2026-05-27, 17:01
Medlem
I måndags fick jag mina första strips med suboxone under tungan och igår den rsta i lektionen med 16mg Buvidal. Önska mig lycka till!

Är det vanligt att må brutalt illa och ta feberdrömmar konstant?
Citera
2026-05-30, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hitmandahl
I måndags fick jag mina första strips med suboxone under tungan och igår den rsta i lektionen med 16mg Buvidal. Önska mig lycka till!

Är det vanligt att må brutalt illa och ta feberdrömmar konstant?

Finns dem kvar? Suboxone ju borta från marknaden sen ett par månader. Dem kanske har kvar lite, man brukar väll börja med sublingual innan sprutan. Det är vanliga biverkningar ge det ett par månader. Det finns receptfria grejer mot illamåendet typ postafen om man inte vill be läkaren. Önskar dig lycka till! Och att du tar vara på chansen det gjorde jag...och mycket har löst sig på 5 år.
Citera
2026-06-09, 20:08
Medlem
RockyRambos avatar
Jag har numera bytt tillbaka till vanligt metadon istället. Hade 55 mg Levopidon innan men har nu 110 mg metadon istället.

Tycker faktiskt att vanligt fungerar bättre. Även hört detsamma från andra.

Är väl individuellt i viss mån dock. Märker inte av mer eller mindre sides oavsett sort!
Citera
2026-06-10, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muilak
Börjat med buvidal måste säga hur grymt det är. Ni ska inte va nojiga att testa. Hade sub filmen förut. Hade illamående och ”upp och ned” känslan. Men inte med buvidal. Fick månadsdos för jag skulle flytta. Men kommer fan fortsätta för nu har jag tagit andra dosen och det var GRYMT men det gick ur efter 3v fattade ej först. Men fick extrema besvär som smög sig på men dom sa att det kunde hända första ggn. Jag fick 96. Jävligt värr det jag var sjukt negativ haha men det ångrar man att man ej testat innan så grymt var det

Man får ju ta nästa månadsdos på dag 22 så det låter inte så konstigt, men Buvidal funkar jätte bra ja! Man måste ge det lite tid bara och inte bara ”nä den skiten funkar inte på mig” efter första gången.
Där jag går så vill de att man börjar med veckodos minst 4 gånger, och sen om man vill byta till månadsdos. Veckodosen tar man på 5:e dagen.
Citera
2026-06-10, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kasst
Hej alla Laro-vänner! Jag undrar hur många av er som har körkort och hur ni gick till väga för att få tillbaka eller ta det för första gången?

Jag har fått struktur på mitt liv och har varit drogfri i snart 1.5år och känner för första gången i mitt liv att jag är redo att ta körkortet. Har tidigare haft lämp men det rann ut i sanden.

Få tillbaka det? Jag har aldrig haft nåt problem med körkortet.
Citera
2026-06-16, 09:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kasst
Hej alla Laro-vänner! Jag undrar hur många av er som har körkort och hur ni gick till väga för att få tillbaka eller ta det för första gången?

Jag har fått struktur på mitt liv och har varit drogfri i snart 1.5år och känner för första gången i mitt liv att jag är redo att ta körkortet. Har tidigare haft lämp men det rann ut i sanden.
Hej, torskade du för drograttfylla? För jag hade nytaget körkort när jag började på laro, bara man ALDRIG erkänner att man kört påverkad så kan dom inte ta det om du sköter dig.
Kanske vissa läkare som känner att dom har den rätten men det har dom inte.
Men har du blivit av med det kan det vara jobbigt. Min vän fick lämna prover åt trafikverket under flera år för han blev av med kortet. Och man måste betala alla prover själv så kostar många många tusen. Dom nöjer sig ofta inte med laro prover utan man måste gå till unilabs och lämna... riktigt ruskigt..
Mvg
Citera
2026-06-16, 10:52
Medlem
Hasse.Haschblosss avatar
Tja, fick första månadsdosen idag, 160mg.
Har gått på 40mg veckodos 3-4 veckor innan jag trappade upp från 16mg för drygt två månader sen då jag kom in på laro.
Fick börja med buvidal direkt eftersom jag redan gick på sub.

Tycker det fungerar jävligt dåligt överlag.
Håller AT borta, men ingen energi, ingen smärtlindring, ingenting positivt alls.

Månadsdosen ska ju göra underverk säger dom, är det så?
Fungerar det så mycket bättre?

Trodde jag skulle få tabletter men läkaren måste få betalt för att trycka i folk sprutorna.
Funkar inte detta så blir det svarta marknaden igen, tyvärr. Helt värdelöst, med all den stressen, allt skit som hör till.

