2026-06-19, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Till er andra.

Poängen är att det blir känt först när åklagare presenterar bevisningen i rättegången mot Tyler Robinson.

Och att det jag vänder mig mot i det så kallade replikeringsförsöket är att en stålplatta användes som substitut för CKs hals/nacke.

Att CK inte var en stålman vet vi, trots Erika Kirks lögn om att han var det.
Två rätta svar hade varit adekvat här:
1: Jag kommer inte ihåg, ska leta upp det till dig.
2. Presenterat länk direkt.

Istället svamlar du som vanligt. Du hade inte behövt skriva att du hört/sett det någonstans om du inte kan backa upp det. Du är ju väldigt noga med att andra ska ge källor.
Citera
2026-06-19, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Två rätta svar hade varit adekvat här:
1: Jag kommer inte ihåg, ska leta upp det till dig.
2. Presenterat länk direkt.

Istället svamlar du som vanligt. Du hade inte behövt skriva att du hört/sett det någonstans om du inte kan backa upp det. Du är ju väldigt noga med att andra ska ge källor.
Igen, jag refererar precis som samtliga andra i tråden till inofficiella uppgifter avseende bevisningen som åklagaren tror sig ha.

Det enda som mig veterligen är belagt är att åklagaren hävdar att CK sköts till döds av Tyler Robinson med ett Mauser 98 (som han ägde) och med en kula med kalibern 30.06.

Det återstår således att se vilken typ av 30.06 ammunition som åklagaren menar användes av TR.

Under tiden står det var och en fritt att spekulera i vilken typ av sagda ammunition som skulle kunna förklara det som är känt av mordet, CK skador och rörelser synligt i tillgängliga videor.
Citera
2026-06-19, 18:07
Medlem
Citat:
Igen, jag refererar precis som samtliga andra i tråden till inofficiella uppgifter avseende bevisningen som åklagaren tror sig ha.

Det enda som mig veterligen är belagt är att åklagaren hävdar att CK sköts till döds av Tyler Robinson med ett Mauser 98 (som han ägde) och med en kula med kalibern 30.06.

Det återstår således att se vilken typ av 30.06 ammunition som åklagaren menar användes av TR.

Under tiden står det var och en fritt att spekulera i vilken typ av sagda ammunition som skulle kunna förklara det som är känt av mordet, CK skador och rörelser synligt i tillgängliga videor.
Men du presenterar inga länkar från där du hämtat info från, Det är haken. "Jag har hört/läst", ja, från vad?
Citera
2026-06-19, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Men du presenterar inga länkar från där du hämtat info från, Det är haken. "Jag har hört/läst", ja, från vad? [min emfas]
Exakt. Jag hävdar inte att det är bevisad fakta.

Som sagt, om någon har andra uppgifter, be my guest. Eller om någon menar att en viss typ av kula kan förklara vad som är synligt av mordet i tillgängliga videor.

Så.
Citera
2026-06-19, 21:51
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:

Åklagaren och försvaret vet exakt hur Kirk dog, de vet vilken typ av kula det var, de vet vilken typ av vapen det var, de vet i vilken vinkel kulan träffade, de vilka organ som skadades, de vet allt.

Det rättegången kommer att handla om är om åklagaren utom rimligt tvivel kommer kunna bevisa att Tyler Robinson utförde mordet.

Och det kommer inte tas upp några alternativa teorier om andra kalibrar eller exploderande mikrofoner.
Citera
2026-06-19, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Åklagaren och försvaret vet exakt hur Kirk dog, de vet vilken typ av kula det var, de vet vilken typ av vapen det var, de vet i vilken vinkel kulan träffade, de vilka organ som skadades, de vet allt.
Hepp? Hur vet du det?

Citat:
Det rättegången kommer att handla om är om åklagaren utom rimligt tvivel kommer kunna bevisa att Tyler Robinson utförde mordet.
Igen, hur vet du det?

Citat:
Och det kommer inte tas upp några alternativa teorier om andra kalibrar eller exploderande mikrofoner.
Och igen, hur vet du det?
Citera
2026-06-20, 12:00
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Hepp? Hur vet du det?

Igen, hur vet du det?

