a inte en sexualitet.
Du har helt enkelt fel - som vanligt.

Citat:
Igen, OM nu Brigitte i hemlighet är en transsexuell så har hon och maken fråntagit det franska folket deras konstitutionella rätt att själva avgöra i vilken mån detta faktum påverkar dem i sitt val av sitt lands främsta representanter och ledare.
Trams - då kan du lika väl hävda att alla partiledare i Sverige fråntagit vår konstitutionella rätt att känna rulle falt allt o deras privatliv - någon sådan rätt finns dock inte.

Citat:
Till er andra.

Enklare vore då att redovisa vem som i så fall har fått träffa honom med relevans för Brigitte-affären. Jag vet ingen som bevisligen har fått det.
Ok - då vet vi att du ljög än en gång mär du påstod att så är fallet.

Citat:
Trots att frågan om BMs biologiska kön nu har har dryftats publik i Frankrike och övriga världen i ett decennium.

Till er andra.

Att makan till en av världens mäktigaste män, Brigitte Macron, har ett i princip svart hål i sin bio mellan ca 0-40 år och utan att lyfta ett finger för att skingra dimmorna det senaste decenniets kontroverser = något att dölja.
Nej, du straffar ut dig än en gång.

Citat:
Självklart är detta i sig något som ingår i den samlade bevisningen.

Självklart.
Det finansminster ens någon ”samlad bevisning” - det finns ingenting utöver skvaller och förtal. (Du har i alla fall inte lyckats presentera någon sådan bevisning)

Citat:
Till er andra.

Poussard skrev i ett X-inlägg att det var 11 individer som hade åtalats och dömts för "cyber bullying" mot Brigitte Macron, trots att det ska ha varit 10 individer.

Jag vet inte hur Poussard tänkte där, men nöjer mig med att det i så fall helt saknar betydelse för något som helst av vikt för sakfrågan.

Någon annan som vet?
Dumheter - eller, visst har du en poäng i att han hade fel även där - men det finns ju mer som du vet.
T.ex:
(FB) Transan Brigitte Macron född Jean-Michel Trogneux
Citera
2026-06-20, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Jag vet att det har sagts hur många gånger som helst, också i den här tråden, men man är skvatt galen om man inbillar sig att logiken, världen eller nånting över huvudtaget funkar så att man kan häva ur sig vad som helst och påstå att det stämmer om ingen bevisar att det fel.
Det är inte något jag hävdar, nej. Det jag hävdar är att Brigitte-affären har pågått i både fransk och internationell media i över ett decennium med ett bevisligen stort intresse från media världen över. Men jag vet inte ett enda exempel på där företrädare för media eller annan individ har lyckats med scoopet att intervjua den lille satte mannen i Amiens och som påstås vara Brigitte Macrons äldre biologiska broder, Jean-Michel Trogneux.

Det finns EN frilansare vid namn Jonathan Moadab som påstår att han hade haft en mycket kort ordväxling med mannen i fråga och som då ska ha svarat jakande på frågan om han är BMs bror.

Det är allt. EN frilansare vars uppgifter dessutom inte är verifierade.

Under ett decennium av kontrovers och mycket intresserad press och privatspanare världen över.

Så, istället för att jag ska lusläsa igenom Poussards bok för exempel på individer som utan framgång har försökt kontakta den lille satte i Amiens så uppmanar jag var och en som tvivlar på det att presentera bevis för att jag har fel.

Ett scoop som i så fall hade spridits som en präriebrand i Frankrike och övriga världen.

Citat:
Jag har t.ex. en blå-röd-randig liten allvetande flygande elefant som bor bakom mitt kylskåp och som kommer flygande vid morgonmålet för att viska kosmiska sanningar i mitt högra öra. I förrgår morse berättade den att Candace Owens är mentalt sjuk och har hittat på allting. Och allt det stämmer förstås om du inte kan bevisa att det är fel...
Ditt exempel har ingenting med vad jag har skrivit att göra.

Helt vettlöst.

Citat:
Tre poänger:

- det finns inget att motbevisa eftersom hela grejen är baserad på lösa påståenden och ihopfabulerade konspirationsteorier (vilket förstås är hela grejen)
Bra, då presenterar du bevis för att den lille satte i Amiens trots allt har intervjuats och där intervjun har publicerats och verifierats.

Citat:
- kommer man sådana påståenden som Poussard & Owens så ska man lägga fram hållbara bevis, annars är man, per definition, en totalt utflippad konspirationsteoretiker (eller slug nog att lura pengar av en massa idioter)
Bra, då presenterar du bevis för att den lille satte i Amiens trots allt har intervjuats och där intervjun har publicerats och verifierats.

