Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Men om vi med ditt synsätt utgår ifrån att alla kvinnor talar sanning så då ska vi väl också acceptera den här kvinnans berättelse och påståenden?
(FB) Kändislista sprids på TikTok - På sexköpare
Självklart vill vi alla veta vad som egentligen hände i varje enskilt fall men återigen, om en historia känns för osannolik så är det ju inte det minsta konstigt om det uppstår tvivel kring sanningshalten i berättelsen.
Vad yrar du om? Att jag tror mer på att hon i detta fall var rädd för honom och inte tvärtom, betyder inte att alla kvinnor talar sanning. Och inte heller betyder det faktum att jag inte tror att chattarna är resultat av ett rollspel, att kvinnor har större trovärdighet än män. Så den första förvirrade delen av din text väljer jag att se som tillfällig sinnesförvirring. Och länken som ovanligt fånig.
Och igen då. Vi vet med säkerhet att vissa för de flesta människor väldigt märkliga saker har skett i detta förhällande. Mannen har en förklaring till hur allt har varit, kvinnan en annan. Någon av dessa två bör vara den korrekta. Och kvinnans är den som är mest sannolik. Ingen av dem är heller "för osannolik". Det är bara du som tyker det. Ingenstans i domen syns något spår av att tingsrätten skulle finna någon del i det åklagaren påstår, osannolikt. Däremot anser de att han inte lyckats styrka allt som han påstår. Det är en helt annan sak.