2026-06-18, 22:16
  #181
Medlem
godboys avatar
Jag har inte allt för höga tankar om individer som försörjer sig på sånt här, framförallt inte skitländer som Brasilien och Mexiko. Men det hela verkar väldigt konstigt i vilket fall.

1. Tydligen ska många ha hoppat och betalat för det. Så de vill få in så många hopp som bara går per tidsenhet. Stress skapar slarv.

2. Sen att de är tre som lyfter henne och bara bär ut henne och kastar iväg henne från en hyfsat liten plattform verkar ju extremt korkat. De borde ju vara väldigt intresserade av vart repet löper för att själva inte åka ner i avgrunden.

Jag är inte ett dugg förvånad om dessa män var narkotikapåverkade. Hoppas att de alla får maxstraff och blir våldtagna i fängelset.
Citera
2026-06-18, 23:49
  #182
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petroliumxx
Det finns ett mkt känt foto av en kvinna som hoppade från Empire state building,(googla)hon landade på ett biltak.Hon såg helt oskadad ut,som om hon sov,och det faktum att hon var ung och vacker och såg oskadd ut gjorde fotot berömt.Dock,att få ner henne från biltaket var svårt då hennes kropp totalt sönderslagen inuti. Så om man inte kraschar med ansiktet först,kan man nog se relativt oskadd ut,iaf om man landat på rygg,som flickan i Brasilien tycks ha gjort.

Jo det kan säkert vara så i vissa fall. Mycket beroende på vad man landar på också. Ett biltak, som i fallet du skriver om, dämpar fallet betydligt jämför med att till exempel landa på asfalt. I Brasilienfallet verkar det väl vara något slags gräsmark där flickan landat. Känns väl som något av ett mellanläge jämfört med asfalt och biltak.
Citera
2026-06-19, 00:35
  #183
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LennyMacKenzie
Hmm något som förvånar mig är om kroppen såg så pass hel ut efter ett sånt fall. Har sett bilder av människor som ramlat ner från hög höjd tidigare och det har inte varit någon vacker syn. Så nä jag vet inte men är detta verkligen äkta bilder från en äkta olycka?
Hon till och med levde fortfarande en stund efter fallet.
Citera
2026-06-19, 06:03
  #184
Medlem
Myndigheter har bestämt att bron ska sprängas,för att förhindra hopp från den.
__________________
Senast redigerad av petroliumxx 2026-06-19 kl. 06:05.
Citera
2026-06-19, 15:35
  #185
Avstängd
men herregud.....HUR kan man missa att knyta fast sig i repet innan man hoppar såntdär? hon måste ju vart full!

stackars idiot. men, vi har inga vingar, o det är för att vi är byggda för att gå omkring på marken -INTE flyga.....
lite som rysk roulett sånt där anser iag jag......




mvh
Citera
2026-06-19, 16:40
  #186
Medlem
Nu kan jag inget om bungyjump. Men hade någon tvingat mig organisera hela hoppet, d.v.s jag som inte kan ett skit, så känns det som att jag hade missat det mesta ur säkerhetssynpunkt FÖRRUTOM att repet ska sitta nått in i.

Förstår inte ens hur man kan missa något sådant. Va fan?
Citera
2026-06-19, 18:09
  #187
Medlem
israelisinnocents avatar
Det är väl inte konstigare än att piloter glömmer landningsstället förr eller senare
Citera
2026-06-19, 18:32
  #188
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av petroliumxx
Myndigheter har bestämt att bron ska sprängas,för att förhindra hopp från den.
Synd på en så vacker bro, men då den lockar till sig folk som på ett eller annat sätt förolyckas så är det nog det bästa att göra att förinta den.
Hoppas åtminstone domar för dråp faller på de tre killarna som skulle ansvara för att tjejen var säkrad inför hoppet.
Kan det vara att det var en tjej som skulle hoppa som distraherade?
Att alla de tre killarna, var och en för sig och alla tillsammans, tänkte med det lilla huvudet?
Citera
2026-06-20, 11:57
  #189
Medlem
Wajis avatar
Gissar på långa fängelsestraff för de som är ansvariga.
Citera
2026-06-20, 13:03
  #190
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noxtrei
men herregud.....HUR kan man missa att knyta fast sig i repet innan man hoppar såntdär? hon måste ju vart full!

stackars idiot. men, vi har inga vingar, o det är för att vi är byggda för att gå omkring på marken -INTE flyga.....
lite som rysk roulett sånt där anser iag jag......




mvh

Ditt jävla APMONGO du fattar väl att det inte är hopparen som har ansvar för att knyta repet? Du har väl aldrig gått utanför dörren som det låter på ditt resonemang.

Idiot.....
Citera
2026-06-20, 13:13
  #191
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cebej


Kan det vara att det var en tjej som skulle hoppa som distraherade?
Att alla de tre killarna, var och en för sig och alla tillsammans, tänkte med det lilla huvudet?

Då borde dom väl ha uppskattat att få knyta fast henne.. vart fäster man normalt sett repet, vid fötterna va? Konstigt sista killen som håller tag där inte känner hur tomt det känns.

Vad var det kusliga meddelandet AB skrev om som Maria la upp strax innan. Blev hon övertalad till att hoppa?
Citera
2026-06-20, 14:06
  #192
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Då borde dom väl ha uppskattat att få knyta fast henne.. vart fäster man normalt sett repet, vid fötterna va? Konstigt sista killen som håller tag där inte känner hur tomt det känns.

Vad var det kusliga meddelandet AB skrev om som Maria la upp strax innan. Blev hon övertalad till att hoppa?
Jag har fattat det som att repet, eller om det är en lina, ska fästas i selen hon hade på kroppen.

Hon hade skämtat några timmar innan hoppet på sin Insta: "Who was the crazy person who let me jump off a bridge?"

Det finns videor också på tuben där de tre männen förhörs för den som vill se det. Det är bara att högerklicka på "översätt" så kommer svensk text upp.
Nämen usch, jag skrev i rutan på youtube "bungyjump gone wrong" och flera videor kom upp med magtömmande innehåll
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in