2026-06-19, 21:02
Medlem
Victor-Cronhielms avatar
Ja. Skiljsmässor är haram. Inför sharia och stening av alla som höjer blicken.
Citera
2026-06-19, 21:21
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HEGGEboi
Barnen ska alltid gå först om de gifta har det. Om dem inte har barn så borde myndigheterna kallas in för att lösa situationen. Om de inte funkar så ska skiljdmässa kunna ske

En skilsmässa är betydligt bättre för barnen mot om man jämför det med att de behöver växa upp i ett hem där deras föräldrar uppenbarligen inte tycker om varandra.
Citera
2026-06-19, 21:59
Medlem
HEGGEbois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liten.igelkott
En skilsmässa är betydligt bättre för barnen mot om man jämför det med att de behöver växa upp i ett hem där deras föräldrar uppenbarligen inte tycker om varandra.

JA om dem har barn så ska dem skiljas. om dem inte har ska de försöka lösa de... Eller är du helt jävla fucking iq befriad eller
Citera
2026-06-20, 03:46
Medlem
Pripps0.0s avatar
Nu är det ju så att vi lever i ett land som gör sitt bästa för att krossa kärnfamiljen som de ser som ett hot mot sin kontroll över människorna. Vi ska prioritera staten och dess inkomst, inte familjen.

Idag ska män vara kvinnor och kvinnor vara män. Man försöker tvinga män att vara pappalediga, och sedan ska barnen in på institution, helst redan vid 1-års ålder. Kvinnan ska prioritera karriär före barn och är ofta närmare fyrtio innan ens en tanke på barn uppkommer. Det ger större avstånd mellan varje generation vilket påverkar sammanhållningen i familj och släkt på sikt.

Sambeskattningen togs bort för att den var en kvinnofälla påstods det. I grunden handlade det mer om att få in skattepengar.

Bonusfamiljer, regnbågsfamiljer och till och med polygami uppmuntras kraftigt. Människor blir rotlösa och otrygga. Folk vet inte ens vilket kön de har, och om de vet det, vet de inte vad det innebär. Vilken roll de har att spela och varför.

Vi ska vara jämlika i allt, vilket går emot biologin, men det får vi inte låtsas om. Så vi tar ut vår frustration genom att hata det motsatta könet på nätet och skyller det på alla våra problem.

Alla känner sig berättigade och ingen vill göra avkall på sina krav, minsta lilla som går emot, och partner är en idiot. Att en relation är ett givande och tagande, har man missat. Få idag klarar att driva en familj som ett team.

Släkten är även den försummad. Hur skapa sammanhållning när släkten är en brokig skara av halvsyskon, bonusföräldrar och en jäkla massa far-, och morföräldrar?

Vill jag förbjuda skilsmässor? Nej.
Men att så många lever i ensamhushåll och/eller skiljer sig idag har sin förklaring.
Citera
2026-06-20, 05:31
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Om jag fick bestämma så skulle skilsmässor förbjudas. Jag vill att min mamma och pappa ska vara tillsammans med varandra. Pappa är tillsammans med en fetknopp som bara är fyra år äldre än vad jag är, och min mamma lämnar mig ensam när jag ligger på golvet och skriker av ångest. Mammas knullgubbe ringer dessutom till polishormakten som skjutsar in mig till beroendeakuten. Jag ser mycket bättre ut än vad pappas hora gör. Hon har en jättefet rumpa. Jag saknar min mamma, pappa och lillasyster. Min lillasyster är tillsammans med en homosexuell man. Han har grillat ikväll, det är helt säkert det. Jag är så lik min pappa. Stornosnäsa. Vad tycker ni, borde skilsmässor vara förbjudet? För inte så länge sedan så var det i Irland förbjudet att skilja sig. Varför ska folk skilja sig, splittra familjer och få barn att må dåligt för?
Nu är jag inte nationell men jag svarar ändå. Det finns såklart situationer där barnen hamnar i kläm och mår dåligt av skilsmässor men som regel tycker jag att det är bättre att två dysfunktionella föräldrar som inte funkar ihop särar på sig och kanske hittar nya partners att bygga bättre relationer med istället för att bara tvinga relationen att rulla på trots att kanske varken kärlek eller ens sympati återstår. Det där gamla Benny Hill-skämtet där ett strävsamt gammalt par hatar varandra men ändå lever ihop är faktiskt inte roligt. Det är bara sorgligt. Två liv som kunde levts lyckligare om man valt att ta olika vägar redan när relationen blev kall tvingas istället att fortsätta av gammal vana så att det slutar med att två som en gång älskade varandra slutar i att hata varandra. Det är inte bra för någon.

