2026-06-19, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Föredrar en kvalitativ approach, jag får väl acceptera att du tänker kring sex mer i termer av kvantitet. Är det inte en ganska trotsigt barnslig inställning feminismen tar? Om ett "patriarkalt" ideal/kvinnostereotyp är oskulden, så av ren trots för att vara inversen av konservatism, så lever feminister sina liv så lösaktigt att det vänder sig i magen på normala män bara av att tänka på den moderna kvinnan och hennes inställning till sexualitet och relationer.
Rent teoretiskt skulle jag kunna vara en fin, traditionell kvinna som träffat mitt livs kärlek när jag var 17 och oskuld, legat med denna man tills vi båda var 80 och jag skulle ändå veta hur det är att ligga med honom i olika åldrar.
Citera
2026-06-19, 09:56
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
I de allra flesta relationer är mannen några år äldre än kvinnan. Ingen bryr sig.

Fast du bryr dig, ifall ålderskillnaden blir för stor. Det tror jag du gör.
Citera
2026-06-19, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Fast du bryr dig, ifall ålderskillnaden blir för stor. Det tror jag du gör.
Ja alltså om jag hade en tonårig son eller dotter skulle jag bli fundersam om han eller hon blev ihop med en 60-åring. Men det är inte bundet till kön.
Skulle inte du bli det om det var din son eller dotter?
Citera
2026-06-19, 11:11
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDope
Male fertility and sperm quality generally peak in a man's 20s and early 30s.

While men can father children later in life, a gradual decline in sperm motility (movement), morphology (shape), and DNA integrity typically begins around age 35, with more pronounced reductions often occurring after age 40 to 45.

Key Sperm Parameters by Age:

Age 20s to Early 30s: This is the period of peak male fertility. Sperm count, motility (swimming ability), and the percentage of normally shaped sperm are generally at their highest.

Age 35–40: Semen volume and the percentage of active, properly shaped sperm begin to decrease. Sperm can take longer to swim to an egg, which increases the time it takes to conceive.

Age 40–45: Men in this age bracket see a more rapid decline in total sperm count and morphology. The likelihood of sperm DNA fragmentation (damage to the genetic code) rises significantly, which can lead to higher rates of miscarriage and a slight increase in certain genetic conditions in offspring.

Age 50+: Men over 50 are significantly more likely to present with anomalous semen volumes and lower overall sperm counts compared to younger males.

Factors Impacting Sperm Health Over Time:

Unlike women, who are born with a fixed number of eggs, men produce new sperm continuously. However, because sperm stem cells continually divide and replicate as a man ages, the risk of genetic damage and mutations increases.

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC6993171/

Varför skulle unga kvinnor vilja ha en slöa spermier som orsakar missfall och som ger ökad risk att barnet får genetiska defekter?
Du skrev precis det jag tänkt skriva.

Kan tillägga med tanke på trådstarten , att kvinnor som passerat klimakteriet inte alls är ointresserade av sex.

Min erfarenhet är faktiskt tvärt om, att ju äldre dom blir desto mer genuint intresserade brukar dom bli. Yngre tjejer är ofta mer intresserade av annat och sex är mest något som "ska göras".
Citera
2026-06-19, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Förstår jag dig rätt om jag tolkar din text som att tidigare i historien var kvinnor låsta i en marxistisk helvetesdans, men att de utvecklats till en högre form av levnad genom att istället följa sina primitivaste instinkter, ungefär som apor?

1. Förr handlade valet av partner om överlevnad. Att gifta sig med en äldre man underlättade överlevnad, då han kanske hade en gård eller förmögenhet.

2. Nu handlar valet av partner om kärlek och lust. Och då hamnar valet oftast på en man som är 1-4 år äldre än kvinnan.

Båda alternativen är "ap"-alternativ. Om det är så du tänker. Men "ap"-alternativ 2 är bättre för människoarten. Bättre att två 20-åringar (hon 24 och han 27) skaffar barn, än att en 50+ skaffar barn med 24 åringen. 27-åringen har bättre kvalitet på sin sperma (mindre risk för mutationer som kan ge avkomman olika diagnoser) än 50+ mannen och kommer sannolikt leva längre och finnas med sin avkomma och fru längre. Så "ap"-alternativ 2 är att föredra, för människoarten.

"Ap"-alternativ 2 är också bättre för bandet mellan man och kvinna. Finare och lyckligare om de gifter sig av kärlek och lust, än av överlevnad...

Men som sagt: båda alternativen är "ap"-alternativ. Men "ap"-alternativ 2 är bättre på alla sätt och vis.

TS får förhålla sig till detta och försöka finna en snygg jämnårig/några år yngre (1-4 år yngre) kvinna att ligga med.
Senast redigerad av TomatKungen 2026-06-19 kl. 11:42.
Citera
2026-06-19, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump

Kan tillägga med tanke på trådstarten , att kvinnor som passerat klimakteriet inte alls är ointresserade av sex.

