2026-06-18, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf.Shitler
Vi såg ju nu senast när hon den mörkhyade ifrån riks var ute och intervjuade stockholmarna om eventuellt slöjförbud, det var ju en övervägande majoritet av dom som intervjuades som var emot slöjförbud.

SD's trams går inte hem i stugorna så som dom hoppats på verkar det som

”Den mörkhyade” - du har onekligen ett speciellt sätt att uttrycka dig på.

Kul att du kollar på Riks. Du bidrar till att de får fler visningar och blir mer synliga.
Citera
2026-06-18, 22:01
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Inte nog med att lagförslaget går emot religionsfriheten och är inriktat not en specifik grupp (diskriminering) som sägs vara viljelösa och oförmögna att säga emot tvång så finns också en till aspekt i detta som ofta tas upp bland counterjihadister.

Nämligen det att kvinnorna med slöja sägs ha dessa på sig för att visa för våldtäktsbenägna män att de ska ge sig på någon annan genom att hon i slöja är en av de egna och därmed fredade. Att det utmålar muslimska män som särskilt riskabla för kvinnor är något man tar med i detta bara i farten.

Sammantaget är lagförslaget givet för att Jimmie Åkesson tycker synd om kvinnor som har kommit på ett sätt att skydda sig från våldtäkter. Huvudet omsvept i ett tygstycke utgör ett bättre skydd än allt feministiskt självförsvar någonsin kunnat göra. Bättre är då - för jämställdhetens skull - att kvinnorna straffas för att de skyddar sig.

Jimmie Åkessons sedlighetspolis sliter slöjan av en kvinna och skriver ut böter. Sedan går hon runt hörnet och blir våldtagen för att hon ser ut som en ickemuslim. Det är tredje gången som hon får böter för olaga slöjbärande och uppnår därmed kriterierna för bristande vandel varpå det beslutas att hon ska utvisas.

Förvirrande text men kontentan verkar ändå vara den att kvinnor är offret för islam?
Citera
2026-06-18, 22:03
Medlem
Duvlorts avatar
Kanske är förbudet ett klumpigt vapen men vilket annat sätt har ni för att komma åt hedersförtrycket inom islam?
Eller ska vi köra det gamla vänstertricket och köra huvudet i sanden?
Citera
2026-06-18, 22:07
Medlem
SD kommer naturligtvis göra undantag för muslimska kvinnor. Alltså drabbar bara slöjförbudet vänsterkvinnor och -män.
Citera
2026-06-18, 22:22
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man.down
Du får SD att låta som ett parti som jag skulle kunna rösta på. Har du funderat på att ta över Wallersteins position på kommunikationsavdelningen?
Om jag får fler främlingsfientliga att rösta på SD så är det enbart positivt, eftersom det övertygar oss andra att inte rösta på detta parti.

Man behöver inte ens engagera sig politiskt för att få ett regeringsskifte i höst, det har Tidöregeringen med SD klarat av helt fint utan oppositionens hjälp.

Sit back and enjoy the ride.
Senast redigerad av kato85 2026-06-18 kl. 22:25.
Citera
2026-06-18, 22:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Om jag får fler främlingsfientliga att rösta på SD så är det enbart positivt, eftersom det övertygar oss andra att inte rösta på detta parti.

Man behöver inte ens engagera sig politiskt för att få ett regeringsskifte i höst, det har Tidöregeringen med SD klarat av helt fint utan oppositionens hjälp.

Sit back and enjoy the ride.

Ja, tar dom inte bort interpellationen som Sara Gille la, och som jag varit i kontakt med henne om, då lutar det väl åt S antar jag. (Sorry, Sara, men tough times req…)
Citera
2026-06-18, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jcocker
Ja, tar dom inte bort interpellationen som Sara Gille la, och som jag varit i kontakt med henne om, då lutar det väl åt S antar jag. (Sorry, Sara, men tough times req…)

Hade du tänkt rädda landet genom att rösta på det parti som förstörde det, eller vad menas?
Citera
2026-06-18, 22:33
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Jag antar att du lutar dig mot opinionsmätningar som stöd för ditt uttalande?
Självklart.

Citat:
För upplysning så såg det ännu värre ut för högern i mätningar inför valet 2010, men vänstern torskade ändå.
9 Juni 2010 hade Alliansen 47% i opinionen.
https://novus.se/media/1890/novus_v_ljarbarometer_9_juni_2010.pdf

4 Juni 2026 hade Tidöpartierna 42,6% i opinionen.
https://www.expressen.se/nyheter/politik/scbs-partisympatiundersokning-2026-har-ar-siffrorna/

Det skiljer mao. 4,4% i opinionen för högerpartierna mellan 2010 och 2026.
Senast redigerad av kato85 2026-06-18 kl. 22:35.
Citera
2026-06-18, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Självklart.

9 Juni 2010 hade Alliansen 47% i opinionen.
https://novus.se/media/1890/novus_v_ljarbarometer_9_juni_2010.pdf

4 Juni 2026 hade Tidöpartierna 42,6% i opinionen.
https://www.expressen.se/nyheter/politik/scbs-partisympatiundersokning-2026-har-ar-siffrorna/

Det skiljer mao. 4,4% i opinionen för högerpartierna mellan 2010 och 2026.

Jag hade för mig att det såg sämre ut 2010. Nåväl, då blir det en än större besvikelse för de som håller på vänstern på valnatten. Man ska aldrig ropa hej såvida man inte har Jesus på whatsapp som vissa andra.
Citera
2026-06-18, 22:42
Avslutad
Citat:
Hade du tänkt rädda landet genom att rösta på det parti som förstörde det, eller vad menas?

Det ligger fortfarande mycket makt i händerna på dom som vill fukka upp hela jävla skiten nåt så infernaliskt.
Citera
2026-06-18, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jcocker
Det ligger fortfarande mycket makt i händerna på dom som vill fukka upp hela jävla skiten nåt så infernaliskt.

Tur är väl det. Den lagstiftning som Tidö tryckt igenom har redan givit resultat i form av två månader utan dödsskjutningar under 2026, och dessutom har man på allvar börjat utmana topparna som fjärrstyr gängkriminaliteten utomlands. Livstidsdom senast idag.
Citera
2026-06-18, 22:55
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Jag hade för mig att det såg sämre ut 2010. Nåväl, då blir det en än större besvikelse för de som håller på vänstern på valnatten. Man ska aldrig ropa hej såvida man inte har Jesus på whatsapp som vissa andra.
Visst, men statistiskt sett har oppositionen mycket större chans att vinna valet 2026 än 2010, då högerpartierna hade en större del av opinionen.
Senast redigerad av kato85 2026-06-18 kl. 22:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in