Jag tycker inte att det spelar någon roll om man är nationalist eller inte i en sådan situation. Alla relationer varar inte för evigt. Då är det okej att säga att det här har nått vägs ände och vi borde kanske gå vidare var för sig. Det finns inget egenvärde i att välja olycka framför lycka oavsett om man är nationalist eller inte. Det är inte så att nationella har större ”skyldighet” att kasta bort sina liv än vanligt folk.

Sedan kan som sagt barnen i sådana relationer ha omtumlande och motstridiga känslor men det är trots allt inte föräldrarnas skyldighet att hålla ihop det läckande skeppet för evigt bara för att barnen vill att mamma och pappa ska vara tillsammans. Barn förstår ofta inte hela bilden.
Citera
2026-06-20, 10:32
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Det borde vara högre krav för att få gifta sig. Sedan borde prästen inte släppa in ett luder i kyrkan bärandes en vit klänning, som ju är tänkt att representera renhet.
Citera
2026-06-20, 11:35
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Om jag fick bestämma så skulle skilsmässor förbjudas. Jag vill att min mamma och pappa ska vara tillsammans med varandra. Pappa är tillsammans med en fetknopp som bara är fyra år äldre än vad jag är, och min mamma lämnar mig ensam när jag ligger på golvet och skriker av ångest. Mammas knullgubbe ringer dessutom till polishormakten som skjutsar in mig till beroendeakuten. Jag ser mycket bättre ut än vad pappas hora gör. Hon har en jättefet rumpa. Jag saknar min mamma, pappa och lillasyster. Min lillasyster är tillsammans med en homosexuell man. Han har grillat ikväll, det är helt säkert det. Jag är så lik min pappa. Stornosnäsa. Vad tycker ni, borde skilsmässor vara förbjudet? För inte så länge sedan så var det i Irland förbjudet att skilja sig. Varför ska folk skilja sig, splittra familjer och få barn att må dåligt för?

1. Nej. Man kan inte tvinga folk att vara tillsammans mot sin vilja.

2. Det fetade. Du verkar ha större problem i livet än just skilsmässa.
Citera
2026-06-20, 11:38
Avstängd
GiveMeHeads avatar
Då kanske folk hade tänkt en extra gång innan dom gifter sig.
Citera
2026-06-20, 11:44
Medlem
mikkelbergs avatar
Förbjud bröllop istället!?

Ärligt, hur många par av de du känner har hållt ihop från deras 1a bröllop?

Varför då ens försöka? När det bevisligen inte fungerar..

Teckna en samboförsäkring istället, det är ju det bröllop handlar om idag, eller?
Citera
2026-06-20, 11:47
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Hur vore det med licens krav för att få skaffa barn?
Det är en diskussion som åtminstone är intressant.
Citera
2026-06-20, 12:17
Medlem
Hulebackens avatar
Antagligen vore det bättre. Det är ju liksom hela tanken med giftemål, att man lovar inför Gud att stå vid den andras sida till döden skiljer de åt.

Varför gifta sig om man inte är redo för det?
Citera
2026-06-20, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hulebacken
Antagligen vore det bättre. Det är ju liksom hela tanken med giftemål, att man lovar inför Gud att stå vid den andras sida till döden skiljer de åt.

Varför gifta sig om man inte är redo för det?
Livet är långt men du har bara ett. Varför fortsätta leva med någon du inte längre trivs tillsammans med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in