2026-06-18, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
sköt han sig själv med spikpistol?
Nej. Hängning.
Citera
2026-06-18, 19:23
Medlem
Tillagt i dokument-länken är pappans brev till Göta hovrätt. Se att han undertecknar det även med mammans namn. För honom var han båda två. Typiskt kontrollerande typ.

https://gofile.io/d/JSsjOV
Citera
2026-06-18, 19:44
Medlem
Skaraborg2s avatar
Han skrev under för dem båda.

Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Tillagt i dokument-länken är pappans brev till Göta hovrätt. Se att han undertecknar det även med mammans namn. För honom var han båda två. Typiskt kontrollerande typ.

https://gofile.io/d/JSsjOV

Tack för länken.

Ja just det. Maui var båda två. Citat från hans mail: "Linas actions are quite hurtful".
Citera
2026-06-18, 20:04
Medlem
Att vara en som haft mycket med en av flickorna att göra så blir jag grymt förbannad över allt snack kring helikoptrar, spikpistoler och massor av andra idiotiska påståenden.

Mamman är verkligen en person som gör allt för sina barn. Så där är bara att sluta med alla dessa anklagelser till höger och vänster. En underbar person på alla sätt o vis.
Pappan har tyvärr visat sitt rätta jag. Har alltid kännt och förstått att något inte varit riktigt rätt. Har dock bara känt dessa i ett par år.

Jag hoppas bara att flickorna nu skall kunna återkomma till sina forna jag. Både för mamman, mig själv och alla kompisar som de har som alla är lika förtvivlade och oroliga.

Man är extremt orolig över vad som sker bakom kulisserna i medias tystnad.
Citera
2026-06-18, 20:36
Medlem
Sados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indy-bandy
Att vara en som haft mycket med en av flickorna att göra så blir jag grymt förbannad över allt snack kring helikoptrar, spikpistoler och massor av andra idiotiska påståenden.
Så du dementerar det med spikpistolen?
Citera
2026-06-18, 21:23
Medlem
BNCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirdman
Dina källor hänger på Flashback och sväljer allt de läser eller så är dina källor korrupta tjänstejon på någon myndighet. Fortfarande obekräftade uppgifter som florerat bra mycket i denna tråd. Nämndes tidigt i tråden då det kom fram att MGM hade anknytning till en byggfirma.

Du tror inte att mamman vet, och kan ha berättat för sin släkt och vänner som sen kan sprida vidare?
Just i nacken eller att båda fått i hjärtat är inga rykten som florerat i tråden, så om två oberoende personer sagt det låter det troligt.
Citera
2026-06-18, 21:32
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjau3352
Män i offerkoftor. Som tror sig äga sina kvinnor. Ja nog behöver ni stöd. Inom psykiatrin.
Detta var bland det sjukaste jag har läst.

”Varför har jag inget att säga till om när det gäller min äktenskapliga status? Är det för att jag är man?” skriver han till tingsrätten i september 2025.

NEJ han har inget att säga till om när hon vill skiljas!!!

Vill någon part i ett äktenskap skiljas kan inte den andra parten på någon vis förhindra det, tack och lov.
Varför tror han att det är för att han är man som han inte har någon talan?
Vill han tvinga henne kvar i ett dött äktenskap? Dom hade bott isär i mer än 3 år som separerade när han dog.

Hon flyttade från honom 2023-02-13 och la redan då in om skilsmässa men den genomfördes aldrig för det missades slutdatum för äktenskapsskillnaden.
Daterad i rätten 2024-02-01
"Tingsrätten har beslutat att betänketid ska löpa från den 30 januari 2023. Parterna har underrättats om att de, för det fall att någon av dem fortfarande vill skiljas efter att betänketiden har löpt, måste begära fullföljd senast den 30 januari 2024.
Någon begäran om fullföljd har inte inkommit."

Kanske pga av att 2024-02-01 kom hennes post i tingsrättens mål fortfarande till det gemensamma huset, enligt domen för äktenskapsskillnad. Kan han ha gömt den posten för henne?

DOM 2025-08-27
Enligt särlevnadsintyget har parterna bott isär i minst två år. Lina XXX har därför rätt till äktenskapsskillnad utan betänketid. Tingsrätten finner därför att det föreligger förutsättningar att meddela dom på äktenskapsskillnad.

Det överklagade han och slutgiltigt besked om skilsmässan kom 2 dagar innan han försökte döda barnen och tog sitt eget liv.

Det här agerandet var troligen pga svartsjuka och en hämnd på mamman för skilsmässan.

Förutom på Filippinerna är det bara i Vatikanen som det inte är möjligt att skilja sig och han är från Nya Zeeland.
Citera
2026-06-18, 22:10
Medlem
Citat:

Mamman är verkligen en person som gör allt för sina barn. Så där är bara att sluta med alla dessa anklagelser till höger och vänster. En underbar person på alla sätt o vis.
Pappan har tyvärr visat sitt rätta jag. Har alltid kännt och förstått att något inte varit riktigt rätt. Har dock bara känt dessa i ett par år.

Jag hoppas bara att flickorna nu skall kunna återkomma till sina forna jag. Både för mamman, mig själv och alla kompisar som de har som alla är lika förtvivlade och oroliga.

Man är extremt orolig över vad som sker bakom kulisserna i medias tystnad.

Vet du hur flickorna mår?
Citera
2026-06-18, 22:14
Medlem
Skaraborg2s avatar
Spikpistol.

Citat:

Du vet alltså att det inte handlade om en spikpistol?

Vore ju bra att få detta bekräftat hur det förhöll sig.
Senast redigerad av Skaraborg2 2026-06-18 kl. 22:17.
Citera
2026-06-18, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iris73
Nej, de bor på Nya Zeeland. Pappan som tråden handlar om är maorier.
Halv maorier är han fortfarande
Citera
2026-06-18, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeandfreaky
Att försöka sig på att avliva någon med spikpistol är tydligen svårt, det sägs vara svårt och krävas en hel del spik.
Totalt vansinne det den här dåren gjort, jag menar rent objektivt om verktygsvalet.
Han verkar ju ha velat göra döttrarna invalida. Annars hade han nog valt något annat tillvägasätt. Så störd jävel som straffar sina egna barn och sin exfru.
Citera
2026-06-18, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av murare
Han verkar ju ha velat göra döttrarna invalida. Annars hade han nog valt något annat tillvägasätt. Så störd jävel som straffar sina egna barn och sin exfru.

Eller så var målet att ta deras liv.

Kan han i sin hämnd mot deras mamma även ha tänkt på huset? Om barnen dör ärver inte längre de (i praktiken deras vårdnadshavare mamman) utan hans familj i Kiwiland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in