Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Att tingsrätten har funnit att han är skyldig till grovt koppleri är en sak men själva berättelsen om hur det hela har gått till från början till slut känns lite överdriven och osannolik.
Du kan inte börja jämföra med helt andra fall eftersom varje enskilt fall är unikt utifrån omständigheterna.
Eftersom han friades i de åtta fallen så måste väl ändå han betecknas som oskyldig vad gäller just detta. Det måste inte heller handla om bristande bevisning utan en mer trolig förklaring kan ju faktiskt vara att han ej begått några våldtäkter överhuvudtaget.
Nej det spelar ingen roll om kvinnan var med på "affärsupplägget" eller ej.
Koppleri är ett brott oavsett.
Sitter nu och läser domen och det där med vad som är osannolikt och sannolikt kan man ju såklart ha olika åsikter om. Jag har ju då redogjort min pch det är ju att kvinnans berättelse som nu då också verkar ha accepterats av domstolen, inte är osannolik.
Om man då är av en annan åsikt, att hela den historien låter för galen för att vara sann så måste man ju då fråga sig, vad är det som egentligen har hänt isf? Och då landar vi ju i mannens berättelse av vad som har hänt, en berättelse som ju då skiljer sig från kvinnans.
Här är det ju då så att han mer eller mindre utmålar sig själv som offret. De chatkonversationer som tolkats som att han styrt kvinnan menar han är ett rollspel. Ett rollspel som han inte egentligen vill vara med om men känt sig tvingad till för annars blir hans fru arg.
Well, jag måste säga att jag såklart inte anser att hans historia är osannolik den heller. Men tittar man på de två personernas förklaringar till framförallt dessa omfattande chatkonversationer, så är ju kvinnans mer sannolik och trovärdig än hans.
Till sist är det väl så att alldeles oavsett vad som exakt har hänt så råder det inget tvivel om att det som har hänt, inte direkt hör till vanligheterna. Vi har alltså bevisligen ett äkta par där hon säljer sex och gör det väldigt frekvent. Det står också helt klart att mannen är medveten om detta, att han tittar på när kvinnan har sex med andra män, ofta i samma rum som kvinnan och sexköparna har sex i. Bara här har vi ju ett förhållande som ifall vi såg det i en spelfilm skulle kunna avfärdas av publiken som osannolik. Lägg därtill elva kameror runt i hela huset som filmar vad det verkar väldigt mycket av det som sker. Plussa på att mannen är fd högt uppsatt ledare i Hells Angels. Nu har vi en film som nog av de flesta skulle uppfattas som överdriven och föga verklighetstrogen.
Det finns väl sedan tre tänkbara varianter på hur man hamnat där man hamnat. Den ena är ju att mannen tvingat kvinnan till detta liv. En annan att det är kvinnan som tvingat honom. Och en tredje är väl att de levde i ett "lyckligt" förhållande där allt detta med prostitution, filmande av sexuella akter, märkliga chattanden osv är något som de bägge är helt med på. Jag kan inte direkt se att någon eller några av dessa möjligheter skulle vara osannolika medans någon annan var fullt sannolik. Det är en helt galen historia oavsett hur saker och ting gått till men inte alls osannolik. Och som sagt, det mest konstiga i hela historien (ta bara detta med att det finns så många män som vill betala för att knulle en kvinna medan hennes man tittar på) är ju något som ingen tvivlar på eller påstår inte ha hänt.