Citat:
Det mesta här du skrivit är fantasier. Det fungerar i utlandet med släkter som har materiella tillgångar och förvaltar dem generation efter generation inte i Sverige, Sverige och svenskarna är programmerade till destruktion. Förutom Wallenberg som är en av arkitekterna till svenskarnas utrotning.
En stiftelse får ju exekutiva perssoner precis som vilket företag som helst och byts även ut som vilket företag som helst. Det lever lixom inte magiskt kvar som något slags robotföretag som algoritmiskt förvaltar dina pengar.
Kan dela med mig av en historia. Kände en förmögen kvinna som faktiskt byggt sin förmögenhet själv. 30-40miljoner och detta är några år sedan (investerade aktier, köpte hus på rätt plats osv), lärde känna kärringen runt 2000 och hon fick cancer, och därefter plötsligt fick dessa fantasier som nu har. Så hon skaffade sig en stiftelse som hon satte alla pengar, skulle förvaltas med snåla principer osv, sedan dog hon. På 10 år var alla pengar borta. Hennes grav står helt öde, bara vittrande skit.
Visst hon hade ju inga barn och du verkar vilja ha just barn och arvingar. Men i Sverige kommer svensk skola+ sociala medier förvanska deras små huvuden till något annat än du vill, så det du vill med dina barn, kommer inte heller ske. Sverige och svenskarna är cooked (amerikanskt nyspråk).
En stiftelse får ju exekutiva perssoner precis som vilket företag som helst och byts även ut som vilket företag som helst. Det lever lixom inte magiskt kvar som något slags robotföretag som algoritmiskt förvaltar dina pengar.
Kan dela med mig av en historia. Kände en förmögen kvinna som faktiskt byggt sin förmögenhet själv. 30-40miljoner och detta är några år sedan (investerade aktier, köpte hus på rätt plats osv), lärde känna kärringen runt 2000 och hon fick cancer, och därefter plötsligt fick dessa fantasier som nu har. Så hon skaffade sig en stiftelse som hon satte alla pengar, skulle förvaltas med snåla principer osv, sedan dog hon. På 10 år var alla pengar borta. Hennes grav står helt öde, bara vittrande skit.
Visst hon hade ju inga barn och du verkar vilja ha just barn och arvingar. Men i Sverige kommer svensk skola+ sociala medier förvanska deras små huvuden till något annat än du vill, så det du vill med dina barn, kommer inte heller ske. Sverige och svenskarna är cooked (amerikanskt nyspråk).
Jag inser att detta inte blir det lättaste och att man kanske måste tänka utanför boxen. Kanske att jag växlar allt till guld och gräver ner det på hundra hemliga platser, 100.000 kr per plats. Sedan gör jag så att ledtrådar släpps med några års mellanrum under några hundra år som visar vägen till en skatt per ledtråd. Får man klura lite för att lösa gåtorna hindrar det också dumhuvuden från att få del av pengarna, utan bara sådana med logiskt tänkande som också är lämpade att förvalta dem kan hitta dem. Mina kollegor som drömde om att slösa bort sina arv skulle aldrig klara det baserat på hur de sköter sina jobb. Jag tänker som huvudpersonen Hari Seldon gör i Stiftelseböckerna, när han spelat in sig själv medan han levde och där ett hologram sedan spelas upp med jämna mellanrum under tusen år och delger hans visdom. Tyvärr sket det sig där efter några hundra år, men det är en annan femma.
Vad var det som gjorde att tanten du kändes stiftelse dränerades på pengar på bara 10 år?