Citat:
Ursprungligen postat av
pati1985
Det blev ingen dejt idag , hon bekräftade träffen på förmiddagen, men när jag skrev att jag var på väg slutade mina meddelanden levereras ocg samtidigt försvann hennes profilbild på WhatsApp och hon tog bort matchningen på Hinge, jag tolkade som att jag blivit blockerad ! för vilken anleding ?? who knows ??
Om hon ångrade sig hade det räckt med ett enkelt meddelande men att tt bara försvinna är enligt mig ett väldigt respektlöst beteende , aså Bitchig attityd.
Jag börjar faktiskt bli riktigt trött på den här typen av dejting, Om en människa inte vill ses, säg det rakt ut. Det tar 30 sekunder att skriva ett meddelande. Ghosting visar bara brist på respekt och mognad.
Och seriöst. finns det ingen lösning på ghosting? Det verkar ha blivit helt normalt idag, och jag tycker faktiskt att det säger en hel del om hur dejtingkulturen har utvecklats.
Det är nästan alltid vi män som uttrycker vår frustration över Hinge. Men var är alla kvinnliga medlemmar? Varför delar ni inte med er av era erfarenheter också?
Man ska aldrig ta för givet att en dejt som är planerad, blir av. Utgå alltid ifrån att det inte kommer bli något. Om det är så att du dejtar kvinnor som är 40 plus, och som har det beteendet, då är det galet omoget.
Kvinnor är också frustrerade över Hinge. Finns gott om videoinlägg från influencers med tillhörande kommentarer på Instagram där tjejer berättar sina upplevelser. Bara en massa ruggugglor som klagar på att algoritmen bara ger dem fula män och att Hinge måste göra något åt detta. Att snygga killar bara vill ha engångsligg. Att attraktiva män vet att de är attraktiva yada yada.
Jag hade en arbetskollega för några år sedan som blev singel. Hon hamnade i typ depression och hennes kvinnliga kollegor föreslog under ett AW att hon skulle ladda ner Hinge. Hon säger då "Det är bara fula killar på Hinge". Själv var hon typ 150 cm, noll kvinnliga former, ett ansikte format som en råtta och blek som fan. Under en sommarfest kladdade hon på en vältränad kollega som typ såg 10 grader bättre ut än henne. Givetvis var han kall mot henne. Men hon trodde på allvar att hon hade en chans och fortsatte klänga på honom AW efter AWs.
Tjejer är extremt delusional och tror att de förtjänar det bästa av bästa. Om en ful tjej tror att hon är en baddie eller en tia, föreställ er då vad objektivt snygga tjejer tycker om sig själva och vad de förtjänar. Som någon datingprofil sa på Youtube, tjejer 2026 vill ha en Chad. Det är inte längre år 2014 eller 2005 där alla män hade en ärlig chans mot sin looksmatch. Det förvånar mig inte att en massa 20 åringar startar med looksmaxxing, för det är enda chansen för dem att få fitta.
Citat:
Ursprungligen postat av
pati1985
Det är inte bara Stockholm, jag tycker att den här exklusiva attityden finns i hela landet och jag vet inte vad som har hänt med svenska kvinnor och tjejer, men jag upplever att det är något som inte stämmer med dejtingkulturen här. Jag var gift med en kvinna från Ungern, och hon var en bra kvinna med en väldigt bra attityd, kanske svår temparement . När jag sen började dejta svenska kvinnor märkte jag direkt en enorm skillnad. Gapet i attityd och förväntningar var mycket större än jag hade förväntat mig ( på ett dåligt sätt )
Möjligt. Men det finns grader i helvetet, och Stockholm har alltid varit känt för att ha extra dryga och introverta människor överlag som tror de är bäst. I Stockholm ska du vara del av en kompiskrets för att ens ha chans på en gemensam vän. Vet inte vilken del av landet du är ifrån, men de gånger man satt sin pin i typ Malmö, Halmstad, Örebro så är det lättare att komma i kontakt med tjejer i samma liga. Eller om man går ut på krogen i dessa städer så är det lättare att sticka ut och ragga upp stans snyggaste tjej.
Men det stämmer att det överlag blivit svårare i hela Sverige, och till och med över hela väst. Man märker samma attityd från västerländska tjejer på olika resmål. Det är inte samma som det var förr. Och de gånger jag varit på resande fot så ser jag att killen oftast ser bra ut. Har han inte ansiktet så har han längden/kroppen/håret. Förut var det inte ovanligt att man såg en riktigt ful kille med en snygg tjej. Nu är den synen egentligen endast reserverat bland slaver. Men även där börjar det förändras.
Snart är det bara bland afrikanska eller asiatiska tjejer som man kan hitta genuina kvinnor. Dejting efter 30 kan definitivt summeras som Fat girls - single moms - asian girls