2026-06-14, 14:50
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbapappa2026
Nu har jag verkligen fått dig att slingra dig rejält.

Du får tro på flygande spagetti monstret om du så vill. Men kom inte och hoppa in i den här tråden och ställ en massa ledande frågor och tro att du kommer få allt retoriskt dit du vill. För det fick du inte. Du blev ganska så rejält ditsatt.

Om Jahve/Jehova/Allah är viktig för dig är även Israel och Islam viktigt för dig. Det går inte bara att separera som du inbillar dig.
Jag är uppriktigt intresserad av judefrågan, den är ganska het idag. Visst finns det en gemenskap, men Sverige kan inte vara vän med alla, vilket vi nu försöker. Det kommer att sluta i förskräckelse.

Jag ser inte tråden som någon tävling och jag är inte här med någon hemlig agenda. Diskutera som folk och sluta vara så paranoid.

Min tro är inte för dig att bestämma över.
Citera
2026-06-14, 15:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Jag är uppriktigt intresserad av judefrågan, den är ganska het idag. Visst finns det en gemenskap, men Sverige kan inte vara vän med alla, vilket vi nu försöker. Det kommer att sluta i förskräckelse.

Jag ser inte tråden som någon tävling och jag är inte här med någon hemlig agenda. Diskutera som folk och sluta vara så paranoid.

Min tro är inte för dig att bestämma över.

Antisemitism är mer astroturfat än någonsin idag. Del av agendan att få folk att blint hata på judarna utan att tänka efter vart det egentligen leder.

Jag sade tidigare i tråden att en del rabbiner erkänt att antisemitismen i viss mån egentligen välkomnas utav dem. Det är antisemitism som får judarna att hålla hårt i varandra.
Citera
2026-06-14, 15:45
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Antisemitism är mer astroturfat än någonsin idag. Del av agendan att få folk att blint hata på judarna utan att tänka efter vart det egentligen leder.

Jag sade tidigare i tråden att en del rabbiner erkänt att antisemitismen i viss mån egentligen välkomnas utav dem. Det är antisemitism som får judarna att hålla hårt i varandra.
Det tror jag säkert.
Citera
2026-06-18, 17:28
Medlem
Man-o-Hasts avatar
Citat:
Ska det vara så svårt att förstå och ta till sig att Jesus föddes, levde och dog som en stolt, patriotisk jude och ingenting annat.
Han var ingen patriot för någon politisk eller ideologisk grupp. Så helt bakom flötet från din sida.
Citat:
Det var judarna han kommit för att frälsa.
Det enda judarna gjorde då var att döda vilket de även gör nu. Så ingen frälsning där. Tappad bakom en vagn blev du nog som nyfödd.
Citat:
Det är bara Paulus som gjorde om kristendomen för att infiltrera romarriket.
Ingen infiltration skedde utan de kristna gick öppet och predikade.
Citat:
Det är där din sinnesförvirring kommer ifrån.
Du snackar om dig själv ännu en gång.
Citera
2026-06-18, 17:38
Medlem
Man-o-Hasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Messias är en utvald, om du inte är medveten om det så kan jag upplysa dig om att bibeln innehåller flera utvalda - för att statuera med ett lättillgängligt exempel.
Du nämner inget exempel från Bibeln. Gör det för att bevisa din sak. Jesus var den enda utvalda judarna väntade på och det är nu alltför sent för dem eftersom att de hellre förlitar sig på sina politiker, vapen och ekonomiska bedragare. Gud är ingen del av deras liv längre och ingen av judarna vet längre vilken av de 12 stammarna de tillhör. Eftersom att den utvalde messias kom och gick medan de flesta judarna kliade sig i rumpan och plockade navellud så kvittar de hur många papiljotter de nuförtiden bär i håret på natten och hur höga deras svarta hattar är eller hur färggranna deras huvuddukar är. Det är redan för sent för dem såvida de inte konverterar till kristendomen.
Citera
2026-06-18, 17:42
Avstängd
Comitiums avatar
Nej.

Det finns ingen judeokristen gemenskap som innebär stöd för Israel. Det finns en del kristna sionister men det är ju något annat.
Citera
2026-06-18, 18:43
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man-o-Hast
Du nämner inget exempel från Bibeln. Gör det för att bevisa din sak. Jesus var den enda utvalda judarna väntade på och det är nu alltför sent för dem eftersom att de hellre förlitar sig på sina politiker, vapen och ekonomiska bedragare. Gud är ingen del av deras liv längre och ingen av judarna vet längre vilken av de 12 stammarna de tillhör. Eftersom att den utvalde messias kom och gick medan de flesta judarna kliade sig i rumpan och plockade navellud så kvittar de hur många papiljotter de nuförtiden bär i håret på natten och hur höga deras svarta hattar är eller hur färggranna deras huvuddukar är. Det är redan för sent för dem såvida de inte konverterar till kristendomen.

