2026-06-20, 11:49
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Ja tyvärr.

Hur ska vi lösa det då MissAjDiHiDi ?
Citera
2026-06-20, 12:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Hur ska vi lösa det då MissAjDiHiDi ?
Bra fråga. Men jag tänker iaf ta avstånd mer från mänskligheten nu.
Citera
2026-06-20, 12:50
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Om man hellre är singel än sänker sina krav är det ju så.

Ja singel är den enkla vägen. Att vara singel är som att köra sin volvo på en tom 50 väg på natten.

Ett bra förhållande är som att köra sin Jaguar på en vacker bergsväg i franska alperna ❤️🤩
Citera
2026-06-20, 13:45
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Menar du att kvinnor behöver män mer än män behöver kvinnor i samhället eller som partners?
På alla sätt.
Citera
2026-06-20, 13:51
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Men vad är det du skriver för dumheter?

Män behöver kvinnor.
Kvinnor behöver män.
Män behöver andra män.
Kvinnor behöver andra kvinnor.

Samhället går inte runt om inte båda könen finns i ungefär lika antal. Med stor sannolikhet därför det föds och överlever ungefär 50/50 flickor och pojkar.

Helt horribelt av dig att påstå att "kvinnor behöver män, mer än vad män behöver kvinnor". För det stämmer inte. Båda könen är helt beroende av varandra. Både för artens fortlevnad och för de könsspecifika egenskaper som människor utvecklar beroende på vilken könstillhörighet de tillhör.

Och givetvis ska män kunna leva som de vill, inom lagens ramar.
Och kvinnor leva som de vill, inom lagens ramar.

Men vill män och kvinnor ha en partner. Så behöver givetvis både män och kvinnor bli sina bättre jag, för att lyckas. Så är det för båda könen. En "40-50 kilos överviktig kvinna som har barn med tre olika kåkfarare" lär inte ha lätt att finna en normal man. Normala vanliga män, vill ju i regel ha varsin söt och trevlig normal vanlig kvinna. TS hård-drar det hela extremt mycket. Och missar att även män har rätt stora krav och tar inte vilket fruntimmer som helst.

Däremot vill väl kvinnor bli accepterade, hur de än är. Och det är väl där "kroppspositivism" ect. kommer in. Att bli accepterad som människa är inte synonymt med att se det som att kunna få vilken partner som helst. Det är detta TS har fått om bakfoten, rejält.
Ja, både män och kvinnor behöver varandra för att världen ska fungera(varför könskriget är så effektivt i att sabba allt), men kvinnor behöver män mer på alla plan.

Jaja, vi vet att du är en gooood människa och att människor på andra sidan värderings-skalan är nazister. Så, nöjd?

Att inte vilja ha någon som dras till kåkfarate är förresten inga höga krav alls Vare sig för män eller kvinnor.
Citera
2026-06-20, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
På alla sätt.
Varför verkar singelmän må sämre än singelkvinnor isåfall?
Citera
2026-06-20, 13:59
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Varför verkar singelmän må sämre än singelkvinnor isåfall?
För det första är inte alla av dessa undersökningar helt pålitliga. Frågorna är ofta ledande. Jag är själv med i diverse fokusgrupper och vetenskapliga studier och vad man säger förvrängs rejält efter värderingen hos beställaren/forskaren. För det andra så mår inte kvinnor nödvändigtvis bättre, men sociala normer säger att de inte har rätt att gå ner sig på samma sätt på grund av hur de mår.
Citera
2026-06-20, 14:00
Medlem
Citat:
För det första är inte alla av dessa undersökningar helt pålitliga. Frågorna är ofta ledande. Jag är själv med i diverse fokusgrupper och vetenskapliga studier och vad man säger förvrängs rejält efter värderingen hos beställaren/forskaren. För det andra så mår inte kvinnor nödvändigtvis bättre, men sociala normer säger att de inte har rätt att gå ner sig på samma sätt på grund av hur de mår.
Absolut en poäng. Kvinnor går inte och tar livet av sig för minsta lilla. Särskilt inte om de har barn.
Citera
2026-06-20, 14:01
Medlem
Citat:
Ja, både män och kvinnor behöver varandra för att världen ska fungera(varför könskriget är så effektivt i att sabba allt), men kvinnor behöver män mer på alla plan.

Jaja, vi vet att du är en gooood människa och att människor på andra sidan värderings-skalan är nazister. Så, nöjd?

Att inte vilja ha någon som dras till kåkfarate är förresten inga höga krav alls Vare sig för män eller kvinnor.

