Citat:
Ursprungligen postat av
Ed-Dearborn
Enkelt🙂.
Högutbildade är ofta intelligenta.. identifierar mönster av orättvisa.. och har den receptivitet som är en förutsättning för empati..
Därför har vänster/gröna/Socialliberala partier alltid större stöd i Storstäder där många högutbildade finns.
Alltid som i de senaste ~10 åren...I Stockholm & Göteborg så var t.ex Moderaterna största parti till 2014.
Det är bara i Malmö där vänstern alltid har varit störst. I en stad med väldigt många lågutbildade. Och att vänstern har tagit över Stockholm och Göteborg beror näppeligen på att de städerna helt plötsligt har fått många högutbildade, utan p.g.a. att de har fått fler röstberättigade invandrare.
Citat:
Ursprungligen postat av
TheJesuit
Vad jag förstår så är Magda visserligen högutbildad, men har en så njugg personlighet och hon inte är anställningsbar, helt omöjlig att ha i kommersiella sammanhang. Men som person med ekonomisk utbildning var hon såklart välkommen på vänstersidan, den kompetensen saknas ju nästan helt där (ingen diss, de är bra på annat som musik och att måla).
Mycket riktigt så har Magda en personlighet som gör henne oanställningsbar utanför den offentliga sektorn. Av det som jag har hört från människor som jag jobbat med henne tidigare i sin karriär, så var hon sorten som skylde ifrån sig på andra, tog åt sig äran för andras arbete och som motiverades av makt, makt och ännu mera makt.
Så av de partiledare som vi har idag, så finns det ingen som jag finner mindre lämplig, mera osympatisk och sannolikt mera inkompetent som ledare än Magda.