Och igen, hur vet du det?
"Vet" kanske inte är rätt ord, det är snarare en övertygelse baserat på vad jag vet om hur det fungerar och alla rättegångar jag följt under åren.
Citera
2026-06-20, 15:43
Medlem
Nu har även Candace Owens konstaterat att CK mördades av en exploderande trådlös mikrofon fäst på insidan av hans T-shirt.

Hon går inte in särkilt mycket på teknologin eller det ballistiska finliret men refererar til Jon Brays studier för den som vill veta mer.

Däremot så gör hon följande summering av diverse andra omständigheter som kan förklaras med att så var fallet (parafraserat):
- Inga 'bomb-hundar' fick undersöka området runt podiet där CK sköts.

- All jord/allt gräs runt podiet avlägsnades till ett djup av mer än 10 cm 3-4 dagar efter mordet.

- Därefter så täcktes området över med sten 5-6 dagar efter mordet.

- FBI försökte febrilt att lokalisera CKs halsband dagarna efter mordet.

- Det som ser ut att vara svarta splittrade glas/plast-bitar på golvet i den SUV som tog CK till sjukhuset.

- Inte ett enda vittne eller en enda videokamera 'såg' någon skytt på taket, än mindre någon som avlossade något skott.

- Det genomfördes inte ett standard GSR test (spår av ammunition) på TR när han greps som misstänkt för mordet.

- TPUSAs Tarryl Farnsworth manipulerade brottsplatsen genom att avlägsna videon bakom CK minuterna efter mordet.

- Det fanns ingen ambulans på standby (fanns alltid där när Candace turnerade med CK).

- Erika 'förlät' TR mycket snabbare än hon 'förlät' komikern Druski (hysteriskt träffsäker parodi på Erika).
Som sagt, det här är Candaces lista av omständigheter. Det finns många fler som endast kan förklaras med en exploderande trådlös mikrofon.
Citera
2026-06-20, 17:56
Medlem
Citat:
Nu har även Candace Owens konstaterat att CK mördades av en exploderande trådlös mikrofon fäst på insidan av hans T-shirt.

Hon går inte in särkilt mycket på teknologin eller det ballistiska finliret men refererar til Jon Brays studier för den som vill veta mer.

Däremot så gör hon följande summering av diverse andra omständigheter som kan förklaras med att så var fallet (parafraserat):

- All jord/allt gräs runt podiet avlägsnades till ett djup av mer än 10 cm 3-4 dagar efter mordet.

- Det som ser ut att vara svarta splittrade glas/plast-bitar på golvet i den SUV som tog CK till sjukhuset.

- Inte ett enda vittne eller en enda videokamera 'såg' någon skytt på taket, än mindre någon som avlossade något skott.

- Det genomfördes inte ett standard GSR test (spår av ammunition) på TR när han greps som misstänkt för mordet.

- TPUSAs Tarryl Farnsworth manipulerade brottsplatsen genom att avlägsna videon bakom CK minuterna efter mordet.

- Det fanns ingen ambulans på standby (fanns alltid där när Candace turnerade med CK).

- Erika 'förlät' TR mycket snabbare än hon 'förlät' komikern Druski (hysteriskt träffsäker parodi på Erika).
Som sagt, det här är Candaces lista av omständigheter. Det finns många fler som endast kan förklaras med en exploderande trådlös mikrofon.
jag väntar fortfarande på att Jon Aaron Bray ska visa i praktiken hur det gick till. Eller någon annan.
Och kan påvisa hur liten skada t-shirten tar, medan den riktade laddningen sprängs.
Och visar resultatet av jetstrålen av metall.

Candace Owens? ja, denne vill ju tjäna pengar med sina videon.
Frågan är, tror denne verkligen på Jon Aaron Brays teori, eller är det bara pengarna som hägrar?
Citera
2026-06-20, 19:10
Medlem
Några klargöranden här:

Citat:

Helt vansinnigt att inte låta genomsöka brottsplatsen med hundar tränade att känna lukten av avlossad ammunition eller andra forensiskt relevanta kemiska ämnen, t.ex. exploderad petn = mörkläggning.

Citat:
Exploderad petn kan dröja kvar mycket länge på en plats och kan tränga ner i marken en bra bit = avlägsna all topsoil mer än en decimeter ner = mörkläggning.

Till det ska läggas eventuella fragment från en exploderad mikrofon = mörkläggning.

