Citat:
Ursprungligen postat av
Hasse.Haschbloss
Tja, fick första månadsdosen idag, 160mg.
Har gått på 40mg veckodos 3-4 veckor innan jag trappade upp från 16mg för drygt två månader sen då jag kom in på laro.
Fick börja med buvidal direkt eftersom jag redan gick på sub.
Tycker det fungerar jävligt dåligt överlag.
Håller AT borta, men ingen energi, ingen smärtlindring, ingenting positivt alls.
Månadsdosen ska ju göra underverk säger dom, är det så?
Fungerar det så mycket bättre?
Trodde jag skulle få tabletter men läkaren måste få betalt för att trycka i folk sprutorna.
Funkar inte detta så blir det svarta marknaden igen, tyvärr. Helt värdelöst, med all den stressen, allt skit som hör till.
Skaffade jobb nyss men det gick inte pga att buvidalen inte fungerar.
Ska på intervju imorgon för ett annat jobb..
Buvidalen håller at'n borta, knappt, så snälla någon, säg att månadsdosen fungerar bättre.
Är det nån som fått en wow-känsla efter måmadsdosen?
Jag började i LARO för två månader sedan och påbörjade behandling med 16 mg Buvidal-injektion per vecka. Tyvärr mådde jag väldigt dåligt av den dosen. I ungefär fem dagar efter varje injektion hade jag kraftig huvudvärk och kräktes mycket.
Därför sänktes dosen till 8 mg Buvidal per vecka. Det blev delvis bättre, men jag upplevde att effekten började avta redan efter cirka fyra dagar. De återstående tre dagarna varje vecka har jag varit mycket trött och sovit omkring fyra timmar per dag, vilket har påverkat min vardag negativt.
Efter ungefär en och en halv månad med injektionsbehandlingen skrev jag ett brev där jag beskrev mina symtom och lämnade det till behandlingsassistenten. Hon bokade då in ett möte med läkaren veckan därpå.
Vid mötet berättade jag om mina besvär och hur behandlingen påverkade mig. Efter att läkaren tagit del av min situation blev jag beviljad Subutex-tabletter, 3 × 8 mg per vecka. då får jag det på plats och får ej med mig hem första 3 månaderna. när jag blir "litad" på så får jag med mig suboxone med naxolone.