Citat:
- om man påstår att helt påhittade grejer stämmer om de inte "motbevisas", tja, då är man inte bara tappad bakom en vagn, man har släpats efter den mellan Stockholm och Göteborg några gånger (och hör hemma i svensk psykvård, inte i ett anonymt online-forum)

Citat:
Jag inser förstås att det är lönlöst att påpeka det här, lika lönlöst som det kommer att vara när Owens förlorar rättegången och måste punga ut med allt hon har (det som hon inte hunnit gömma med hjälp av sin man). Det är ju redan på förhand klart att om Owens förlorar så är det ju (hör och häpna) för att "makten försöker tysta henne". Det är så vansinnigt det kan bli, hon har nu chansen att bevisa att det hon påstått stämmer, i en amerikansk rättegång på amerikansk mark, men om hon INTE klarar av det så är DET ett bevis på att hon har rätt. Det är på riktigt sinnesjukt, och sinnesjukt på riktigt.
Med reservation för att din svada här ovan är lite osammanhängande, så ja, det ska bli minst sagt intressant att följa rättegången om det nu blir någon.

Mitt tips är som sagt att paret Macron inte kommer att överlämna bevis för att Brigitte är född biologisk kvinna eller att hon har fött tre barn och att Candace därmed kommer att vinna rättegången.

Men varför då alls stämma Candace? Om de inte avser att bevisa att hon har fel, att Brigitte trots allt är född kvinna?

Därför att stämningen av Candace är teater i syfte att göra det möjligt för paret Macron att fullfölja mandatperioden under någorlunda värdiga former. Att de därmed kan göra gällande att de minsann aldrig hade stämt Candace för förtal om nu Candace har rätt i sina påståenden.

Därför.
Senast redigerad av onopono 2026-06-20 kl. 22:53.
Citera
2026-06-21, 16:04
Medlem
Tja, frågan är varför de ska lägga fram bevis som visar att Brigitte är en kvinna? Vissa tar ändå inte till sig. Diskussionerna om månlandningen, 11 september osv ger tydliga svar att konspirationsteoretikerna slår ifrån sig allt. Vad är vitsen?
Citera
2026-06-21, 16:41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Tja, frågan är varför de ska lägga fram bevis som visar att Brigitte är en kvinna? Vissa tar ändå inte till sig. Diskussionerna om månlandningen, 11 september osv ger tydliga svar att konspirationsteoretikerna slår ifrån sig allt. Vad är vitsen?

Precis. Om Brigitte la fram ett DNA-test som bevisade att hon är kvinna så skulle legitimiteten i testet och testets utförande ifrågasättas. Och om testet på något mirakulöst sätt skulle passera konspirationsteoretikernas nålsöga så skulle det börja argumenteras om att vissa som föds med penis faktiskt har genetiskt kvinnlig kromosomuppsättning..
Ett sådant test skulle vara närmast meningslöst för att släcka konspirationsteorierna.
Citera
2026-06-21, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Precis. Om Brigitte la fram ett DNA-test som bevisade att hon är kvinna så skulle legitimiteten i testet och testets utförande ifrågasättas. Och om testet på något mirakulöst sätt skulle passera konspirationsteoretikernas nålsöga så skulle det börja argumenteras om att vissa som föds med penis faktiskt har genetiskt kvinnlig kromosomuppsättning..
Ett sådant test skulle vara närmast meningslöst för att släcka konspirationsteorierna.

Ja, det är verkligen meningslöst. ALLT är fejk/lögn. Förutom det som Candace och Sibrel säger.
Citera
2026-06-21, 17:17
Medlem
Citat:
Tja, frågan är varför de ska lägga fram bevis som visar att Brigitte är en kvinna?
Därför att Brigitte själv hävdar att hon har lidit alla helvetes kval av vad hon menar är de falska anklagelserna.

Notera att de 10 dömda i Frankrike nu senast inte åtalades och dömdes för förtal, de åtalades och dömdes för "cyber bullying".

Citat:
Vissa tar ändå inte till sig. Diskussionerna om månlandningen, 11 september osv ger tydliga svar att konspirationsteoretikerna slår ifrån sig allt. Vad är vitsen?
Vitsen är att du använder ett illa definierat nedsättande epitet på var och en som ifrågasätter en 'officiell' sanning utan att skilja på hur bevisningen ser ut i respektive ifrågasättande.

Själv så har jag ingen uppfattning om "månlandningen" (vilken av dem?), men attackerna 9/11 menar jag var en falsk flagga utförd och mörklagd av israeler och amerikaner, främst i syfte att ge ett mandat till "the war on terror" och det med känt resultat.

Besök gärna de trådar i ämnet där jag har deltagit och säg till om du hittar något som ger dig 'kött på benen'.
Citera
2026-06-21, 17:26
Medlem
Man kan ju också fundera på hur det ska gå att bevisa att Brigitte är en man? Ska hon erkänna? I så fall, varför ljuger hon inte den gången? Bilder på könsbyte? Tja, de är lätta att fejka. Eller är det en annan måttstock i det fallet?
Citera
2026-06-21, 19:52
Medlem
Citat:
Man kan ju också fundera på hur det ska gå att bevisa att Brigitte är en man? Ska hon erkänna? I så fall, varför ljuger hon inte den gången? Bilder på könsbyte? Tja, de är lätta att fejka. Eller är det en annan måttstock i det fallet?
Det enklaste vore ett DNA-prov vars proveniens fullt ut kontrolleras av Owens försvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in