2026-06-16, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Lyckades han alltså ta livet av sig med en spikpistol? Det ska dels till en hel del beslutsamhet för det, och en hel del ”tur”
Han hängde sig, enligt uppgifter i tråden.
Citera
2026-06-16, 19:50
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fierceful
I New Zeeland får inte en man vara ensam vårdnadshavare. Detta efter ett rättfall där en man vid umgänge på ett fasansfullt sätt tog av daga sina barn. Lagen blev omändrad omgående pga att män har ett större våldskapital än kvinnor.
Det här är fria fantasier, vad har du fått det här ifrån?
Citera
2026-06-16, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Shit vad hemskt.

Detta med skillsmässor och den extrema kvinnomakten som finns här i idiotlandet tillför verkligen bara trauman. Till slut rann det över för gubben. Hon ville väl ha huset själv efter att han byggt det genom 14 timmar 7 dagar i veckan - arbetsdagar.

Ja, fruktansvärt hemskt för flickorna och deras anhöriga!

Kvinnomakt? Barnen var hemma hos sin pappa när det hela hände. På vilket vis menar du att detta var "kvinnomakt"?
Citera
2026-06-16, 19:52
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ja, fruktansvärt hemskt för flickorna och deras anhöriga!

Kvinnomakt? Barnen var hemma hos sin pappa när det hela hände. På vilket vis menar du att detta var "kvinnomakt"?
Hela samhället och dumstolarna står på kvinnornas sida i en skillmässa/vårdnadstvist.
Citera
2026-06-16, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riktigamannen95
Hoppas i första hand att de över huvud taget överlever och det utan men. Relationen till farmor och farfar är inte i fokus.

Bor farmor och farfar i Sverige?
Citera
2026-06-16, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Fy fan!

Undrar hur man ens överlever det... Så klart beror det på hur långt in spikarna har gått, men ändå... Fattar inte. Tyvärr lär det bli bestående men efteråt hursomhelst.
Ja. Hjärtat går ju förhoppningsvis att laga. Men om spikarna träffat ryggmärgen är ju risken för allvarliga och livslånga men synnerligen stor. Vi håller tummar och tår för att snubben har missat.
Citera
2026-06-16, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eloff79
Jag jobbar i Alvesta och har idag fått info från 2 olika källor som oberoende av varann säger att flickorna har blivit skjutna med spikpistol. Varsin spik i nacken, och varsin i hjärtat. Jag hoppas verkligen att han såg till att söva ned dem först...

Citat:
Ursprungligen postat av israelisinnocent
Glada nyheter

Tror att man håller den svårare skadad nedsövd ett tag till?
Eller nån kunnig som kan förklara?

Beror på tillståndet.. nackskott är fan värre än jag hade föreställt mig.. här kan du träffa väldigt viktiga delar av hjärnan som sköter viktiga delar som andning, blodcirkulation m.m.. höga ryggmärgskagor som kan leda till total förlamning.. som att bryta nacken i värsta fall.... fy fan va vidrigt.. hoppas de träffat på ett för barnen fördelaktigt sätt som möjligt. Fördelen med spik är att de är smala..

Fy fan vilken jävla idiot.. utsätta sina barn inte bara för risk för döden.. ännu värre leva med svåra men resten av livet... så jävla egoistiskt och vidrigt av denna fader... barntortyr. . Det kan ingen belasta mamman för. Bara en riktigt sjuk människa torterar sina barn såhär..
Senast redigerad av Murstocken 2026-06-16 kl. 20:18.
Citera
2026-06-16, 20:17
Medlem
Citat:
Shit vad hemskt.

Detta med skillsmässor och den extrema kvinnomakten som finns här i idiotlandet tillför verkligen bara trauman. Till slut rann det över för gubben. Hon ville väl ha huset själv efter att han byggt det genom 14 timmar 7 dagar i veckan - arbetsdagar.

Gubbslemmet har alltså dragit ut på skilsmässan i två år, bodde i huset med delad vårdnad om barnen, och du sitter och tycker synd om honom efter att han försökt avrätta sina två döttrar med en spikpistol.

Tydligen behövs mer kvinnomakt eftersom äckel som du fortfarande har tillgång till internet.
Citera
2026-06-16, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nettan70
Betänketid 6 månader får man alltid om det finns omyndiga barn med i bilden.

I övrigt håller jag med. Att dra ut på det genom att överklaga och överklaga, bara det visar eftervåldet från hans sida.

Inte omyndiga, 16 år är det har jag för mig.
Citera
2026-06-16, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smulan666
Bor farmor och farfar i Sverige?

Nej, de bor på Nya Zeeland. Pappan som tråden handlar om är maorier.
Citera
2026-06-16, 20:29
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jollies
Inte omyndiga, 16 år är det har jag för mig.
18 år är myndighetsålder, det vet väl alla om?
Citera
2026-06-16, 20:33
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Hela samhället och dumstolarna står på kvinnornas sida i en skillmässa/vårdnadstvist.

Knappast, det är ju det som är problemet att idioter till vidriga män tar livet av sina barn när kvinnan inte vill leva med dem längre.

Dumstolarna skiter i barnen och kvinnornas liv och hälsa!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in