Min erfarenhet är faktiskt tvärt om, att ju äldre dom blir desto mer genuint intresserade brukar dom bli. Yngre tjejer är ofta mer intresserade av annat och sex är mest något som "ska göras".

Ja, det är ju egentligen alldeles utmärkt "uttänkt" av naturen!
Unga män och kvinnor (mellan 20-30) eller medel-unga (mellan 31-44) bildar par och skaffar knoddar, jobbar och lever mycket aktiva liv.

Medans medel-"gamla" (mellan 45-55) och medel-medel-"gamla" (mellan 56-70) fortsatt är aktiva med lite äldre barn (iaf. de mellan 45- cirka 58), barnbarn, jobb etc. Men skaffar inte fler barn, utan njuter bara av sex med varandra och av att kanske slippa p-medel, då kvinnan i regel är infertil efter 52 års ålder (och även i regel har mycket svårt att bli gravid efter 45, även om hon fortsatt har ägglossning).
En period då kraft och ork fortsatt finns och det går att "sexa loss" utan att det behövs p-medel som eventuellt dödar sexlust etc.
Citera
2026-06-19, 12:17
Medlem
bomhulls avatar
"The 30s to Mid-40s: Many women experience their strongest sex drive during this window. Studies suggest this is when women are most confident in their bodies, are better at communicating what they want, and report higher frequencies of sexual desire and orgasms"

Så ni kan sluta jaga lammkött😉
Citera
2026-06-19, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump

Delar din uppfattning du väl uttrycker.
Tonårssex är inte direkt något jag längtar ihjäl mig efter.
Citera
2026-06-19, 15:35
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Ja alltså om jag hade en tonårig son eller dotter skulle jag bli fundersam om han eller hon blev ihop med en 60-åring. Men det är inte bundet till kön.
Skulle inte du bli det om det var din son eller dotter?

Jo. Tonår med 60-åring är lite extremt.

Men erkänn att du är emot ifall en 40-årig man skulle bli ihop med en 20-årig kvinna. Eller t.o.m. en 35-årig man. Det är hur som helst där feminismen går och dör, när mogna män lockar unga vackra kvinnor med sin mognad och försörjning och där de unga kvinnorna lockar med sin skönhet och fertilitet. Detta lämnar ingen plats kvar åt 35-åriga barnlösa karriärkvinnor (mitt hatobjekt). Ifall du inte erkänner så är du en anti-feminist
Citera
2026-06-19, 16:41
Medlem
Citat:

Men erkänn att du är emot ifall en 40-årig man skulle bli ihop med en 20-årig kvinna. Eller t.o.m. en 35-årig man. Det är hur som helst där feminismen går och dör, när mogna män lockar unga vackra kvinnor med sin mognad och försörjning och där de unga kvinnorna lockar med sin skönhet och fertilitet. Detta lämnar ingen plats kvar åt 35-åriga barnlösa karriärkvinnor (mitt hatobjekt). Ifall du inte erkänner så är du en anti-feminist

En 20-årig kvinna med en 35-årig man är väl ingenting. Båda är vuxna och det är bara 15 års åldersskillnad. Och de kan ju rentav vara i samma längtan efter barn och familj. Så nej, jag ser inget konstigt med det.

Men en 20-årig kvinna med en 40+ man... Där börjar det bli skevt. Han skulle kunna vara hennes pappa och han börjar riskera mutationer på spermierna. Men båda är vuxna och väljer själva! Det har andra inte med att göra!

Varför hatar du 35-åriga barnlösa kvinnor som jobbar? Är det för att de har en ärlig chans att hålla sina kroppar snygga och sexiga? Bysten yppig och fast? Eller är det för att de kan jobba mer än 100% och dra in mycket skattepengar ä? Eller är det för att de fortfarande är fertila, har snygga kroppar och bidrar till samhället med skatt (och kanske rentav med barn också om de träffar rätt man)? Eller vad är det som stör dig med dessa?
Citera
2026-06-19, 18:22
Medlem
Citat:

Problemet med dig är att du är så otroligt avtändande så man får faktiskt svårt att relatera till sex när du yttrar dig. Man glömmer liksom bort att man kan känna sig kåt och det blir svårt att svara.

Tror dock du haft för lite erfarenhet av kvinnor irl för att uttala dig. En hel del män vänslas med kvinnor kontinuerligt och har därför mer att bidra med, vilket svaren i tråden bekräftar.

Ts har dessutom själv erkänt han skapade tråden för att roa sig själv.
Citera
2026-06-19, 19:55
Medlem
Citat:

Haha nej kör hårt med en 20-årig kvinna om du kan hitta en. No judgment. Tror feminister har problem med när någon är i beroendeställning mer än att man hakar upp sig på specifik ålder om jag förstått saken rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in