2026-06-18, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Visst, men statistiskt sett har oppositionen mycket större chans att vinna valet 2026 än 2010, då högerpartierna hade en större del av opinionen.

Alright men du underskattar nog hur stigmatiserande det är att rösta på SD, även att säga det i telefonen. Sedan så var vänstern i opposition 2010 också.
Citera
2026-06-18, 23:05
Medlem
Citat:
Visst, men statistiskt sett har oppositionen mycket större chans att vinna valet 2026 än 2010, då högerpartierna hade en större del av opinionen.

Det enda bortsett från opinionsmätningarna som talar för att Tidö kommer förlora valet är för att dummisar kommer rösta på liberalerna oavsett om de har 1% i mätningar. Men också att ytternhögern är splittrade detta val. Örebropartiet och Afs krigar utav helvete om sverigedemokratiska röster.
Citera
2026-06-18, 23:06
Medlem
Citat:
Om jag får fler främlingsfientliga att rösta på SD så är det enbart positivt, eftersom det övertygar oss andra att inte rösta på detta parti.

Man behöver inte ens engagera sig politiskt för att få ett regeringsskifte i höst, det har Tidöregeringen med SD klarat av helt fint utan oppositionens hjälp.

Sit back and enjoy the ride.

SD och CO och kraftigt minskad invandring, hårdare lagar mot brott, sänkta skatter, kraftigt sänkt bensinkostnad eller sossarnas sida, ökad invandring och därmed mer brott, högre skatter på arbete och sparande, högre skatt på företagande så att företagen flyr Sverige = högre arbetslöshet, MEN vadå, alla arbeteslösa får ju skyhöga bidrag och det får invandrarna också så varför gnälla som svensk när man får allt mindre kvar i plånboken pga alla skatter samt får betala 25 kronor litern för bensin istället för 14 som det snart blir inom ett par veckor.

Ja det låter ju underbart med sosseregering. Vilket jävla pucko skulle rösta på all den försämring som kommer bli då? Jo arbetslösa och invandrare.
Citera
2026-06-18, 23:07
Medlem
Citat:

Det som för mig att sätta hopp till SD är för att de som vanligt briljerar i sociala medier, inget parti är ens i närheten i meme-magi.
Citera
2026-06-18, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man.down
Det som för mig att sätta hopp till SD är för att de som vanligt briljerar i sociala medier, inget parti är ens i närheten i meme-magi.

Ja hoppet är att SD vinner nya unga väljare som kanske röstar för första gången genom att vara stora och heta i sociala medier.
Citera
2026-06-18, 23:12
Medlem
semen.12s avatar
Slöjproblemet ..Jag måste få säga att vi ser 100% mer slöjor i dag än för 5 år sedan.
Jag hoppas att det är ett övergående mode? Kvinnor som inte hade skit på skallen som 25 åringar har börjat att bära det i dag som 30 åringar 2026.

Jag hatar att muslimer ska få ta över mer och mer. Vill Ni inte leva som vanliga Svenskar åk hem!
NINJAS
Citera
2026-06-18, 23:19
Avslutad
Citat:
Tur är väl det. Den lagstiftning som Tidö tryckt igenom har redan givit resultat i form av två månader utan dödsskjutningar under 2026, och dessutom har man på allvar börjat utmana topparna som fjärrstyr gängkriminaliteten utomlands. Livstidsdom senast idag.

Fast det är ju inte att fukka upp - eller hur menar du? Jag hängde inte med.
Citera
2026-06-18, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jcocker
Fast det är ju inte att fukka upp - eller hur menar du? Jag hängde inte med.

Jag fick för mig att du hejar på sossarna såvida SD inte drar tillbaka sitt förslag om att förbjuda hijab.
Citera
2026-06-18, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av semen.12
Slöjproblemet ..Jag måste få säga att vi ser 100% mer slöjor i dag än för 5 år sedan.
Jag hoppas att det är ett övergående mode? Kvinnor som inte hade skit på skallen som 25 åringar har börjat att bära det i dag som 30 åringar 2026.

Jag hatar att muslimer ska få ta över mer och mer. Vill Ni inte leva som vanliga Svenskar åk hem!
NINJAS

Alla som inte röstar höger vill indirekt detta, men många är inte smarta nog att förstå det.
Allra helst ska folk så klart rösta SD så vi kan göra något åt detta problem, men i alla fall på något av högersidans partier.

Men som vanligt krävs det att folks ska se det i vitögat innan de fattar. De kan inte räkna ut vad som händer själva utan måste få sitt bostadsområde utbytt mot kriminella invandrare, utsatt för rån, våldtäkter och annat innan de förstår allvaret.

Nästan allt som SD varnat för i 15 år har hänt, men det finns mycket kvar som kan hända om man låter vänstersidan regera. MP och V vill ju ha nästan fri invandring och V hatar ju dessutom judar, men älskar islamister. Hur mycket värre kan det bli? Att ens V sitter i riksdagen övergår mitt förstånd.

MP är mer förståeligt på grund av allt miljösnack, men om folk tittar förbi bara miljön och lyssnar på deras övriga politik så borde de fly långt från det partiet.
Citera
2026-06-18, 23:33
Avslutad
Citat:
Jag fick för mig att du hejar på sossarna såvida SD inte drar tillbaka sitt förslag om att förbjuda hijab.

Jag tror det blev något missförstånd. Släpper dom inte interpellationen så blir jag tvungen att gå åt andra hållet. Jag kommer gå åt motsatt håll från dom som vill försöka lagföra mig när jag går runt i min hijab.
Citera
2026-06-18, 23:35
Medlem
semen.12s avatar
Det handlar om att jag är en snäll vit blyg Svensk i vår bostadsrättsförening har Pakistanska och andra muslimer köpt lägenheter.
Jag möter dom flera gånger i veckan och säger HÅLLÅ, hej
Jag vill egentligen titta bort så mycket hatar jag dom. Jag har rätt till mina egna tankar i min skalle de kan aldrig bli polis anmälda.
Citera
2026-06-18, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jcocker
Jag tror det blev något missförstånd. Släpper dom inte interpellationen så blir jag tvungen att gå åt andra hållet. Jag kommer gå åt motsatt håll från dom som vill försöka lagföra mig när jag går runt i min hijab.

Jaha men dåså. Lite smått hysteriskt att SD var ett alternativ för dig från början. Tror inte det är så många som sitter i samma dilemma som du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in