Citat:
Chefen för det 'paving-team' som fick i uppdrag att stenbelägga brottsplatsen på en söndag heter, Dan Merrell, och han säger att de ytterst ansvariga för hans uppdrag var FBI och Utah's guvernör (Spencer Cox) via ej namngivna mellanhänder. Och att han och hans team fick order om att inte berätta för någon om vad som utspelat sig = mörkläggning.

Och det var FBI som hade avlägsnat all topsoil.

Citat:
Som sagt, Jon Bray har bevisat att halsbandet "snapped" precis vid den punkt som mikrofonen befann sig och därpå kastades upp och över CKs huvud = den påstådda kulan ska ha träffat ca 4 dm till vänster och ca 1 dm ovanför (anatomiskt) den punkt där halsbandet gick av.

Det är inte känt om FBI fick tag i halsbandet och/eller analyserade det, men känt är att det nu är i Erika Kirks ägo = mörkläggning.

Även den handhållna blodiga mikrofonen är i änkans ägo och har använts flitigt som 'expo' i TPUSAs försök att dra in pengar på mordet.

Citat:
Jo, jag vet, det finns individer både i tråden och annorstädes som försöker gasljusa oss med att det 'ser ut som grus', men grus blänker inte och är inte svart, etc...

Vad som hände med SUVen efter färden med Kirk till sjukhuset är oklart, men enligt Candace så ska den ha tvättats ren och därpå sålts till högstbjudande = mörkläggning.

Vad gäller CKs T-shirt och övriga kläder så är det inte känt vad som hände med dessa efter mordet...

Citat:
En något svagare omständighet. Skytten kan i så fall ha varit dold bakom något, t.ex. en ryggsäck, men faktum kvarstår, det finns noll vittnen eller videobevis (vad som är känt) för att en skytt avlossade skott från taket i fråga där och då (och än mindre för skytten i så fall ska ha varit TR).

Citat:
Solklart del i en mörkläggning.

Citat:
Det var efter att hon ringde upp Farnsworth kort efter mordet med frågor om det här som Candace på allvar förstod att något inte stod rätt till. Han var hypernervös och undanglidande och kom med genomskinliga undanflykter när hon frågade varför han på eget bevåg och innan polis hade spärrat av brottsplatsen, klättrade upp på en stol och avlägsnade videon från den bakre videokameran minuterna efter mordet = mörkläggning.

När han trots sina försök att inte skicka råfilen till Candace faktiskt spelade upp den för henne i ett zoom-samtal så hade hon framförhållning nog att spela in videosamtalet = beviset för att det inte fanns något utgångshål från den påstådda kulan.

Citat:
Resterna från en exploderad mikrofon hamnar därmed inte i 'fel händer' = mörkläggning.

Citat:
- Erika 'förlät' TR mycket snabbare än hon 'förlät' komikern Druski (hysteriskt träffsäker parodi på Erika).[/indent]
Det här är på sin höjd indirekt bevisning för att Erika i så fall vet att TR inte sköt CK. Svagt.

Citat:
Återkommer.
Citera
2026-06-20, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Då har jag nog missat vad du vill att jag ska bemöta.
Vad är det du vill att jag ska bemöta?
Jag förslår att du bemöter i sak det jag faktiskt skriver istället för att posta ihåliga puerila affirmartioner.

OM du nu insisterar på att delta i diskussionen.
Citera
2026-06-20, 22:15
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Jag förslår att du bemöter i sak det jag faktiskt skriver istället för att posta ihåliga puerila affirmartioner.

OM du nu insisterar på att delta i diskussionen.
Det här med den exploderande mikrofonen har jag skrivit om i tråden flera gånger. Jag är av den uppfattningen att det inte går att konstruera en sån riktat sprängladdning som ni påstår användes, och så länge som ingen har demonstrerat en fungerande sån så existerar den inte.
Visa en som fungerar så ska jag bemöta det.

Så de behövde inte mörklägga nåt, för nån sprängladdning användes inte.

Tiden för att göra GSR tester på en persons händer är inom fyra till sex timmar från skjutningen, Tyler blev gripen 36 timmar efter skjutningen.
Även om det stannar längre på kläder så är det knappast troligt att han skulle ha samma kläder på sig en och en halv dag efter skjutningen.
Och även om polisen letade igenom hans hus och hittade kläder med krutstänk på. Vad bevisar det?
Han hade vapen, det var helt naturligt för honom att ha kläder med krutstänk på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in