2026-06-20, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donaldstrumpet
Ja, men varför åka dit och strida mot en övermäktig militarmakt med en teknologi som lgger ljusår längre fram?
Åter igen.
Bara idioter åker och strider utomlands.
Samma sak kan du frågat de som åkte och stred för IS, eller Svante Grände som åkte till Argentina och slogs mot en övermäktig militärjunta 1975 som faktiskt också riskerade både tortyr och dödsstraff men ändå åkte.
Citera
2026-06-20, 12:07
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Samma sak kan du frågat de som åkte och stred för IS, eller Svante Grände som åkte till Argentina och slogs mot en övermäktig militärjunta 1975 som faktiskt också riskerade både tortyr och dödsstraff men ändå åkte.

Ja. Tro fan det, rena tokdårar allihopa, de värdesätter inte sina liv någon av dem.
Det är en sak att kämpa för livet i det land man lever i
Jag är ingen Palestinakramare utan retar mig på idioti, oavsett om det kommer från höger eller vänster. Jag är ganska unik på den punkten
Citera
2026-06-20, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donaldstrumpet
Ja. Tro fan det, rena tokdårar allihopa, de värdesätter inte sina liv någon av dem.
Det är en sak att kämpa för livet i det land man lever i
Jag är ingen Palestinakramare utan retar mig på idioti
Ja du kan tycka att man är dum i huvudet om man gör det, men likt förbannat har det funnits i andra rörelser men det är obefintligt i Palestinarörelsen, och där är jag nyfiken på varför.
Citera
2026-06-20, 12:10
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Citat:
Ja du kan tycka att man är dum i huvudet om man gör det, men likt förbannat har det funnits i andra rörelser men det är obefintligt i Palestinarörelsen, och där är jag nyfiken på varför.

Det vet väl fan inte jag. Folk är väl dumma i huvet?

Du fick ju de svar du antagligen hade förväntat dig.
"Muslimer är fega" , sedan mitt svar. o.s v
Senast redigerad av Donaldstrumpet 2026-06-20 kl. 12:16.
Citera
2026-06-20, 12:19
Medlem
Citat:
Ja, du kan diskutera huruvida du tycker att militära interventioner är rätt eller fel, där kan vi tycka olika. Men det tar inte bort det faktum att ingen människa från Sverige, åtminstone ingen jag känner till, har tagit sig dit för att kriga för Palestinas sak trots att det finns ett enormt massivt engagemang. Och det har funnits i en rad andra krig som varit minst lika grymma, ibland dödligare (exempelvis Ukraina och Syrien). Så frågan är varför ingen tagit detta beslut efter snart 80 år?

Det är ju inte så konstigt iom att det vore fullständig idioti att åka ner dit för att slåss.
Citera
2026-06-20, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Det är ju inte så konstigt iom att det vore fullständig idioti att åka ner dit för att slåss.
Ändå har det förekommit i flera liknande rörelser, men inte i Palestinarörelsen. Och där undrar jag varför?
Citera
2026-06-20, 12:23
Medlem
Citat:
Ändå har det förekommit i flera liknande rörelser, men inte i Palestinarörelsen. Och där undrar jag varför?

Jo, i andra situationer har det varit rimligare att åka och strida. Du har fått mängder av bra förklaringar till detta i tråden.
Citera
2026-06-20, 12:29
Medlem
LimitedByAsholess avatar
En av de mest korkade trådarna i forumets historia.

För det första hur vet man att ingen har åkt ner?
Ska man först meddela det här på Flashback att man åker ner?

För det andra så tycks trådskaparen inte ens förstå att det finns inget att åka till, eftersom det är inget krig utan en ren slakt som judarna ägnar sig åt.
Ivrigt applåderade av en del idioter som dyker bokstavligen upp i varje tråd och hejar fram sitt kära Israel.
Kan ni inte bara dra åt helvete en gång för alla och lämna Sverige och bosätta er på Västbanken...
Citera
2026-06-20, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Jo, i andra situationer har det varit rimligare att åka och strida. Du har fått mängder av bra förklaringar till detta i tråden.
Och det finns mängder med motargument mot dessa förklaringar. Exempelvis dessa:
– Det sägs pågå ett folkmord i Gaza. Inget folkmord har slutat genom avtal utan alltid har militära interventioner krävts för att få stopp på det
– Inga av de insatser man hittills gjort har fått slut på konfliken och ockupationen, utan tvärtom har konflikten pågått i snart 80 år. Det måste ses som att dessa metoder inte fungerar
Citera
2026-06-20, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimitedByAsholes
En av de mest korkade trådarna i forumets historia.

För det första hur vet man att ingen har åkt ner?
Ska man först meddela det här på Flashback att man åker ner?

För det andra så tycks trådskaparen inte ens förstå att det finns inget att åka till, eftersom det är inget krig utan en ren slakt som judarna ägnar sig åt.
Ivrigt applåderade av en del idioter som dyker bokstavligen upp i varje tråd och hejar fram sitt kära Israel.
Kan ni inte bara dra åt helvete en gång för alla och lämna Sverige och bosätta er på Västbanken...
Ja, ni har hävdat att det visst kan ha funnits folk som åkt ner och krigat, men inte en enda av er har gett ett exempel plus att jag trots digert sökande inte funnit en enda så troligtvis är det som jag säger att det inte funnits någon.

Före 2023 fanns det möjligheter att åka till Gaza, då hade kriget pågått i 75 år. Och jag ställer samma frågor till dig som jag gjorde ovan:
– Det sägs pågå ett folkmord i Gaza. Inget folkmord har slutat genom avtal utan alltid har militära interventioner krävts för att få stopp på det
– Inga av de insatser man hittills gjort har fått slut på konfliken och ockupationen, utan tvärtom har konflikten pågått i snart 80 år. Det måste ses som att dessa metoder inte fungerar

Det idiotiska i sammanhanget är huruvida du kan svara på detta eller ej helt utan känslostormar.
Citera
2026-06-20, 12:34
Medlem
En bidragande orsak kan vara att t.ex. Ukraina aktivt rekryterar utländsk styrka. På International Legion for the Defense of Ukraines hemsida kan vem som helst skicka in sin ansökan online. Att ha en organisation som hjälper till med det logistiska kan nog vara avgörande för den som vill kriga utomlands. Då slipper man rodda i hur man ska gå till väga själv.
Citera
2026-06-20, 12:36
Medlem
Citat:

– Det sägs pågå ett folkmord i Gaza.

Detta. Den som på riktigt tror att det pågår ett folkmord i Gaza är en omoralisk lort som inte åker dit för att få stopp på det. Att dessa personer stannar hemma i Sverige samtidigt som de tror att folk "folkmördas" är helt orimligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in