Skaffade jobb nyss men det gick inte pga att buvidalen inte fungerar.
Ska på intervju imorgon för ett annat jobb..
Buvidalen håller at'n borta, knappt, så snälla någon, säg att månadsdosen fungerar bättre.
Är det nån som fått en wow-känsla efter måmadsdosen?
Citera
2026-06-18, 21:46
Medlem
Vet någon om man kan få utskrivet någon typ av medicin för och vara vaken? Jag är tvungen och ta tjack för att vara vaken annars sover jag som bara den, bara sover, sover och sover, jag som hade problem med att jag inte kunde sova förut har istället fått problem med att jag sover för mycket. Kan dra i mig en gubbe tjack och ändå somna på några sekunder om jag blundar.
Jag har ställt mig i kö för ADHD utredning för att kunna få elvance och vara vaken på, men dom säger att personer utan körkort och jobb går före för utredning för att dom skall komma in i samhället igen och verkar inte lyssna på att jag vill inte bli av med körkort och jobb bara för att jag behöver ta tjack för att fungera normalt och inte sova bort allt.
Jag hade en kompis som fick amfetamin på burk för hans narkolepsi, kan man inte få det för att jag sover hela tiden av Buvidalen?

Dom säger även att det är normalt och sova som jag gör i minst ett år efter att gått på heroin i många år. Det tycker jag låter otroligt konstigt. Så jag slutade med heroin men blev nu en tjackis istället.
Citera
2026-06-20, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sbcsweden
Hej, torskade du för drograttfylla? För jag hade nytaget körkort när jag började på laro, bara man ALDRIG erkänner att man kört påverkad så kan dom inte ta det om du sköter dig.
Kanske vissa läkare som känner att dom har den rätten men det har dom inte.
Men har du blivit av med det kan det vara jobbigt. Min vän fick lämna prover åt trafikverket under flera år för han blev av med kortet. Och man måste betala alla prover själv så kostar många många tusen. Dom nöjer sig ofta inte med laro prover utan man måste gå till unilabs och lämna... riktigt ruskigt..
Mvg

Tack för svar

Nej jag har aldrig haft körkort har varit alldeles för pundig. Men lämnade in papper & synundersökning till transportstyrelsen för en månad sen och blev ombedd att fortsätta lämna prover på mottagningen (sammanlagt 12st). Har troligtvis mitt lämp i augusti! peppar peppar
Citera
2026-06-21, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hasse.Haschbloss
Har gått på 40mg veckodos 3-4 veckor innan jag trappade upp från 16mg för drygt två månader sen då jag kom in på laro.

Håller AT borta, men ingen energi, ingen smärtlindring, ingenting positivt alls.

Trodde jag skulle få tabletter men läkaren måste få betalt för att trycka i folk sprutorna.
Funkar inte detta så blir det svarta marknaden igen, tyvärr. Helt värdelöst, med all den stressen, allt skit som hör till.

Buvidalen håller at'n borta, knappt, så snälla någon, säg att månadsdosen fungerar bättre.
Jag började i LARO för två månader sedan och påbörjade behandling med 16 mg Buvidal-injektion per vecka. Tyvärr mådde jag väldigt dåligt av den dosen. I ungefär fem dagar efter varje injektion hade jag kraftig huvudvärk och kräktes mycket.

Därför sänktes dosen till 8 mg Buvidal per vecka. Det blev delvis bättre, men jag upplevde att effekten började avta redan efter cirka fyra dagar. De återstående tre dagarna varje vecka har jag varit mycket trött och sovit omkring fyra timmar per dag, vilket har påverkat min vardag negativt.

Efter ungefär en och en halv månad med injektionsbehandlingen skrev jag ett brev där jag beskrev mina symtom och lämnade det till behandlingsassistenten. Hon bokade då in ett möte med läkaren veckan därpå.

Vid mötet berättade jag om mina besvär och hur behandlingen påverkade mig. Efter att läkaren tagit del av min situation blev jag beviljad Subutex-tabletter, 3 × 8 mg per vecka. då får jag det på plats och får ej med mig hem första 3 månaderna. när jag blir "litad" på så får jag med mig suboxone med naxolone.
Citera
2026-06-21, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gotlandsbo77
Bara undrar hur där är, lätt att komma in ?
det var rätt lätt för mig att komma in på laro programmet. men jag har ju historik av missbruk och överdoser senaste 20åren
Citera
2026-06-21, 10:33
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hasse.Haschbloss

Meningen är väl att det ska hålla avtändningen borta och att du ska slippa jaga mer när du har mättade receptorer... Inte att du ska få någon wow-effekt, klia dig på näsan och må gött hela dagarna.

Välmående och god energi får du av ett hälsosamt och givande liv i övrigt.

Citat:

Med tanke på din irritation låter det redan som du hade planer på svarta marknaden... Mycket bättre med injektioner så slipper man att alla ska stå på 24 men sälja av 8.

LARO är en jävla skitgrej för de som inte verkligen behöver det. Tragiskt att var och varannan blandmissbrukare fått börja med skiten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in