Jag har fyllt en kruka med jord och stoppat ner några solrosfrön i jorden för ett bra tag sen (lite osäker när jag gjorde det tyvärr). Fröna är väl kanske två cm under jord och det är poröst packat. Jag har vattnat rejält och även testat täcka över krukan med lite genomskinligt plast för att hålla fuktigheten i krukan.
Men det är verkligen inget som händer. Det är helt stendött och jag är så ledsen.
Är det svårt att odla en solros i en kruka i fönstret? Vad har jag gjort för fel?