2026-06-18, 23:41
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Jo för det vimlar ju verkligen av hardcorefeminister överallt

Byt bekantskap så ska du se det löser sig.

Jag har såklart inga feminister i min bekantskap.

Jag beskriver inte någonting i min omedelbara närhet utan ett samhällsfenomen, vilket kanske är ett perspektiv som övergår din kognitiva förmåga. Vi lever i en extrem statsfeminism med feministiska sociala normer och stigma. Ett av dem är att äldre män och yngre kvinnor inte anses få ha en relation.
Citera
2026-06-18, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99

Jag beskriver inte någonting i min omedelbara närhet utan ett samhällsfenomen, vilket kanske är ett perspektiv som övergår din kognitiva förmåga. Vi lever i en extrem statsfeminism med feministiska sociala normer och stigma. Ett av dem är att äldre män och yngre kvinnor inte anses få ha en relation.
Jag ser inget av detta förrutom här.
Hör inget av något som ens liknar det förutom här. Och jag möter mängder med människor dagligen

Däremot har jag aldrig varit på sociala medier eller dejtat via appar.

Kan det utgöra skillnad tror du?
Citera
2026-06-18, 23:57
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Jag ser inget av detta förrutom här.
Hör inget av något som ens liknar det förutom här. Och jag möter mängder med människor dagligen

Däremot har jag aldrig varit på sociala medier eller dejtat via appar.

Kan det utgöra skillnad tror du?

Vad är det du inte ser? Feminism? Stigma?

Svårt att säga varför du inte ser mönster och hur samhället förändrats progressivt och i en feministisk riktning de senaste decennierna. Är du ung? Har svårt att förstå saker?
Citera
2026-06-19, 00:06
Medlem
Citat:
Vad är det du inte ser? Feminism? Stigma?

Svårt att säga varför du inte ser mönster och hur samhället förändrats progressivt och i en feministisk riktning de senaste decennierna. Är du ung? Har svårt att förstå saker?
Ingetdera. Du verkar dock helt i grepp av konfirmationsbias. Eller filterbubbla kanske ligger dig närmast tillhands som begrepp.

Jag vet inte vilka tjejer du träffar men jag känner dem definitivt inte.

Det finns verkligen dåliga människor bland båda könen men jag har inte stiftat närmare bekantskap med dem.
Tack och lov.
Citera
2026-06-19, 01:01
Medlem
Male fertility and sperm quality generally peak in a man's 20s and early 30s.

While men can father children later in life, a gradual decline in sperm motility (movement), morphology (shape), and DNA integrity typically begins around age 35, with more pronounced reductions often occurring after age 40 to 45.

Key Sperm Parameters by Age:

Age 20s to Early 30s: This is the period of peak male fertility. Sperm count, motility (swimming ability), and the percentage of normally shaped sperm are generally at their highest.

Age 35–40: Semen volume and the percentage of active, properly shaped sperm begin to decrease. Sperm can take longer to swim to an egg, which increases the time it takes to conceive.

Age 40–45: Men in this age bracket see a more rapid decline in total sperm count and morphology. The likelihood of sperm DNA fragmentation (damage to the genetic code) rises significantly, which can lead to higher rates of miscarriage and a slight increase in certain genetic conditions in offspring.

Age 50+: Men over 50 are significantly more likely to present with anomalous semen volumes and lower overall sperm counts compared to younger males.

Factors Impacting Sperm Health Over Time:

Unlike women, who are born with a fixed number of eggs, men produce new sperm continuously. However, because sperm stem cells continually divide and replicate as a man ages, the risk of genetic damage and mutations increases.

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC6993171/

Varför skulle unga kvinnor vilja ha en slöa spermier som orsakar missfall och som ger ökad risk att barnet får genetiska defekter?
Citera
2026-06-19, 02:19
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Du, jag har rätt bra koll på lille Evert Taube och han fabulerande nog mest, likt ts.

Hade liksom inte gjort sig att frispråkligt orera om alla sydamerikanska horor man köpt om han inte lindat in det. Å andra sidan visste både farsan och morsan att han var en horkarl av rang så kan inte påstå han hållits speciellt högt inom min familj.

Han var väl mest en kort kille med dåligt självförtroende som fanns lyckan hos erbarmerligt dåligt förmedlade flickor som var i desperat behov av pengar för att överleva.
Jag skrev kvinnokarl, en omskrivning för horkarl.
Citera
2026-06-19, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC
Jag skrev kvinnokarl, en omskrivning för horkarl.
Kvinnokarl är definitivt inte en omskrivning för horkarl för mig.
Citera
2026-06-19, 06:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
Män i 50-60 års åldern, med hög sexdrift? Möjligen om det är nån psykstörd incel som aldrig fått ligga, dessa läser man om i tidningen ibland. Nåt åldrande stolpskott med begynnande frontallobsdemens som står på balkongen och runkar gentemot förbipasserande. För en normal man så minskar sexlusten markant efter 40.

Det var som fan! Själv är jag 64 och är lika kåt idag som när jag var 20. Tydligen är jag då inte en normal man.
Citera
2026-06-19, 08:04
Medlem
Citat:

I de allra flesta relationer är mannen några år äldre än kvinnan. Ingen bryr sig.
Citera
2026-06-19, 08:07
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminatore
Hur rimmar det med testosteronproduktion?
Hur kan en 60 åring bli attraktiv för en pilsk 19 åring?
Det är en sjukt absurd tråd detta. Skulle det vara så skulle massor av gamlingar bilda familj med tonåringar eller?
Skramlar det guld i pungen brukar det ordna upp sig.
Citera
2026-06-19, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Skramlar det guld i pungen brukar det ordna upp sig.
Och mannen är så naiv att han tror att han är attraktiv?
Citera
2026-06-19, 08:20
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
Män i 50-60 års åldern, med hög sexdrift? Möjligen om det är nån psykstörd incel som aldrig fått ligga, dessa läser man om i tidningen ibland. Nåt åldrande stolpskott med begynnande frontallobsdemens som står på balkongen och runkar gentemot förbipasserande. För en normal man så minskar sexlusten markant efter 40.
66 år ligger minst en, helst två i bland tre gånger i veckan fortfarande. Då med min något yngre kvinna, men hon är ingen 40 åring. Glidmedel och lite Sildenafil så är det lika trevligt och skönt som det alltid varit. Varför skall man sluta leva när man är 60+?

Men som trådstarten lyder. Klart jag inte vill ha barn när jag är 60+. Gå på föräldramöten med rullator? Nej tack! (Rullator, Ait´ there yet!)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in