Nej, kvinnor behöver inte män mer än vad män behöver kvinnor. Vet inte ens hur du kan påstå något så befängt. Båda könen behöver varandra och i vissa frågor behöver män kvinnor mer än tvärtom. Och i vissa frågor behöver kvinnor män mer än tvärtom. Du nedvärderar dig själv som kvinna genom att påstå något så dumt som du gör här.

Löjligt. Jag är inte god, bara för att jag beskriver verkligheten som den är.
Och du är ingen nazist, bara för att du nedvärdera din egen könstillhörighet.

Nej, det är inga höga krav att inte vilja vara ihop med någon som har kåkfarare i sitt liv.
Det är mest TS som raljerar och överdriver.

Kvinnor ställer väl mest krav på att bli accepterade som de är. Inte på att män ska vilja ingå relationer med dem, hur de än är. Om du förstår skillnaden.
Att folk (oavsett könstillhörighet) har krav på sin partner, är ju logiskt och bra.
Men man behöver inte kräva av random medmänniskor att de ska väga något visst, för att vara accepterade. Även tjocka människor bör vara accepterade som människor.
Citera
2026-06-20, 14:01
Medlem
dirtysouths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Kvinnornas marknad. De uppvaktas av hormonstinna hanar även om de är 40-50 och tjocka.
Varit så sedan jag fick pubeshår och kommer nog fortsätta så.

Tycker synd om mina medsvenskar när jag läser det här, tyvärr så ligger det mycket i det du säger... minns när jag var på gym i Sverige och det var 80% snubbar som tränade, här är det tvärtom alltid 80% brudar som trimmar sina kroppar, så för er som är trötta på att jaga fetknoppar som även de dissar er - det finns en finare värld där ute där ni kan vara den som väljer o vrakar bland kvinnorna
Citera
2026-06-20, 14:14
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nej, kvinnor behöver inte män mer än vad män behöver kvinnor. Vet inte ens hur du kan påstå något så befängt. Båda könen behöver varandra och i vissa frågor behöver män kvinnor mer än tvärtom. Och i vissa frågor behöver kvinnor män mer än tvärtom. Du nedvärderar dig själv som kvinna genom att påstå något så dumt som du gör här.

Löjligt. Jag är inte god, bara för att jag beskriver verkligheten som den är.
Och du är ingen nazist, bara för att du nedvärdera din egen könstillhörighet.

Nej, det är inga höga krav att inte vilja vara ihop med någon som har kåkfarare i sitt liv.
Det är mest TS som raljerar och överdriver.

Kvinnor ställer väl mest krav på att bli accepterade som de är. Inte på att män ska vilja ingå relationer med dem, hur de än är. Om du förstår skillnaden.
Att folk (oavsett könstillhörighet) har krav på sin partner, är ju logiskt och bra.
Men man behöver inte kräva av random medmänniskor att de ska väga något visst, för att vara accepterade. Även tjocka människor bör vara accepterade som människor.

Kvinnor behöver män mer för att män har byggt världen. Kvinnor behöver män mer för att kvinnor är följare. Kvinnor behöver män mer för att kvinnor behöver mer emotionell support. Kvinnor behöver män mer för att det är en av våra djupaste instinkter(som inte förändras pga teknisk utveckling eller socialt ingenjörsskap) att söka skydd hos en man som kan beskydda oss, utan denna instinkt och det faktum att män har behövt skydda kvinnor, så hade inte mänskligheten överlevt fram till idag.
Män behöver kvinnor mindre för att männen ändå byggt upp det mesta i världen. Män behöver kvinnor mindre för att män är ledare. Män behöver kvinnor mindre för att de inte är lika beroende av en grupp. Män behöver möjligtvis skydd från andra män, inte från kvinnor.

Etc,etc....

Varför skulle jag nedvärdera mig själv som kvinna? Det är snarare tvärtom. Jag är urförbannad på att kvinnor bara duger om vi tar efter män. Det om något är att trampa på kvinnor. Jag inser att vi är våra instinkter och jag tycker inte att dessa ska förtryckas. Vi i väst har försökt en längre tid, det funkar uppenbarligen inte.
För övrigt blir jag krjääänkt som kvinna när du talar om för mig vad jag bör tycka och kallar mina åsikter dumma. Mans-hen, där!

Och varför drar du upp vad ts tycker till mig? Jag är inte ts. Och detta tjatande om vikt, var kommer den ifrån? Inte från mig i alla fall....
Citera
2026-06-20, 14:15
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Absolut en poäng. Kvinnor går inte och tar livet av sig för minsta lilla. Särskilt inte om de har barn.
Exakt, kvinnor är mer beroende av gruppen. De är inga ledare, inga "ensam är stark", inga upptäcktsresande osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in