Citat:
Ursprungligen postat av
Antistalk
Noterat 09.00:
Enligt både SVT och DN har detta ännu inte hänt. Nämns inte överhuvudtaget. Skall det granskas och godkännas först? Var?
Det är en historisk händelse i realtid.
Vad förväntar du dig av dagens medieklimat?
Få nyhetsbyråer har personal att sitta och bevaka alla händelser i realtid. Flertalet väntar in nyheter att vidarerapportera från Reuters, TT m.fl.
Går att läsa om på SVT, DN, aftonbladet osv nu. SVT rapportera tex om händelsen 08:54.
Kan själv inte klaga på en artikel likt denna som även är gratis:
https://www.dn.se/varlden/ukraina-trappar-upp-mot-krim-ryssland-infor-tankningsforbud/
Själv värderar jag det svenska språket och den svenska kulturen där förtänksamhet är av vikt. Push notiser ser jag som amerikansk skräpmat, kul och spännande men med brist på nyttigt innehåll.
Men tillbaka till ämnet!
Det här är extremt pinsamt för Putin! Från att vara en guldklimp har nu Krim blivit ett sänke. Eller mer korrekt, Ukraina har förvandlat Putins guldklimp till ett sänke
Det är en våt dröm som jag haft länge, att få se 20-talet drönare gå för Krimbron samtidigt. Inte för att det hade förstört bron i en större omfattning men just det psykologiska att få se Ryssland helt försvarslösa. Det hade rört om en hel del i Kreml och tror Putin skulle tvingas till en hel del obekväma beslut.