Bevis? Det ska bevisas genom bibeln tycker du? Hela du talar och uppför dig som en enda stor hädelse.

Du kan i stort sett räkna med alla som nämns i bibeln är utöver blivit kallade även utvalda. Sedan är det bara ett litet axplock i bibeln som nämns. Sett till utförda mirakel så är det väl Moses som är det största namnet i bibeln/GT.

Det finns ett talesätt som lyder "Det finns (minst) en messias i varje generation". Du tycker inte judarna ser Moses, Kung David m.fl. som deras frälsare när det dessa levde och även efteråt?

Sedan är det bra att veta att det går inte "köpa" sig in hos gud. Det handlar inte om att man är punktlig med böner, besöker bönerummet varje fredag m.m. Guds ord och löften är eternal.

Låter som du helt klart är väldigt inspirerad av Allah, där fungerar sådant med lydnad, bestickning etc. däremot.

Gud lovade judarna att deras nation skall återuppstå efter Gud spred judarna över hela världen. Det skulle ske på ett sådant sätt som aldrig tidigare skett i historien och det skulle ske över en dag. Och så skedde också. Gud håller alltid sina löften till dom utvalda.
Senast redigerad av eldrattan 2026-06-18 kl. 18:57.
Citera
2026-06-19, 11:14
Medlem
Man-o-Hasts avatar
Citat:
Bevis? Det ska bevisas genom bibeln tycker du? Hela du talar och uppför dig som en enda stor hädelse.
Och du har läst alltför mycket goja och lyssnat på alltför många tv-predikanter och förvillade sekterister av olika slag

Citat:
Gud lovade judarna att deras nation skall återuppstå efter Gud spred judarna över hela världen. Det skulle ske på ett sådant sätt som aldrig tidigare skett i historien och det skulle ske över en dag. Och så skedde också. Gud håller alltid sina löften till dom utvalda.
Återigen något som visar på goja och sekterism.

Om du talar om judarnas mördande av palestinier 1948 så har sådant mördande skett tidigare. Judarna i Israel har inte haft en lugn stund sedan 1948 vilket när man jämför med Domarboken visar på att de inte har Guds godkännande eftersom att de har satt sin tillit till politiker, vapen och ekonomiska bedrägerier och inte till Gud.

Ingenting som har med judarna att göra har skett över en dag. Sluta lyssna till goja och sluta läsa Gröngölingsboken som Kalle Anka gav dig vid Chanuka.
Citera
2026-06-19, 12:19
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Och du har läst alltför mycket goja och lyssnat på alltför många tv-predikanter och förvillade sekterister av olika slag

Om du talar om judarnas mördande av palestinier 1948 så har sådant mördande skett tidigare. Judarna i Israel har inte haft en lugn stund sedan 1948 vilket när man jämför med Domarboken visar på att de inte har Guds godkännande eftersom att de har satt sin tillit till politiker, vapen och ekonomiska bedrägerier och inte till Gud.

Ingenting som har med judarna att göra har skett över en dag. Sluta lyssna till goja och sluta läsa Gröngölingsboken som Kalle Anka gav dig vid Chanuka.

Vilken bok rekommenderar du själv? Ett enda ljus kan få allt mörker att försvinna. Precis som skedde när Israel återuppstod och ett ljus tändes i det annars så mörka området.
Citera
2026-06-19, 15:03
Medlem
Man-o-Hasts avatar
Citat:
Vilken bok rekommenderar du själv?
Varför inte läsa Bibeln när du tidigare talade om profetior som ska uppfyllas?
Citera
2026-06-24, 16:00
Medlem
rex144s avatar
Citat:

På 1920-30 talet styrdes Palestina av England och då var det judarna som var terrorister, de sprängde hotell där engelsmännen bodde och även många andra terrordåd.
Dessa terrordåd fick England att gå med på judarnas krav
Citera
2026-06-24, 17:19
Medlem
Man-o-Hasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
På 1920-30 talet styrdes Palestina av England och då var det judarna som var terrorister, de sprängde hotell där engelsmännen bodde och även många andra terrordåd.
Det var dessa zionistiska judar som hade samma symbol, ett pekfinger upp mot himlen, vilken även ISIS senare använde sig av

Dessa judar såg terror som ett användbart medel och sökte samarbete med Nazi-Tyskland för att få bort britterna.

Jag är säker på att många av dagens zionistiska nazi-judar har dessa tidigare zionister som förebild eftersom att de använder liknande metoder med terror som grunden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in