2026-06-19, 22:58
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truthsocial
Jättekul för er! Så mycket pengar tjänar inte jag.

Näe, de flesta gör ju inte det. Men att ifrågasätta någon som drar in 200k för att hon är sosse är ju skapligt hål i huvudet.

Hon ville göra bättre karriär än 99,5% av svenskarna kanske är svar på frågan?
Citera
2026-06-19, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Inga akademiska meriter?

Svantesson flyttade till Örebro 1987 för att studera företagsekonomi vid Örebro högskola i tre och ett halvt år. Hon studerade senare även nationalekonomi vid Uppsala universitet. Hon blev därefter doktorand i nationalekonomi vid Örebro universitet och avlade ekonomie licentiatexamen 2006. Svantessons licentiatavhandling handlade om nyanlända invandrares första år i Sverige. Tillsammans med Telias verkställande direktör Johan Dennelind utsågs hon till ”Årets alumn” vid Örebro universitet 2016

https://sv.wikipedia.org/wiki/Elisabeth_Svantesson

”Halvdoktor” I Örebro. Bra där!
Citera
2026-06-19, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krille.the.Petterson
Näe, de flesta gör ju inte det. Men att ifrågasätta någon som drar in 200k för att hon är sosse är ju skapligt hål i huvudet.

Hon ville göra bättre karriär än 99,5% av svenskarna kanske är svar på frågan?
Jag ifrågasätter inte Magda, verkligen inte!
Citera
2026-06-19, 23:15
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
”Halvdoktor” I Örebro. Bra där!

Maggan har bara magisterexamen, Svantesson har licentiatexamen.
(Jag hade för mig att Maggan var bara kandidat, tydligen så har hon pluggat vidare sedan sist.)
Citera
2026-06-19, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Fame!
Stå på scen.
Man är en sosse som andra sossar gillar. Så brukar det gå till.
Citera
2026-06-19, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattmasen08
Den rabiata vänsterpartisten Ali Esbati är civilekonom från Handelshögskolan i Stockholm.

Känns som många i tråden har lite väl höga tankar om universitetsutbildning i Sverige, både vad gäller den kompetens man får och i vilka grad den kan förändra en persons värderingar.

Gläder mig att svenska universitet inte bryr sig om värderingar. Än.
Tack för att du påminde mig om fascismens väsen.
Citera
2026-06-19, 23:24
Medlem
rusmags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Hur kan man som "högutbildad" bli partiledare för Socialdemokraterna? Att välja Socialdemokraterna är som att bli gatusopare, städare eller liknande. Hade jag varit Maggan så hade jag valt ett helt annat yrke.

Hur tänker denna "högutbildade" individ vid namn Magdalena?

Tja, som partiledare och riksdagsledamot har hon väl en rätt schysst lön? Jag hade definitivt kunnat tänka mig att sitta i riksdagen. Det krävs ju inte en högre utbildning egentligen ens...
Citera
2026-06-19, 23:24
Medlem
Ormen Långes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ed-Dearborn
Enkelt🙂.

Högutbildade är ofta intelligenta.. identifierar mönster av orättvisa.. och har den receptivitet som är en förutsättning för empati..

Därför har vänster/gröna/Socialliberala partier alltid större stöd i Storstäder där många högutbildade finns.

Alltid som i de senaste ~10 åren...I Stockholm & Göteborg så var t.ex Moderaterna största parti till 2014.

Det är bara i Malmö där vänstern alltid har varit störst. I en stad med väldigt många lågutbildade. Och att vänstern har tagit över Stockholm och Göteborg beror näppeligen på att de städerna helt plötsligt har fått många högutbildade, utan p.g.a. att de har fått fler röstberättigade invandrare.

Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Vad jag förstår så är Magda visserligen högutbildad, men har en så njugg personlighet och hon inte är anställningsbar, helt omöjlig att ha i kommersiella sammanhang. Men som person med ekonomisk utbildning var hon såklart välkommen på vänstersidan, den kompetensen saknas ju nästan helt där (ingen diss, de är bra på annat som musik och att måla).

Mycket riktigt så har Magda en personlighet som gör henne oanställningsbar utanför den offentliga sektorn. Av det som jag har hört från människor som jag jobbat med henne tidigare i sin karriär, så var hon sorten som skylde ifrån sig på andra, tog åt sig äran för andras arbete och som motiverades av makt, makt och ännu mera makt.

Så av de partiledare som vi har idag, så finns det ingen som jag finner mindre lämplig, mera osympatisk och sannolikt mera inkompetent som ledare än Magda.
Citera
2026-06-19, 23:40
Avstängd
TheJesuits avatar
Citat:
Men kära du. Om du vet hur fusk går till…. Varför hela världen häckar du på Flashback?

Alla vet hur detta fusk gick till, men nu är det svårare sedan det blivit allmängods. Du kände väl också till snäckorna i örat, eller hur. Eller bott under en sten?

Jag har inte skrivit 2.0 på provet, men väl 1.85. Det räckte också ganska långt,
Citera
2026-06-19, 23:47
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Just att vi valde att sätta en svetsare som ledare för vår nation är ju ett mysterium. Ingen diss mot demokratin, men nog tusan borde våra samhällsbärande partier kunna bättre??? Småpartierna spelar ingen roll, men de stora partierna måste ju plocka in kvalitet!
Vilka var det som lyfte fram Löfven då. "inga murar-löfven", lite likt "inga gränser Ulf regnbåge" va... vad märklig att dessa "topp" -politiker i väst, Europa lyckas ha samma verklighetsfrånvända åsikter och mål hela tiden t.ex. om massmigrarion in i norr på invasionsnivå, men som får utrymmet i media som våra "demokratiska alternativ" att rösta på. Jättemärkligt.
Citera
2026-06-19, 23:48
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noxtrei
förrut hade dom ju sin SVETSARE med, som enbart jobbat med fackliga saker o aldrig suttit o bränt plåt med resten av gubbarna........... :P

av vilken orsak hon än "valde" att jobba som sossepatrask, kan vi väl iaf konstatera att hon varit sd:s bästa reklam, o att hon är verkligen helt fel snugga på fel sorts arbete!

mvh
Han var inte svetsare, han hade inte gått klart utbildningen.
Citera
2026-06-19, 23:49
Avstängd
Hallbarhetnollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Hur kan man som "högutbildad" bli partiledare för Socialdemokraterna? Att välja Socialdemokraterna är som att bli gatusopare, städare eller liknande. Hade jag varit Maggan så hade jag valt ett helt annat yrke.

Hur tänker denna "högutbildade" individ vid namn Magdalena?

Hon valde partiet och dess karriärtrappa eftersom hon både är narcisist och älskare av DDR och Stasi
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in