2026-06-18, 10:34
Medlem
Maui registrerad som avliden på ratsit.
Citera
2026-06-18, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Nu hittar du på en egen historia.
Hon har anmält han för misshandel inget annat, finns inga belägg att så verkligen skedde och polisen kunde inte se några bevis på det heller, falska anmälningar kommer lika ofta som riktiga anmälningar speciellt runt skilsmässor.
Finns inga orosanmälningar mot han som vårdnadshavare annat än mammans inlagor.

När jag ser mig in i pappan som person så ser jag inget att vinna på fysiskt våld och hotfult beteende där. Tvärtom, han vill ha tillbaka sin fru i äktenskapet, då behöver han visa ansvar och vara en förebild för barnen. Av vad jag läst så verkar det också vara det han gjort, ställt in pub-kvällar med polarna för barnhelger och skött gemensam vårdnad utan anmärkningar från skolan eller omgivning.

Känslan av misslyckande att hålla ihop en familj är ett bottenlöst hål av skam och förtvivlan, utan stöd och hjälp vrids tankarna till hat och hämnd. Vilket jag är övertygad hänt här. Hade han fått hjälp 1 år före, så hade han varit en överlevare idag och förmodligen en viktig punkt i barnens liv. Såna tankar kan drabbar alla som faller för långt ner.
Det här är ett bevis på hur mörkt och förvridet sinnet kan skapa vansinne.

Mer pengar måste in till stöd för män och förstå mäns utsatthet under svåra situationer som skiljsmässor (män är lärda att bära yttersta ansvaret för allt i tysthet), självmord och försök till utökat självmord får aldrig resoneras fram som lösning i ensamhet, då har samhället misslyckats att nå ut.

Hon har anmält ja, precis. Tror knappast hon anmält och ingenting hänt. Du är inte ens värd att ha en diskussion med med ditt försvar av sådana män. Slår vad om att du tar på dig en offerkofta så fort du inte får som du vill och rättfärdigar straff för andra när du inte får som du vill. Usch
Citera
2026-06-18, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Har vi något inlägg som samlat upp fakta och spekulationer? Mod borde i så fall pinna det.
Inlägg 698 var pinnat tidigare, det kanske kan ge något åtminstone.
Citera
2026-06-18, 15:10
Medlem
Orgelnistens avatar
Någon uppdatering om barnens status?
Citera
2026-06-18, 15:30
Medlem
Var tamejfan det bästa inlägg jag läst i hela tråden +1 från mig, så tycker jag, vi tycker olika.
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Nu hittar du på en egen historia.
Hon har anmält han för misshandel inget annat, finns inga belägg att så verkligen skedde och polisen kunde inte se några bevis på det heller, falska anmälningar kommer lika ofta som riktiga anmälningar speciellt runt skilsmässor.
Finns inga orosanmälningar mot han som vårdnadshavare annat än mammans inlagor.

När jag ser mig in i pappan som person så ser jag inget att vinna på fysiskt våld och hotfult beteende där. Tvärtom, han vill ha tillbaka sin fru i äktenskapet, då behöver han visa ansvar och vara en förebild för barnen. Av vad jag läst så verkar det också vara det han gjort, ställt in pub-kvällar med polarna för barnhelger och skött gemensam vårdnad utan anmärkningar från skolan eller omgivning.

Känslan av misslyckande att hålla ihop en familj är ett bottenlöst hål av skam och förtvivlan, utan stöd och hjälp vrids tankarna till hat och hämnd. Vilket jag är övertygad hänt här. Hade han fått hjälp 1 år före, så hade han varit en överlevare idag och förmodligen en viktig punkt i barnens liv. Såna tankar kan drabbar alla som faller för långt ner.
Det här är ett bevis på hur mörkt och förvridet sinnet kan skapa vansinne.

Mer pengar måste in till stöd för män och förstå mäns utsatthet under svåra situationer som skiljsmässor (män är lärda att bära yttersta ansvaret för allt i tysthet), självmord och försök till utökat självmord får aldrig resoneras fram som lösning i ensamhet, då har samhället misslyckats att nå ut.
Citera
2026-06-18, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banditen01
Var tamejfan det bästa inlägg jag läst i hela tråden +1 från mig, så tycker jag, vi tycker olika.

Män i offerkoftor. Som tror sig äga sina kvinnor. Ja nog behöver ni stöd. Inom psykiatrin.
Citera
2026-06-18, 15:48
Medlem
nittonhundrafyras avatar
Helt sjukt att det finns ett gäng här som ska hitta ursäkter till att en pappa skjuter sina döttrar med spikpistol, till och med genom att ifrågasätta mamman, och antyda att hon nog hittat på att han betett sig hotfullt och misshandlat. När vi har facit svart på vitt vad han var kapabel till.
Citera
2026-06-18, 15:52
Medlem
Tack, förstärkte bara min egen övertygelse.
Citat:
Ursprungligen postat av Mjau3352
Män i offerkoftor. Som tror sig äga sina kvinnor. Ja nog behöver ni stöd. Inom psykiatrin.
Citera
2026-06-18, 16:30
Medlem
Kan alla vara så vänliga att sluta posta om den avlidne mördaren(?), eventuella psykopaten och diverse helikopterfantasier?
Jag fattar, det finns ett gäng apologeter, likt i alla trådar.

Tråden borde väl avhandla statusuppdateringar på offren, hur liknande händelser kan förhindras samt vilket straff som varit lämpligt för den avlidne om han inte smitit undan?
Citera
2026-06-18, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TompasKompis
Kan alla vara så vänliga att sluta posta om den avlidne mördaren(?), eventuella psykopaten och diverse helikopterfantasier?
Jag fattar, det finns ett gäng apologeter, likt i alla trådar.

Tråden borde väl avhandla statusuppdateringar på offren, hur liknande händelser kan förhindras samt vilket straff som varit lämpligt för den avlidne om han inte smitit undan?

Bra rutet!

Om MGM hade levt anser jag att hans brott hör till undantagen där mordförsök leder till livstids fängelse. Flera offer, unga offer, egna barn utelämnade till pappa, tillvägagångssätt, motiv hämnd mot mamman.

Försök till mord i sig brukar vanligtvis inte ge livstid utan det krävs synnerliga skäl. Nyliga undantag lär vara mordförsöket på en imam i Strömsund 2012, våldtäkten och mordförsöket på en kvinna i Norberg 2022, samt våldsdådet i Vetlanda 2021.

Till det gänget domar kvalar den som har gjort detta mot flickorna.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jamtland/hovratten-4
Citera
2026-06-18, 18:31
Medlem
Harry_s avatar
sköt han sig själv med spikpistol?
Citera
2026-06-18, 18:37
Medlem
Hirdmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eloff79
Jag jobbar i Alvesta och har idag fått info från 2 olika källor som oberoende av varann säger att flickorna har blivit skjutna med spikpistol. Varsin spik i nacken, och varsin i hjärtat. Jag hoppas verkligen att han såg till att söva ned dem först...
Dina källor hänger på Flashback och sväljer allt de läser eller så är dina källor korrupta tjänstejon på någon myndighet. Fortfarande obekräftade uppgifter som florerat bra mycket i denna tråd. Nämndes tidigt i tråden då det kom fram att MGM hade anknytning till en byggfirma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in