2026-06-14, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Det är så lätt att komma av sig, även om man gör något som handlar om liv eller död, om det görs ofta med flera andra som har samma uppgift (kolla repet!). Publiken som ser och filmar tror 100% på personalen kommer lösa det och vill inte påpeka saker som några proffs bergis har koll på, även om det är 1 sekund före avkastet.

Jag har själv varit med om liknande (fast utan dödsallvaret) där jag skulle resa iväg och har lagt flygbiljetten på tallriken på frukostbordet så man inte ska glömma den. Resultatet blir att jag stoppar bort biljetten som en grej jag måste komma ihåg i sinnet, för det är så uppenbart, viktigt och den är redan framme tydligt och synligt (lite som bungee repet), att jag kom ihåg allting annat och hann iväg 2 mil innan jag kom på biljetten var kvar hemma precis där jag lagt den.

Konstig liknelse. De gör det här varenda dag, borde vara stardard och rutin.. som bilbälte, det "glömmer" man inte. Sen är det såklart mänskliga faktorn, kanske var det en ny konstallation av personal eller något som bröt det normala.
Citera
2026-06-14, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cebej
Man kan hitta lite mer info om man söker på hennes namn Maria Eduarda Rodrigues de Freitas.
Man hittar lite olika uppgifter, men det verkar i alla fall som att de ansvariga stack från platsen när allt hade hänt, men polisen hittade dem.
Man grep sex stycken.

40 meter föll kvinnan och ska ha dött strax efteråt av de dödliga skador hon ådrog sig.
Hon ska också ha skojat på sin insta. några timmar innan det planerade hoppet om att "Vem var den galna personen som lät mig hoppa från en bro?"
Hennes insta. ska efter händelsen ha stängts ner.
Den här märkliga olyckan måste ju bara få ett kännbart efterspel för alla ansvariga?

Vad är det också för konstigt sätt att hoppa bungyjump på genom att bli buren på armarna av andra för att sedan kastas ut i luften? Jag har bara sett folk hoppa av sig själva och stått ensamma på ett utsprång.
Eller hur? De brukar ju hoppa själv, möjligen ha en person stående bakom som stöd och hjälp. Är det här ett "nytt" sätt att hoppa bungyjump, 2 som håller henne som en säck över huvudet och en tredje som skjutsar iväg hennes ben. Som gjort inte annat för att alla ska ramla ner på den smala avsatsen, idiotiskt ville de speeda upp tiden, "stå inte där och vela, nu kastar vi ner dig".
Citera
2026-06-14, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benasque
AJ Hacket I Cairns? Upplevde samma sak.

Ha. Ja exakt.
Citera
2026-06-14, 23:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Eller hur? De brukar ju hoppa själv, möjligen ha en person stående bakom som stöd och hjälp. Är det här ett "nytt" sätt att hoppa bungyjump, 2 som håller henne som en säck över huvudet och en tredje som skjutsar iväg hennes ben. Som gjort inte annat för att alla ska ramla ner på den smala avsatsen, idiotiskt ville de speeda upp tiden, "stå inte där och vela, nu kastar vi ner dig".
Jag hittade nu att det kallas Superman pose. En pose som verkar förekomma även i andra sammanhang.
Man ska alltså leka Stålmannen🙄

Expressen hade händelsen uppe på sin sida i kväll, lite kort:
Tre anställda på bungyjump-företaget greps misstänkta för mord efter händelsen, rapporterar lokala medier. Enligt polisen kunde två av dem inte minnas vad som hänt innan händelsen och varför repet inte var fastspänt. Fallet är under utredning.

Personalen som jobbade där hade kläder med företagsnamnen Entre Cordas och Ih Voei och det ska tydligen tas bokningar trots denna händelsen.
Priset för att hoppa(förutom döden, då)ska vara £26,50 (€30,68)
Källa: Irish Mirror
Citera
2026-06-14, 23:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lucianus
Bra artikel om fallet:
https://www.newsweek.com/brazil-police-confirm-arrests-after-woman-dies-in-bungee-jump-fall-12071050
Några citat med hjälp av Google översättning:
Åskådare rapporterade att huvudsäkerhetsrepet inte hade fästs vid kvinnans sele och försökte varna männen. När hon släpptes från plattformen hördes rop "Grabbar, repet" från publiken.
Ett vittne sade att anställda hade glömt att fästa repet och att utrustning fortfarande kunde ses på plattformens golv.

Gruppen saknade tillstånd att utföra hopp från Skeleton Bridge trots att ungefär 100 deltagare samlats på platsen.
Bungyjump är oreglerat men inte förbjudet.
De inblandade har praktiserat i flera år utan någon olyckshistorik.

Enligt brasiliansk lag sker mord med slutgiltig avsikt när den åtalade inte direkt avser att döda någon, utan medvetet antar risken att döden kan inträffa till följd av deras handling.
Kvinnan hade nyligen avslutat studier i idrott och idrottsledning och arbetade på ett gym.
27, 32 och 42 är åldrarna på de gripna männen.
Citera
2026-06-14, 23:53
Medlem
kristerzs avatar
om ni kollar på filmen jämför de olika vinklarna...... kolla in benen och selfie-pinnen.
Citera
2026-06-15, 00:02
Medlem
israelisinnocents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristerz
om ni kollar på filmen jämför de olika vinklarna...... kolla in benen och selfie-pinnen.
Hade missat selfiepinnen
Så då lanske det ändå räknas som en death by selfie
Men det ser lika på de tre vinklar jag sett
Eller vad menar du?
Citera
2026-06-15, 00:09
Medlem
HassanVonEssens avatar
Brassar och säkerhet går verkligen inte ihop. I fjol var det väl en luftballong som började brinna och störtade för att den hade på tok för mycket folk och först knappt kunde lyfta.

Kasta ner en människa från en bro? Borde bli långa fängelsestraff. Dråp åtminstone.
Citera
2026-06-15, 00:14
Medlem
Snälla ändra rubriken.

Utan ???
Citera
2026-06-15, 00:27
Medlem
videon kan ses här: https://theync.com/video/7912/thrown-to-her-death-in-brazil/
Citera
2026-06-15, 00:29
Medlem
kristerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av israelisinnocent
Hade missat selfiepinnen
Så då lanske det ändå räknas som en death by selfie
Men det ser lika på de tre vinklar jag sett
Eller vad menar du?

Pinnen pekar bakåt i första vinkeln..... i andra filmvinkeln framåt.
Citera
2026-06-15, 03:19
Medlem
kramdjurs avatar
Om ni googlar den här händelsen så finns det en video till som är filmad från sidan och där ser man hela fallet men den är blurrad på slutet när hon träffar marken på de versioner som jag hittat hittills.

(att hon håller ut armarna är för att hon har en selfie pinne i höger hand och då är det naturligt att sträcka ut vänster arm också för balansen)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in