2026-06-19, 17:09
  #1
Medlem
olasvenssons avatar
Hur kan man som "högutbildad" bli partiledare för Socialdemokraterna? Att välja Socialdemokraterna är som att bli gatusopare, städare eller liknande. Hade jag varit Maggan så hade jag valt ett helt annat yrke.

Hur tänker denna "högutbildade" individ vid namn Magdalena?
Citera
2026-06-19, 17:14
  #2
Avstängd
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Hur kan man som "högutbildad" bli partiledare för Socialdemokraterna? Att välja Socialdemokraterna är som att bli gatusopare, städare eller liknande. Hade jag varit Maggan så hade jag valt ett helt annat yrke.

Hur tänker denna "högutbildade" individ vid namn Magdalena?

Vad jag förstår så är Magda visserligen högutbildad, men har en så njugg personlighet och hon inte är anställningsbar, helt omöjlig att ha i kommersiella sammanhang. Men som person med ekonomisk utbildning var hon såklart välkommen på vänstersidan, den kompetensen saknas ju nästan helt där (ingen diss, de är bra på annat som musik och att måla).
Citera
2026-06-19, 17:23
  #3
Medlem
Magdalena Andersson gjorde ett helt OK jobb som finansminister, givet förutsättningarna.
Det är väl bra att ledarna är välutbildade och inte som Stefan Löfvén?

Olof Palme var också välutbildad: En kandidat (BA) från USA och en Jur-kand från Stockholm.
Citera
2026-06-19, 17:24
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Hur kan man som "högutbildad" bli partiledare för Socialdemokraterna? Att välja Socialdemokraterna är som att bli gatusopare, städare eller liknande. Hade jag varit Maggan så hade jag valt ett helt annat yrke.

Hur tänker denna "högutbildade" individ vid namn Magdalena?
förrut hade dom ju sin SVETSARE med, som enbart jobbat med fackliga saker o aldrig suttit o bränt plåt med resten av gubbarna........... :P

av vilken orsak hon än "valde" att jobba som sossepatrask, kan vi väl iaf konstatera att hon varit sd:s bästa reklam, o att hon är verkligen helt fel snugga på fel sorts arbete!



mvh
Citera
2026-06-19, 17:47
  #5
Medlem
Room531s avatar
Bilderbankdocka. En planta precis som Ulf regnbåge mf.l. Teater... Har ni inte märkt hur WEF-maggan mfl plantor rapar efter ungefär samma manus som andra nickedockor i väst, i denna gränsöverskridande korruption oavsett hur ologiskt manuset är, hur förrädiskt det är mot länderna de låtsas representera så lyckas så många av dem helt mystiskt komma till samma konstiga, verklighetsfrånvända slutsatser i sin retorik och uttalanden & politik. Verkligen märkligt...
Citera
2026-06-19, 18:31
  #6
Avstängd
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noxtrei
förrut hade dom ju sin SVETSARE med, som enbart jobbat med fackliga saker o aldrig suttit o bränt plåt med resten av gubbarna........... :P


Just att vi valde att sätta en svetsare som ledare för vår nation är ju ett mysterium. Ingen diss mot demokratin, men nog tusan borde våra samhällsbärande partier kunna bättre??? Småpartierna spelar ingen roll, men de stora partierna måste ju plocka in kvalitet!
Citera
2026-06-19, 18:34
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Just att vi valde att sätta en svetsare som ledare för vår nation är ju ett mysterium. Ingen diss mot demokratin, men nog tusan borde våra samhällsbärande partier kunna bättre??? Småpartierna spelar ingen roll, men de stora partierna måste ju plocka in kvalitet!
exakt så! typ lite mer som gudrun shyman som spydde ner polisbilen när hon besökt docklands med dotter eller vem det var!


-eller bert karlsson o ian wachmeister igen!
leve nydemokrati!
Citera
2026-06-19, 18:37
  #8
Avstängd
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Hur kan man som "högutbildad" bli partiledare för Socialdemokraterna? Att välja Socialdemokraterna är som att bli gatusopare, städare eller liknande. Hade jag varit Maggan så hade jag valt ett helt annat yrke.

Hur tänker denna "högutbildade" individ vid namn Magdalena?

Att bli partiledare eller statsminister är samma sak som att bli städare?

Jag menar, all heder åt städare det är ett tungt jävla jobb som är underbetalt som fan men nu tar du väl i?
Citera
2026-06-19, 18:39
  #9
Avstängd
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noxtrei
förrut hade dom ju sin SVETSARE med, som enbart jobbat med fackliga saker o aldrig suttit o bränt plåt med resten av gubbarna........... :P

Min favorit är att S repeterade den grejen vilket gjorde honom mer populär. Högern spelade dom i händerna och lyckades göra Sveriges tristaste karl valbar för att dom trodde det var ett hån att han hade ett riktigt jobb
Citera
2026-06-19, 18:39
  #10
Avstängd
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noxtrei
exakt så! typ lite mer som gudrun shyman som spydde ner polisbilen när hon besökt docklands med dotter eller vem det var!


-eller bert karlsson o ian wachmeister igen!
leve nydemokrati!

Vet inte om du dissade Bert och Ian och man kan diskutera att de staplade ölbackar för att demonstrera sina politiska poänger. Men några dumskallar var det inte. Tusan vet om inte Bert gjort ett strålande jobb i beslutsställning. Inte ansiktet utåt, han är för spontan och lite flummig, men som hjärntrusten i bakgrunden. Jag tror det.
Citera
2026-06-19, 18:48
  #11
Avstängd
nejnej! ingen diss mot dom två gubbarna, dom var ju reko motför dom andra! synd dom la ner allt bara
Citera
2026-06-19, 18:50
  #12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Min favorit är att S repeterade den grejen vilket gjorde honom mer populär. Högern spelade dom i händerna och lyckades göra Sveriges tristaste karl valbar för att dom trodde det var ett hån att han hade ett riktigt jobb
alltså hela steffeboy var väl ett hån!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in